Draadje over Frankrijk-ervaringen vanaf 15 juni (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: scg
, Datum:
15.06.2020 10:18
Ik hoop dat er ook actuele bevindingen worden gemeld en niet pas als men weer terug is van vakantie. Ben bv. erg benieuwd naar de ervaringen van mensen die vanaf vandaag (15 juni, de dag dat de grenzen weer open zijn) reizen.
Geplaatst door: ® Johan en Tineke (webmasters)
, Datum:
15.06.2020 10:40
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
15.06.2020 10:58
Ik ga dit topic graag volgen en ben benieuwd naar de ervaringen van iedereen.
Wij hebben gereserveerd voor 15 augustus, 1 week :
Camping-frankrijk.nlCamping de Martinière in Saint Pierre de ChartreuseAlles wat u wilt weten over deze camping in Isère
en daarna op de bonnefooi verder. Op dit moment zijn we beiden door Corona thuis ( werktijdverkorting en ontslag) en zouden we misschien in juli al kunnen vertrekken. We weten het nog niet. Afgelopen weekend hebben we voor het eerst gecamperd met " toilettent en porta porti" in Nederland om te testen hoe ons dat bevalt. Volgend weekend gaan we testen in Duitsland met het hele mondkapjes verhaal.
Ik wens iedereen een fijne vakantie. Zorg goed voor jezelf!
Geplaatst door: Daido
, Datum:
15.06.2020 19:37
Over route national gereden richting bourg en bresse. Staan in de omgeving op een municipal van een klein dorpje.
Bij betalen bij een tankstation of naar de wc gaan moet je een mondkapje op. Een restaurant was gesloten en 1 open. Ik werd heel joviaal begroet bij het betalen van de diesel. Ze waren blij om weer buitenlanders te zien.
Op de camping moet je een mondkapje op als dichter dan 1 meter bij een persoon komt. Er zijn looprichtingen aangegeven en er staan de nederlandse adviezen. In elleboog niezen, handen wassen en een meter afstand houden. Er zijn 5 plaatsen bezet. Normaal zijn dat er meer in juni.
Geplaatst door: Wima
, Datum:
15.06.2020 20:23
oooh, @daido, jij bent er gewoon al!! Jaloers!! Geniet er vooral van, fijne vakantie!!
Geplaatst door: ® rickert
, Datum:
15.06.2020 21:45
vakantievrienden zijn vandaag aangekomen op Logies du Breuil. Dit ligt vlak bij Royan, boven Bordeaux aan de kust. Het is uitgestorven vertelde ze. Op de camping staat 1 ander stel. Dit zijn Fransen. Onderweg niet of nauwelijks Nederlanders tegen gekomen. Voorzieningen zoals zwembad en restaurant zijn nog gesloten. Ze gaan pas in juli open. De eigenaar vertelde dat 3 kwart van zijn reserveringen mist, maar dat het nu langzaam weer aantrekt.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
16.06.2020 19:33
Dat klinkt zoals ik me een vakantie wens! 🤗 Weinig mensen! Heerlijk! Geniet ervan!!
Geplaatst door: Nika
, Datum:
16.06.2020 21:12
Wat fijn dit draadje. Ben heel benieuwd hoe degenen die gaan reizen het dit jaar zullen ervaren!
@Rickert , de camping die jij noemde stonden wij vorig jaar. Er staan normaal heel veel Engelsen op deze camping.
Aangezien dit land zeer hard is getroffen door Corona , zullen velen thuisblijven denk ik.
Rustig is best wel fijn, maar uitgestorven op een camping zitten zou mij een luguber gevoel geven.
Fijne vakantie !
Geplaatst door: Anne
, Datum:
16.06.2020 22:02
Veel Engelsen zullen de oversteek niet maken dit jaar. Zij moeten 2 weken in quarantaine bij aankomt in Frankrijk en terug in Engeland weer 2 weken.
Geplaatst door: Sas
, Datum:
16.06.2020 23:03
Van de week telefonisch contact met de camping waar wij jaarlijks vertoeven. Zij vertelde dat 95% van alle Britten hadden geannuleerd. De overige 5% zijn gepensioneerden, die hebben het er wel voor over om in quarantaine te gaan. Daarnaast wordt deze maatregel volgens haar elke 3 weken herzien.
Ben blij dat wij gewoon volgende week kunnen gaan. We houden ons aan de maatregelen en voor de rest zien we wel hoe het gaat verlopen.
Geplaatst door: ® rickert
, Datum:
16.06.2020 23:21
@Nika, Klopt het is een erg Engels georiënteerde camping. We komen er al 11 jaar. Zal een hele aparte ervaring zijn als er dit jaar geen Engelse gasten staan. Ik ben benieuwd als we 26 juli aankomen.
Geplaatst door: Nanka
, Datum:
16.06.2020 23:26
Wij kregen net bericht dat de Campeole camping le Brabois bij Nancy deze zomer niet open zal zijn, omdat zij niet kunnen voldoen aan de door de regering geëiste regels.
Ze hebben beloofd de reeds betaalde reserveringskosten terug te storten
Geplaatst door: ® freekvo
, Datum:
17.06.2020 11:50
Naar aanleiding van het bericht dat Camping Le Brabois in Nancy gesloten blijft, ben ik voor onze (korter dan andere jaren) overzomerreis naar het oosten van Frankrijk nagegaan welke overnachtingscampings wel open zijn.
Mijn lijstje betreft alleen onze eigen vookeurscampings en is zeker niet volledig. Omdat wij nooit precies weten wanneer we onderweg gaan stoppen, heb ik gekeken naar een relatief lang traject vanaf Arlon tot Poligny(wij rijden meestal via de A39). De informatie heb ik vanaf de websites van de camping of per e-mail ontvangen.
Dit is mijn lijstje van de campings die open zijn (met restricties zoals overal in Frankrijk):
Camping Officiel, Arlon
Camping municipal Metz Plage: vanaf 02-07-2020
Camping Paquis, Corny: vanaf 01-07-2020
Camping Les Boucles de la Moselle, Liverdun
Camping de Villey-le-Sec
Camping Porte Des Vosges, Bulgnéville
Camping de Contrexéville
Camping du Chateau, Montigny le Roi
Camping Hautoreille, Bannes
Camping Navarre, Langres
Camping de la Croisée, Flagey
Camping Les Bords de Loue, Parcey
Camping la Tulipe de Vigne, Poligny
Nogmaals, dit is een persoonlijk lijstje, Er zullen vast meer onderwegcampings zijn die ook open zijn.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
17.06.2020 12:36
Geplaatst door: Nika
, Datum:
17.06.2020 12:59
Ik ben ook benieuwd wat de richtlijnen voor Frankrijk en België zijn mbt het sanitair.
Is hier iets over te vinden aan welke eisen ze moeten voldoen.
Bv. Mondkapjes, aantal.personen toegestaan ect ect.
@Rickert, het zal er tegen de tijd dat jullie gaan vast wat drukker zijn. De engelse pensionados zijn dan vast al uit quarantaine. Wat heerlijk dat jullie daar weer naar toe gaan. Een prachtige camping! Alvast veel plezier.
, Datum:
17.06.2020 13:14
@Rickert, wil je een link plaatsen van de camping die jij bedoelt? Klinkt goed maar kan hem niet vinden..
Geplaatst door: svdl
, Datum:
17.06.2020 13:43
Ga dit ook volgen. Wij hebben pas eind juli vakantie en twijfelen nog of het buitenland of Nederland wordt. Tegen de tijd dat wij gaan hebben een stuk meer mensen vakantie dus zal het ook drukker worden en ben benieuwd hoe campings en toeristische plekken daar mee omgaan. Aan andere kant worden overal maatregelen soepeler.
Normaal boeken we, als we al boeken, ook pas op het laatste moment dus veel veranderd er voor ons daar niet in en geeft ons nu de rust om oa dit forum te volgen en dan te bepalen hoe we onze vakantie willen gaan inrichten.
We hebben trouwens kinderen (17-15-12) dus ben ook benieuwd wat daar de regels voor zijn. In alles het zelfde als volwassenen of net als bij ons dat kinderen meer mogen.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
17.06.2020 13:53
We staan nu bij een camping in Die. Camping chamarges was gesloten.
Het is heel rustig. Heel veel Nederlanders hebben afgezegd voor het hoogseizoen. Vandaag weer 6 annuleringen.
Was vandaag markt in Die. Al de kramen stonden er en het was druk met locals. Het viel mij op dat mensen heel vrolijk en uitgelaten waren. Ook zag je meer mensen met jonge honden die geen tuigje hadden en een touw als riem hadden.
Ook zag ik Henk en Ingrid met hun elektrische fietsen.
Op terasjes zitten mensen, in de supermarkt hoef je geen mondkapje en in kleine winkeltjes waar je geen meter afstand kan houden, moet je een mondkapje op net als bij tankstations.
Zou ik aan raden om naar Frankrijk te gaan? Op dit moment wel. Je loopt hier denk ik minder kans om besmet te worden dan in Nederland. In het hoogseizoen zal het minder druk zijn dan anders. Bij toiletten en douches die niet in een gebouw zijn, loop je weinig risico. Ik zou niet binnen naar restaurants met airco gaan eten, maar op een terras is het prima te doen.
Gezien de evaringen met de anti-acisme demonstraties en meningen van deskundigen die de bevindingen van Maurice de Hond steeds meer bevestigen loop je weinig gevaar.
De meeste campings zijn gewoon open en je zal met open armen ontvangen worden.
Het enigste punt is: Wat gebeurt er als iemand op de camping Corona krijgt?
, Datum:
17.06.2020 14:06
Daido heerlijk om te horen! Jouw opmerking dat je daar minder kans hebt om besmet te raken dan in Nederland slaat echter als een tang op een varken en is ook niet zo relevant! Veel plezier daar in het zonnige Zuiden!
Geplaatst door: Jan B
, Datum:
17.06.2020 14:45
@Daido Positief nieuws, wij vertrekken a.s. vrijdag naar Die.