Draadje over Frankrijk-ervaringen vanaf 15 juni (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® lisbeth
, Datum:
23.07.2020 13:25
@gerd, hoe was de situatie in de charente maritieme? Hoge bezetting? Wij zouden binnen 2 weken misschien nog nr st palais willen gaan...
Groetjes, lisbeth
Geplaatst door: Sannie
, Datum:
23.07.2020 14:03
Even in het kort onze ervaring, op maandag overnacht in bulgneville, cp voor 90% vol met nl. Alles keurig geregeld op de cp met pijlen en desinfectie.
Onderweg tanken met de pas aan de pomp, binnen mondkapje op.
Inmiddels staan we in Anduze op cp le pradal, heerlijk rustig nog niet voor de helft vol. De mondkapjes worden in de winkels door iedereen gedragen maar vaak half op bv onder de neus.
Wij vinden het prima te doen zolang je maar goed oplet.
Geplaatst door: ® Gerd@
, Datum:
23.07.2020 15:10
@lisbeth, wij stonden sinds vorige week donderdag 16/7 op camping au Port Punay in Châtellailon plage, op de bonnefooi aangekomen en toen nog plaats genoeg.
Sinds afgelopen weekend werd het drukker , ik denk 2/3 bezet . We zijn 'n keertje naar La Rochelle gefietst, daar was het wel behoorlijk druk net zoals ook op ile de Ré ( in saint Martin)
Maar al met al vond ik het toch meevallen, zo hartje hoogseizoen aan de kust !
Maar weet natuurlijk niet of dat over 'n paar weken net zo is of misschien nog veel drukker .
Succes , groetjes Gerda
Geplaatst door: ® lisbeth
, Datum:
23.07.2020 15:24
Geplaatst door: ® Rotterdam
, Datum:
23.07.2020 18:35
sinds afgelopen zaterdag in zitten we in Antheor ( vlakbij Agay ).
mondkapjes alleen " in voor publiek toegankelijke gebouwen" verplicht.
op zich geen probleem, het leven speelt zich hier overwegend buiten af.
wel even wennen om even de mondkap op te zetten als je boodschappen gaat doen of als je van het terras even naar binnen loopt.
al met al geen stress hier en prima vol te houden met prachtig weer.
ik heb wel de indruk dat er veel minder nederlanders zijn dan anders, maar wel veel meer fransen.
Geplaatst door: ® cin
, Datum:
23.07.2020 21:14
Portiragnes een camping tussen valras plage en serignan plage . Op de camping zijn de Fransen van andere mobile homes tafels en stoelen aan het verzamelen om bij elkaar op een terras te gaan zitten van 6 x 3. Dat vind ik verontrustend . Vandaag bij het zwembad zet een mevrouw haar stoel tegen mijn bedje aan waardoor ik gefrustreerd mijn bedje pak en mopperend een meter of wat opschuif . Ze begreep het wel volgens mij en verplaatste daarna haar stoel ook maar kom op zeg! En dit is zeker niet de eerste keer dus word het vervelend . Als je bang bent om Corona op te lopen kom dan zeker niet hier naartoe want kwa afstand houden is het echt heel slecht .
Geplaatst door: ® Riedel
, Datum:
25.07.2020 09:10
Hier een vrolijk bericht vanaf Les Rivages in Millau. Na wat wikken en wegen toch naar Frankrijk afgereisd. Tot nu toe nog absoluut geen spijt! Wij zoeken gewoon naar wat wel kan en vermijden drukte. Hoewel het in deze streek toch al wat minder druk is dan bv de Ardèche of de Provence. Het mondkapje in de winkel was eigenlijk zo gewend, de Dourbie is prachtig en lekker fris, en we wandelen, willen nog gaan kanoën, kortom zoeken naar wat er wel kan en plukken de dag. Het is voor ons een verademing er even tussenuit te zijn. Ook voor de kinderen een feest dat de vakantie toch door kon gaan. Zij genieten zich suf in het nieuwe zwembad. Daar is het wel druk en zie ik weinig mensen echt afstand houden. Voor mij overigens geen reden om er niet heen te gaan, ik zoek zelf een plek waar ik me prima voel, maar zit sowieso veel liever aan de rivier.
Natuurlijk hou ik met n schuin oog de nieuwsberichten in de gaten. We zijn dan ook gegaan met de instelling: moeten we terug dan pakken we de boel in, tot dan is iedere dag in de Franse zon er 1.
Wij zijn blij dat we toch zijn gegaan en komen even helemaal bij.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
25.07.2020 10:01
Geplaatst door: ® Suus80
, Datum:
25.07.2020 14:52
Gisteren toch zonder tussenstop aangekomen bij camping dun-le-palestel. Onderweg weinig toeristen, pas na Parijs. Tijdens de stops ook geen enorme drukte en iedereen een mondkapje op. Afstand houden ging een enkele keer mis.
Hier op de camping heerlijk. Zeer grote plek, goede bezetting en toch rustig. Wij zitten nu lekker in het zonnetje te genieten. Afstand houden en mondkapje gaat hier prima, net ook bij de Intermarche.
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
25.07.2020 17:03
Zojuist aangekomen in Lyon. Reis ging zeer goed! Geen files, lege aires en meteen aan de beurt bij de tankstations.
Iedereen in het gebouw en mondkapje op, zoals het dus hoort ;)
Geplaatst door: ® Berry1
, Datum:
26.07.2020 11:57
Wij zijn gisterenmiddag (25-7) afgereisd en aangekomen op camping les Bastets in Marsanne in de Drome. We konden prima doorrijden. Pas bij Lyon werd het drukker. Maar goed te doen. Na Lyon wel files gehad (panne, aanrijdingen en een onwelwording). Hier ongeveer 45 minuten langer over gedaan. 1x getankt met selfservice. Daar geen mondkapje gebruikt, wel een handschoen voor het tanken. Op 1 aire gestopt waar het heel druk was. Toen doorgereden naar een rustigere aire. De camping staat nagenoeg vol. Dus geen lege of halfvolle camping. Bij de receptie mondkapje op. Op het buitenterras van de camping niet. Toen we daar gisteren aten zat het ook vol. Tafels redelijk dicht op elkaar. Wel 1 meter van elkaar, maar als er iemand langs loopt natuurlijk geen 1 meter. Bij het restaurant binnen (tevens de bar/brood halen e.d.) werd door gasten (op een enkeling na), geen mondkapje gedragen. Vanmorgen maar even nagevraagd hoe dit zit: “normally you have to wear a mask). Hier wordt dus niet actief gevraagd om een mondkapje te dragen, maar appeleren ze op je gezonde verstand. Personeel heeft binnen en buiten op het terras in ieder geval wel een mondkapje op. Goede sfeer op de camping, bloedheet :-), veel kinderen, heerlijk eten in het restaurant, cigales, fantastisch mooi uitzicht. Heel relaxed. We weten nog niet of en waar we eventueel nog iets gaan bezoeken. Het virus is natuurlijk nog niet weg. In ieder geval staat wandelen op het programma. Morgen gaan we voor het eerst naar de supermarkt.
Geplaatst door: Kimgeilings
, Datum:
26.07.2020 12:33
Klinkt goed Berryy! Hoe is de verdeling qua nationaliteiten dit jaar op
Les Bastets? normaal veel Nl, Belgen en Fransen.
De eigenaren zijn een hardwerkende Franse familie.
Wij vertrekken woensdag richting de Ardèche, les Charmilles. Met eerst een tussenstop in Porte Vosges.
, Datum:
26.07.2020 12:49
Kim, mijn eerste indruk is voornamelijk Nederlanders, een enkele Fransoos en belg.
We zijn overigens gistermiddag aangekomen en niet vertrokken. We waren ‘s-nachts vertrokken en gistermiddag aangekomen.
Veel plezier op les Charmiles!
, Datum:
26.07.2020 12:53
Berry 1, ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Wij hebben de camping in 2017 bezocht en er de volgende foto's gemaakt.
Foto's vergroten door er op te klikken
https://goo.gl/photos/8DZbJcggmnYBwzi48
, Datum:
26.07.2020 13:22
Wat wil je weten, Tineke? Vraag maar hoor. Als we terug zijn van vakantie plaats ik uiteraard weer een review.
Ik had de foto’s van jullie al een tijdje terug bekeken. Leuk als voorbereiding :-)
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
26.07.2020 13:54
Terug van week kamperen in België. Zo gewend om publiek een mondkapje te dragen dat ik het weer lastig vindt dat er thuis weer nergens een mondkapje wordt gedragen... zo snel went het ding. Was gisteren in een druk afhaal restaurant, in NL, zet mijn mondkapje op, en eigenlijk werd ik beetje raar aangekeken.
Ik vond het eigenlijk wel prima dat een mondkapje moest in de supermarkt, en na paar dagen moest dat ook wanneer je sanitair gebouw inging (In Belgie zijn de maatregelen weer aangescherpt). We hebben 1 attractie bezocht waarbij je continu een mondkapje op moest, dat vond ik wel wennen (moest het 1,5 uur dragen tijdens een rondleiding) maar he, het personeel op de camping droeg het de hele dag, (en hier thuis in de gezondheidszorg ook, dus niet piepen).
Voor de rest, zittend bij de rivier, voor je tent, of wandelend in de natuur heb je geen mondkapje nodig en dat is ook prima vakantiebesteding ;-) De beide campings waar we zijn geweest stonden vol, en vooral die in belgie was druk. Dat vond ik minder. Dagje in Veere was ook heel erg druk,(mensen in de rij voor "oma's snoepwinkel"??) maar ga je naar het strand van bv Vrouwenpolder dan is het een oneindige lege vlakte.. Heerlijk. Maar snap ook heel goed dat familielid die zeer in risicogroep valt dit jaar zijn kampeervakantie overslaat. Je mag dan in Frankrijk op een lege camping staan, maar als vervolgens de supermarkt of een dorpje of een terras toch vol is, en weinig afstand snap ik dat je dat risico niet wil nemen. We hebben nog 1 week vakantie tegoed, zat nog te twijfelen tussen camping of huisje, maar ik denk dat het het laatste wordt - als het nog kan, want het lijkt alsof overal de maatregelen worden aangescherpt - Toch liever mijn eigen sanitair, mijn eigen ruimte. Voor iedereen die nog op vakantie gaat of vakantie thuis viert: maak er wat moois van. En zorg goed voor jezelf!
Geplaatst door: Kimgeilings
, Datum:
26.07.2020 15:06
Leuk om te horen ook dat het zo volzit Berry! En dat de NL blijven komen! Verdienen ze! Geniet er van en fijne vakantie maar gaat daar goedkomen :-) wij tellen af!
, Datum:
26.07.2020 15:58
Berry,
hoe gaan ze op de camping met de corona-regels om? Zijn er pompjes met ontsmettingsmddel bij het sanitair en wordt er ook afstand gehouden?
Is er ook nog Nederlandstalige animatie?
Geplaatst door: ® berryenjolanda@gmail.com
, Datum:
26.07.2020 17:49
Tineke,
Personeel draagt mondkapjes in het restaurant en de receptie. Er zijn 2 animatie meiden. 1 Nederlandse, 1 Belgische. Er is "gewoon" een animatie programma. Maar daar maken wij over het algemeen geen gebruik van. Vanmiddag was er aqua gym. Animatie heb ik nog niet met mondkapjes op gezien. Bij de bar heb ik desinfectie flesje zien staan. Toen ik vanmiddag in de camping winkel wat ging halen kwam de eigenaresse van buiten en waste haar handen en deed een mondkapje op. Ik had het zelf wel prettig gevonden als ze bij aankomst wat vertelt hadden over de corona regels die gelden op de camping. We hadden dat wel prettig gevonden en schept ook duidelijkheid voor de gasten. Het was gisteren wel erg druk, waardoor ze het misschien vergeten was te zeggen. Daarom heb ik het zelf maar even gevraagd. Als je wil weten of er bij de toiletten ook desinfectie is, kan ik gaan kijken. Laat maar weten. Wij hebben dit jaar gekozen voor een huurtent met douche en toilet. We zitten op het hoogste punt van de campitng. Het kampeergedeelte staat aardig vol en ziet er prachtig uit. Eigenaren en personeel werkt hard. Persoonlijk vind ik het erg fijn dat ze het druk hebben, want dat betekent dat ze inkomsten hebben in deze lastige periode. En het zijn volgens mij hele aardige mensen.
Geplaatst door: ® Annelies3
, Datum:
26.07.2020 18:18
Zoo wij zijn gisteren op zwarte ??? zaterdag naar onze eerste overnachtingscamping gereden. Het was onderweg echt verschrikkelijk rustig. Welgeteld 13 Nederlandse caravans gezien 😂
In Melun (bij Parijs) zaten we op Belle Etoile. Leuke camping om een nachtje te blijven of voor een paar dagen om Parijs te verkennen. Verder zou ik er niet willen zitten (maar dat is persoonlijk). Eigenaars deden niet zo moeilijk om het dragen van een mondkapje in de receptie en bij de afhaal. Verder netjes en schoon sanitair, maar door de coronaregels mocht je niet alles gebruiken. Het was niet druk op de camping.
We zitten nu op le domaine des forges (overigens een prachtige plek, echt wow). Ook hier is het niet druk. Receptie mondkapje op, eigenaars vriendelijk maar duidelijk. Ontsmettingsmiddel en handschoentjes bij de receptie beschikbaar. Toiletgebouw brand-, echt brandschoon en daar ook ontsmettingsmiddel beschikbaar.
Mensen houden netjes afstand hier, ook bij het meertje, maar verder niet veel te merken (bij ons in Steenwijk is het vele malen drukker).
Morgen reizen we weer verder naar onze eindbestemming voor de komende weken.