Draadje over Frankrijk-ervaringen vanaf 15 juni (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
20.07.2020 10:44
Geplaatst door: Frans
, Datum:
20.07.2020 11:03
® MacGyver , grappig wij doen ook deze campings aan tot aan onze eindbestemming Saint Maime , voor 10 jaar terug altijd Puget sur Argens.
Geplaatst door: ® MacGyver
, Datum:
20.07.2020 13:49
@martwout, ik zal t.z.t. Laten weten hoe het in St Aygulf is. (En natuurlijk ook aan het Lac de Serre Poncon)
@Frans. De laatste jaren is arlon-macon- barcelonnette onze route geweest. Op de terugweg vaak ook. Arlon ook nog wel eens afgewisseld met camping Croix d’arles in Langres. Vroeger wilde ik altijd zo snel mogelijk op de camping zijn, maar tegenwoordig is een tussencamping ook een camping;). Ook vinden we het wel prettig om niet meer de hele dag in de auto te zitten.
Geplaatst door: ® slimpie
, Datum:
20.07.2020 15:28
Zonder enige garantie op de toekomst natuurlijk, maar ik vind het op dit moment (status quo) opmerkelijk dat er een voorbeeld genomen zou moeten worden aan België... Ik vind de recente ervaringen veel interessanter dan de informatie en sensatie uit kranten en andere media. Daar worden we toch al mee overspoeld. Hopelijk kunnen we dit onderwerp bij de oorspronkelijke bedoeling laten?
Geplaatst door: Bart
, Datum:
20.07.2020 15:53
Handhaving op het dragen van mondkapjes vind plaats. Bij de intermache plukken ze de mensen zonder kapje er tussen uit👍👍
Geplaatst door: ® tineke
, Datum:
20.07.2020 17:30
Vandaag boodschappen gedaan bij de Intermarché in Saint-Christol-lès-Alès. Daar liepen toch nog wel mensen zonder mondkapje rond en mensen met een mondkapje op de kin. Hier werd niet gehandhaafd, 😒
Geplaatst door: Bart
, Datum:
20.07.2020 19:21
Dan waren wij in dezelfde winkel. @tineke. Bij ons werden ze eruit geplukt vanmiddag. Blijkt dus willekeur te zijn de handhaving.😢
Geplaatst door: Yvosim
, Datum:
20.07.2020 19:29
@Macgyver,
Wij zijn ook benieuwd hoe het in Saint Aygulf is. Wij willen, mits situatie niet verslechterd, eind augustus richting Saint Aygulf, volg dit forum dan ook op de voet. Voor iedereen een fijne vakantie!
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
21.07.2020 09:28
@Slimpie, ik zal de media uit deze topic houden (al langer over aan het nadenken). Als de beheerders het goed vinden, wil ik dat, als er groot nieuws is (wijziging maatregelen of regionale uitbraak), dat in een aparte verzameltopic gooien. Iets van Verzameltopic Corona-nieuws of iets dergelijks. Dan blijft deze topic bij ervaringen en mensen die willen kunnen daar het lezen. Anderen mogen uiteraard ook nieuws uit de media of overheid daar neerzetten.
Geplaatst door: arco72
, Datum:
21.07.2020 15:08
Met interesse dit topic gelezen en nog aan het twijfelen. Wat doen jullie als code geel veranderd naar code oranje of rood? Hebben jullie contact met de reisverzekering wat je in dat geval moet doen (direct naar huis?)
ik hoor graag
Geplaatst door: ® Wil B.
, Datum:
21.07.2020 15:22
Wij hebben dit weekend besloten half september niet af te reizen naar le Brasiia in Canet-Plage. Houden er een dubbel gevoel aan over maar zijn toch blij deze beslissing genomen te hebben daar we beide tot de kwetsbare groep (leeftijd) behoren. Annulering bij le Brasilia was geen probleem. Geld terug of doorschuiven naar volgend jaar (onze keuze), alleen € 30,00 administratiekosten. Als ik nu lees dat de besmettingen weer toenemen, denk ik nu maar een jaartje overslaan. Ik wil hier beslist geen discussie uitlokken over wel of niet gaan, dat moet ieder voor zich weten maar dit is onze keuze geweest. Komt nog bij dat we in de bossen wonen en ook nog wel een paar dagen hier of daar binnenland pakken, dus we komen niets tekort. Iedereen sterkte met haar of zijn beslissing.
Groeten,
Wil B.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
21.07.2020 15:46
Wij zijn nog steeds van plan om over 5 weken af te reizen naar zuid Frankrijk.
Maar hou elke dag de kranten in de gaten.
Wij wonen dus in Hillegom,ook hier kan het dus zo gebeuren.
Het houd je wel bezig.
Mijn dochter wilde morgen haar vakantie naar Kroatië boeken,is dus nu op oranje komen te staan.
Dus dat gaat niet door.
Overal komen nu cluster voor,snap ook niet dat mensen zo makkelijk worden.
We gaan het meemaken....
Geplaatst door: ® Bertus1
, Datum:
21.07.2020 15:53
Zou iedereen zich zoveel mogelijk aan het topic van dit forum onderwerp willen houden?
Steeds meer mensen gaan hier meningen geven over wel of niet gaan.
Het zou superleuk zijn als dit topic schoon blijft en vooral gaat over mensen hun ervaring die nu in Frankrijk zijn (of zijn geweest)
Geplaatst door: Ilja
, Datum:
22.07.2020 10:21
Wij zijn zondag aangekomen. Hebben de camping in Zuid Frankrijk geannuleerd en zitten bij familie in de Nievre, Bourgogne. Sowieso een rustig gebied. Vanmiddag willen we naar een zwemmeer gaan, ben benieuwd hoe druk het zal zijn.
In de supermarkten valt het mij op dat de mondkapjes goed gedragen worden, soms ook wel alleen over de mond en niet ook over de neus. Bij de supermarkt hier hebben ze niet van die plastic schermen maar hebben ze met huishoudfolie een soort scherm gecreëerd :-)
Afstand houden is hier wel een ding, voor jong en oud....
Geplaatst door: Cor1956
, Datum:
22.07.2020 11:19
Wij zijn de afgelopen 1,5 week in het uiterste noord-westen van Frankrijk geweest (Cote d' Opale en Baai van de Somme) en hebben daar een wisselend beeld gezien.
Bij mooi weer was het in verschillende plaatsen (Wissant en Saint-Valery sur Somme) erg druk op straat. Weinig mensen die rekening hielden met afstand houden en slechts hier en daar iemand met een mondkapje.
Bezoek aan de grote stad Rouen gaf een heel ander beeld. Het was daar zo stil op straat dat het wel leek of de stad in lock-down was. 80% van de mensen op straat met mondkapje en gebruik daarvan was vorige week al in elke winkel verplicht.
In de supermarkt veel gekrioel van mensen gezien, die totaal geen afstand hielden. Het personeel droeg weliswaar mondkapjes, maar hadden die in de meeste gevallen los om de nek hangen.
Op de camping de verplichting om bij de receptie een mondkapje te dragen. Daarnaast het verzoek om dat ook in de sanitairblokken te doen, maar dat advies wordt collectief genegeerd. Ik zie mezelf overigens ook nog niet tanden poetsen met een mondkapje om (..).
Ons plan is om over vijf weken weer naar Frankrijk af te reizen. We zijn benieuwd wat de ervaringen dan zullen zijn.
Ik wens iedereen die binnenkort vertrekt een fijne vakantie toe.
Geplaatst door: Marieke
, Datum:
22.07.2020 13:52
Van het weekend in Vallon sur Sully geweest op een municipal camping, regio cher/allier vlakbij de A71.
Erg rustig, van de 50 plekken waren er 5 bezet. Ook bij het sanitair dus rustig, het werd goed schoon gehouden en er was goed ventilatie.
Bij de restaurantjes vlakbij de camping stonden de tafeltjes ruim uit elkaar.
De drukte heb ik niet opgezocht, maar daar moet je ook goed naar zoeken in die regio ;-)
Qua corona is het daar beter toeven dan in Nederland vermoed ik.
Geplaatst door: ® MacGyver
, Datum:
22.07.2020 17:13
Even een update: nu 2 dagen op camping municipal baie st michel in Chorges aan het Lac de Serre Poncon. Hier alleen bij de receptie een mondkapje. In het restaurant en in de ochtend bij het brood halen niemand een mondkapje. Op het strandje bij de camping(ook voor locals) lijkt het wel of Corona niet bestaat. Iedereen op elkaar gepakt op het “strandje” In de supermarkten draagt 99% een mondkapje. Sommigen dragen hem alleen voor de mond. En sommigen, vooral ouderen, dragen hem gewoon niet. Winkel grijpt niet in. In de Decatlon in Gap is het verplicht, maar hierdoor lijkt het wel of afstand houden er niet meer bij is. Verder zelf blijven nadenken. Je went snel aan een mondkapje, al zal het nooit mijn favoriete accessoire worden😉
Geplaatst door: ® Annette
, Datum:
22.07.2020 18:52
Gisteren op de bonnefooi aangekomen op camping Saint Lambert in Millau. We konden kiezen uit 15 plekken die in ieder geval 2 weken vrij waren dus als je korter zou blijven dan had je de keuze uit nog veel meer plekken. Het is heerlijk rustig op de camping.
Ook onderweg was het heel rustig, zeer weinig caravans gezien. Het viel me op dat er op veel toiletten desinfecterende gels hingen om de bril schoon te maken. Mondkapjes werden echt overal gedragen bij binnenkomst van de gebouwen.
Vandaag tussen de middag de supermarkt in geweest en daar droeg ook iedereen een mondkapje, het werd ook nog omgeroepen dat dat verplicht was.
Kortom, het is heerlijk hier en zijn we zeer alert en zoeken de drukte niet op. Maar eerlijk gezegd ben ik bang dat het binnen een aantal weken, of zelfs eerder, weer erger gaat worden en er weer strengere maatregelen getroffen worden, helaas.
Geplaatst door: Frans.
, Datum:
23.07.2020 10:54
update: zitten nog altijd in de provence heerlijk weer en alleen mondkapje vereist in het winkeltje op de camping voor de rest doet iedereen zijn best om drukte te vermijden , dit zie ik ook in het zwembad mensen komen om even te zwemmen en op te drogen en gaan weer(geen uren aanwezig )
Geplaatst door: ® Gerd@
, Datum:
23.07.2020 12:15
Gisteren vertrokken vanuit de Charente Maritime naar een camping net iets ten zuiden van Tours , La Mignardière in Ballan-Miré.
Camping voor 1/3 bezet , nog plaats genoeg dus ! Bij de receptie en het kleine winkeltje mondkapjes verplicht . In de sanitaire ruimtes geen desinfectiegel oid . We blijven hier een paar dagen en dan zaterdag weer richting Nederland