Draadje over Frankrijk-ervaringen vanaf 15 juni (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® tineke
, Datum:
14.07.2020 13:01
Geplaatst door: Kimgeilings
, Datum:
14.07.2020 16:19
Porte De Vosges ongeboekt kunnen aanrijden? Was t aardig bezet? Wij willen 29-7 een stop maken. Altijd ideale camping voor stop heen en terug!
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
14.07.2020 16:34
Geplaatst door: Familie Colemont
, Datum:
14.07.2020 16:50
Camping Portes des Vogses inderdaad onaangekondigd , we zijn er al vaak geweest en nog nooit gereserveerd. Er was nog voldoende plaats beschikbaar. Als we terug thuis zijn zal ik een mening schrijven.
Geplaatst door: ® cin
, Datum:
14.07.2020 17:18
Martwout wat moet ik mij daarbij voorstellen ? Kan de website niet vertalen op de telefoon. Er is nu toch al mondkap verplicht in gesloten publieke ruimte? Of bedoelen ze de supermarkten dan ook?
Geplaatst door: ® Campdrent
, Datum:
14.07.2020 17:20
We zijn nu 1,5 week in het mooie Frankrijk, blij dat we gegaan zijn. Het is toch iets anders dan voorgaande 20 jaar. Idd weinig NL, de belgjes zijn toch iets makkelijker denk ik wat corona betreft.
Ik ben niet echt corona angstig, komt waarschijnlijk doordat wij uit het hoge noorden komen en daar vrijwel geen corona was.
We stonden 1 week bij Hyeres aan de kust, veel desinfectant bij de wc&winkel op de camping. in de supermarkten plm 60% met mondkapje. Fransen geven gewoon handen en zoenen veelal gewoon net als voorheen. Met name de ouderen..animatie op de camping was frans en er zaten gewoon dik 100-150 man op elkaar zonder mondkapje,ongelooflijk. De markten hebben we niet bezocht, daar ik een fietser ben heb ik er wel een paar van afstand bekeken,iets rustiger dan voorheen maar geen 1 richting bijv.en weinig mondkapjes.
2e camping in de drôme normaal vol met NL nu niet. In supermarche wederom plm 60% met mondkapje, wij-en andere Nederlanders niet,wij houden liever afstand en zoenen&handenschudden niet.
Kortom wanneer je twijfelt, gewoon naar Frankrijk gaan, maar zoek de drukte niet op.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet,Frankrijkgids
, Datum:
14.07.2020 18:31
@Cin: als ik even voor Martwout mag spelen... president wil mondkapjes binnen enkele weken verplichten in alle ppenbare binnenruimtes. Denk aan winkels, maar ook bijvoorbeeld recreatiezalen van campings.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
14.07.2020 18:36
Ik vind dat een logische stap. In winkels draagt een meerderheid wel mondkapjes, maar zodra bijeenkomsten meer een onder-ons karakter krijgen, vergeten de Fransen alles. In theorie zou je bise of bisou moeten kunnen roepen in plaats van daadwerkelijk te zoenen, maar de praktijk is anders...
Kan me voorstellen dat je daar als president (en als regering) nerveus van wordt.
Geplaatst door: ® Susanna
, Datum:
14.07.2020 19:12
Wat fijn dat er zoveel reacties te lezen zijn n.a.v. dit topic - bedankt voor het doorgeven van jullie ervaringen! Deze verslagjes geven een aardig beeld van de situatie waarin ik al meer vertrouwen én zin krijg in vakantie vieren in Frankrijk. Plezierige vakantie allemaal!
Geplaatst door: Marike
, Datum:
14.07.2020 23:13
Nog een reactie gekregen van bekenden die aan de cote d’Azur zitten. Je kunt nu uitstekend kamperen met eigen kampeermiddel, sanitair wordt beter schoongemaakt dan ooit tevoren. Verder steeds meer volk naar de camping en ook meer Nederlanders al is het nog wel wat rustiger dan normaal maar dat is echt heerlijk geven ze aan. Het vakantiegevoel is niet anders dan normaal. Elke dag weer prachtig weer en terrasjes en stranden zijn allemaal open. Wel meer mensen met mondkapjes op dan in Nederland, maar geen verplichting om mondkapjes te dragen (alleen in supermarktje op camping). Zij gaan deze week richting de Verdon. Ze geven aan dat er vanaf aankomend weekend een stuk meer Nederlanders komen. Vooral laatste week hebben zij heel veel boekingen vanuit Nederland gekregen (niet alleen gezinnen, maar ook senioren).
Voor ons fijn om te horen al die positieve berichten. Aankomende zaterdag halen we de caravan op en die week erop gaan we heerlijk op vakantie en gaan we genieten van de ruimte, rust, omgeving en natuurlijk het prachtige weer!
Geplaatst door: Tentje
, Datum:
15.07.2020 08:58
Wij kamperen momenteel op camping La Glandasse in de Drome. Er zijn heel veel Nederlanders. Ondanks dat ik het wel even spannend vond dit jaar ben ik blij dat we gegaan zijn. Inderdaad men draagt in de winkels veel mondkapjes, wij doen dat ook. Op de camping zelf zien we dat de afwasplekken om en om zijn afgezet. Helaas geen wc papier, zeep of ontsmettingsmiddelen bij de wc's. Dat nemen we zelf mee. Geen probleem natuurlijk. Het voelt goed om er uit te zijn. Lekker in de buitenlucht, zitten voor de tent en zwemmen in de rivier.
Heerlijk😃🏕??
, Datum:
15.07.2020 12:38
@Cin, ik weet niet meer dan wat in de Franse pers is gemeld n.a.v. zijn toespraak. Ik denk dat het nog uitgewerkt wordt en later helder wordt wat ze bedoelen.
, Datum:
15.07.2020 12:41
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
15.07.2020 14:59
Volgens mij veranderd er niet zo heel veel inzake het mondkapje gebeuren immers "adviseren" ze het nu ook al...
en ach als het dan wel in een supermarkt verplicht gaat worden (wat nu dus niet is), dan doen we dat toch?
De meeste camping hebben het nu ook al verpicht in de receptie en camping winkel dus mijn inziens word het er niet zoveel anders van :)
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
15.07.2020 15:00
Als je het artikel goed leest dan gaat het om alleen om gebouwen waar veel buitenstaanders bijeenkomen. Dit is nu heel soms verplicht zoals in de supermarkten. In supermarkten en postkantoren is het nu nog niet verplicht maar bij de apotheek weer wel. Volgens de president wil hij hier niet te lang mee wachten en dit al voor 1 augustus doorvoeren.
Geplaatst door: Peter
, Datum:
16.07.2020 12:30
@marike we zitten in dezelfde omgeving, tussen Sainte Maxime en Saint Tropez, we komen er al jaren. Het vakantiegevoel is wel degelijk anders dan andere jaren. De camping is voor een kwart gevuld en dat is ook het maximale dit seizoen geeft de eigenaar aan. Op veel plekken zijn mondkapjes echt verplicht (dagje Nice gedaan en in alle winkels is een mondkapje verplicht). Onderweg bij benzinestations idem. Zwembad is open, peuterbad en glijbanen dicht. Marktjes mijden we, we hebben de markt in Bormes van een afstandje bekeken: mud vol, geen looproutes, geen afstand houden, handen geven, zoenen. De Fransen gaan er bijzonder laks mee om.
De vooruitzichen zijn na de toespraak van Macron ook niet gunstig, de regels gaan aangetrokken worden en de mondkapjesplicht gaat uitgebreid worden. Te volle stranden worden gesloten. Het doet ons allemaal niet zoveel, we hebben er al twee weken opzitten. We mijden drukte en een voor een kwart gevulde camping is een weldaad. Bon Vacance.
, Datum:
16.07.2020 12:47
@Peter, zo zie je maar dat iedereen het anders ervaart.
Dat is het bericht dat ik van hen krijg en ik ben blij om die positieve verhalen te horen en dat zij het als een verademing ervaren om in Frankrijk te zijn. Gewoon lekker genieten en proberen niet alleenmaar het negatieve te zien.
, Datum:
16.07.2020 12:58
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
16.07.2020 16:04
Ik vind het nieuws weer zo'n stempel op de mondkapjes drukken...Ze waren er al in winkels en publieke gesloten ruimtes, dus whats the different?
Die 4 bezoekjes in totaal in een supermarkt de aankomende vakantie, tja daar worden wij niet anders van, viva la france!
, Datum:
16.07.2020 16:42
Ik denk er precies hetzelfde over Claudia.