Draadje over Frankrijk-ervaringen vanaf 15 juni (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Car2
, Datum:
13.07.2020 05:17
@Claudia: Ja die van jullie is ook open.
Je kunt ook via Google zien dat hij open is. zoekwoorden: mcdonald's Lyon Saint Priest
1e zoekresultaat is google-kaartje met teksten, zie nr B omschrijving
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
13.07.2020 07:23
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
13.07.2020 09:39
Geplaatst door: EstherS
, Datum:
13.07.2020 10:07
Hallo allemaal,
Wij rijden nu even voor Lyon richting camping Les Plans in Mialet. Gisteren met onze (jonge) kinderen vertrokken. Het was lekker rustig op de weg. Verschillende landgenoten met karretjes en caravans gezien onderweg. Bij de aires was het ook rustiger dan we gewend zijn. De aires die wij bezocht hebben hadden allen posters met het advies een mondkapje te dragen binnen. 80% deed dat ook. Soms zijn er wat wasbakken afgeplakt, zodat men voldoende afstand kan houden. Speeltuintjes zijn soms gesloten (de enige open was in Luxemburg, daar was een mondkapje op verplicht, maar hield niemand afstand). Ook de speeltuin bij de McDonalds was gesloten. Tot nu toe loopt de reis heel voorspoedig en we zijn benieuwd hoe de maatregelen op de camping zullen zijn.
Geplaatst door: ® RKL
, Datum:
13.07.2020 11:28
Afgelopen zaterdag naar Camping Val de Bonnal in de Jura vertrokken en het was erg rustig onderweg, volgens mij is dat sowieso niet een hele drukke weg als je Luxemburg eenmaal voorbij bent. Op de camping is het wel voor 80% volgeboekt gok ik zo.. geen beperkingen op deze camping, kidsclub/minidisco gewoon voor iedereen geopend, zwembad tot nu toe geen beperkingen (zit ook een meer op 2 minuten loopafstand), restaurant en bar gewoon geopend. Het voelt bijna alsof er geen corona is waardoor we juist een heerlijke vakantie hebben (voor de 2 dagen dat we er zijn) maar letten uiteraard wel op. Wellicht veranderd dit nu de camping wat voller is dan afgelopen week. De bezetting is verdeeld onder Fransen, Duitsers en NLers, waarvan een groot deel wel NL is met veel NL kinderen en kidsclub die NLtalig is
Geplaatst door: ® @andrea
, Datum:
13.07.2020 12:18
@Marjel het zwembad p la Garenne heeft geen restricties (wel gel) dus dat moet je zelf even goed uitkienen. Rond 15.00 vond mijn dochter het te druk (ik ben zelf niet geweest) maar om 18.00 was het heel goed te doen.
Er is idd markt en om 9.30 was dat zo te zien wel te doen (van afstand beoordeeld). In de supermarkt denk ik 75% mondkapjes.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
13.07.2020 17:58
Geplaatst door: Anne
, Datum:
13.07.2020 19:10
Zaterdag naar Langres gegaan, erg weinig toeristen onderweg. Camping was matig bezet. Gisteren naar Tourlon, idem. De boot naar Corsica was heel rustig, aantal dekken waren gesloten. Voornamelijk Fransen aan boord. En bizar, normaal liggen veel passagiers in de gangen te slapen. Nu was het verplicht een hut of slaapstoel te reserveren. Iedereen droeg een mondkapje. Op Corsica, noord/west ook zo rustig. Sommige campings lijken verlaten. Camping is heel rustig.
Geplaatst door: Leonnej
, Datum:
13.07.2020 20:52
Om ook even iets te laten horen hoe het nu half juli in zuid frankrijk is..
We zijn sinds zaterdag op Camping L'eau Vive in Dauphin in de provence. Op de camping is eigenlijk niets te merken van covid behalve een plastic schermpje bij de receptie en dat het ontzettend rustig is.. 20 procent bezet ofzo....eindelijk het gevoel dat je in het voorseizoen weg bent maar wel met heerlijke temperaturen. Wanneer je in stadjes komt (sisteron,forcalqier) lopen er wel aardig wat mensen met mondkapjes rond. Maar de markt is gewoon druk. Waren we snelklaar mee...Supermarkten : mondkapjes niet verplicht.Ongeveer de helft vd mensen gebruikt ze. Vandaag gaan zwemmen in de gorges de meouge. Prachtig en alle ruimte om te picknicken op een strandje. Eigenlijk trekt ons dit op het moment veel meer dan de drukte van een stadje opzoeken. Verder opvallend weinig nederlanders overal. Velen hebben geannuleerd...wij gelukkig niet😉
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
13.07.2020 21:11
Geplaatst door: Stephie
, Datum:
13.07.2020 21:20
Ik ben nieuw hier en heb me even aangemeld, ik lees al een hele tijd mee op dit forum.
Wij vertrekken hopelijk 24 juli naar Frankrijk, eerst in de buurt van de Ventoux, dan door naar de Ardeche, we hebben een Gite en een camping (eigen sanitair)
Ik kijk er heel erg naar uit, ik kan Frankrij echt gaan missen na een jaar niet geweest te zijn, maar maak me wel zorgen om de Corona situatie. Je ziet het overal weer misgaan en er komen meer restricties, zou de kans erin zitten dat ze de grenzen weer dichtgooien? Las hier iets over dat Luxemburg weer oranje is, maar dat klopt niet volgens mij, lees het nergens terug in het nieuws.
Geplaatst door: Kimgeilings
, Datum:
13.07.2020 21:48
Luxemburg is in België aangemerkt als oranje, niet in NL (vooralsnog)😉
wij vertrekken 29 juli naar de Ardèche!
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
13.07.2020 22:44
De Zuidelijke regio's in Frankrijk hebben weinig last gehad van Corona. De Fransen gaan er hier wel heel relaxed mee om, misschien een beetje te relaxed. Maar er is een groot verschil met de zuidelijke staten van America. Daar zit iedereen binnen in airconditioned bars en restaurants. Hier speelt het leven zich buiten af. De kans op een nieuwe lockdown in Zuid-Frankrijk acht ik op dit moment niet erg groot. Mocht dit onverhoopt toch gebeuren, dan zullen buitenlanders met eigen vervoer zeker in de gelegenheid gesteld worden om naar huis terug te gaan.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
14.07.2020 00:57
Dat laatste verwacht ik ook, zeker omdat het bij de eerste uitbraak ook geen probleem was,
Zit nu dus met een gerust hart in Frankrijk. Mondkapjesregel wordt redelijk, maar zeker niet consequent nageleefd, bij supermarktkarretjes ontbreken soms ontsmettingsmiddelen.Wij twijfelen nog of we de mooie stad Bordeaux bezoeken of dat die ons toch te druk is.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
14.07.2020 07:00
België heeft een ander kleurensysteem dan Nederland. Oranje in België niet hetzelfde als oranje in Nederland.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
14.07.2020 09:12
Als er mensen zijn met ervaring in Chamonix, L'isle sur la Sorgue/Fontaine sur la Sorgue, Les Issambres en Sainte Maxime (nabij St Tropez) dan hoor ik het graag. En dat gaat het om hoeveel open is van de restaurants/café en hoe het qua drukte is.
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
14.07.2020 10:06
De Franse en Duitse en Nederlandse regeringen hebben gezegd dat de landen niet meer op slot gaan. Alleen lokale lockdowns zijn mogelijk 👍
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
14.07.2020 10:08
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
14.07.2020 11:10
@martwout, op de locaties die jij noemt zijn we niet geweest, maar in alle plaatsen waar we zijn geweest zijn de restaurants gewoon open. Tafeltjes op 1 meter afstand (dat was andere jaren meestal ook al het geval) en max 10 personen aan 1 tafel. Kortom, de meeste restaurants en terrasjes in bedrijf als gewoonlijk (bediening draagt dan nog wel een mondkapje). Sommige restaurants hebben een beetje moeite gedaan om iets meer afstand te creëren, maar dat zijn de uitzonderingen. Het is dus even goed selecteren en plannen om een veilig plekje in een restaurant te bemachtigen. In de supermarkten is van afstand houden meestal geen sprake. Het personeel draagt meestal een mondkapje, de klanten vaak niet. Niets is verplicht en je kan met meerdere personen de supermarkt in.
Ik heb een ontsmettende handgel in de auto, die ik gebruik na het doen van boodschappen. Wij waren ook bij een apotheek, daar mochten 4 personen max. binnen zijn en waren mondkapjes verplicht. Bij binnenkomst handen ontsmetten en bij het betalen met creditcard werd de betaalterminal eerst ontsmet. Dit is wel een heel sterk contrast met de supermarkten. Maar alles bij elkaar is het goed te doen als je de drukke tijden vermijdt.
Geplaatst door: Familie Colemont
, Datum:
14.07.2020 11:11
Wij zijn toch ook op reis gegaan naar Frankrijk. Eerst 1 overnachting gedaan op camping portes des vogses. Sinds gisteren toegekomen op Gervanne camping in de Drôme. De camping is niet volzet maar toch maar weinig plekken die leeg staan. Ontsmettingsmiddel beschikbaar overal dus als netjes desinfecteren kan je zelf doen. De zon schijnt en de temperatuur is heerlijk. Blij dat we toch gekomen zijn.