Draadje over Frankrijk-ervaringen vanaf 15 juni (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: PeterV
, Datum:
10.07.2020 19:49
Gaan we op het eind van onze vakantie zeker doen, Tineke 😊
Geplaatst door: ® Gerd@
, Datum:
10.07.2020 21:06
Geplaatst door: Ayla
, Datum:
10.07.2020 21:56
We zitten nu si 4 dagen als enigen op een kleine camping in Voisey. In de Haute Marne. 600 km van Utrecht Een kleine rustige camping aan de rand van het kleine dorp. Er hangt handgel en er zijn doekjes. De nederlandse eigenaar komt 2 keer dgs schoonmaken . Prachtig weer.. moioie omgeving. Mondkapjes worden wiiselend gedragen . Je kunt overal koffie srinken of eten .
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
11.07.2020 20:33
In drie dagen naar de Loire-Atlantique gereden, onderweg twee NL campers en een gewone NL auto, een paar Duitsers en een paar Belgen. Nu op een camping met nog drie Nederlanders, verder Fransen. Royale plekken, want ivm beperkte capaciteit sanitair worden niet alle plekken uitgegeven. Desondanks: vanmorgen gebeld of ze nog plekje hadden, geen enkel probleem op twee km van de kust.
Geplaatst door: Leonoor
, Datum:
11.07.2020 20:58
Ik sta nu bijna een week in de Drôme. Prima te doen. Mondkapjes soms in winkels maar niet verplicht. Worden hier in de supermarkt door ongeveer de helft gedragen. Op de camping handpompjes en bij het zwembad iets minder ligbedden. Er wordt vaker schoongemaakt maar dat is wel fijn 😬.. Er zijn ook gewoon markten waar het minder druk is dan anders maar er wordt niet echt afstand gehouden. Dit is natuurlijk ook een regio waar het virus minder actief was en is. De camping is ook minder druk. Vooral minder Nederlanders. Veel Belgen.. Vakantie gevoel krijg je echt wel!
Geplaatst door: ® John
, Datum:
11.07.2020 21:19
Leonoor,op welke camping staan jullie?
Geplaatst door: ® bemk
, Datum:
11.07.2020 21:31
Johan en Tineke;
Begrijpelijk dat jullie het dit jaar anders invullen. Ik hoop dat jullie evengoed een hele fijne vakantie hebben!
, Datum:
12.07.2020 10:02
@Peter van het hurktoilet , mag ik vragen op welke camping jullie staan ?
Wij zitten er ook aan te denken om na de Dordogne nog naar Loire Atlantique te gaan over een paar dagen .
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
12.07.2020 12:33
Misschien gekke vraag,weet iemand of ze wel geopend zijn in Frankrijk? De website van de franse Mac staat helaas geen nederlandse ip adressen toe lijkt wel...
Ik heb uiteraard al contact gehad met de Nederlands macdonalds maar die zeggen gewoonweg dat ze het niet zeker weten...
Anders moeten we bij onze hotelovernachting even een alternatief gaan zoeken in de (nogal saaie) omgeving :)
, Datum:
12.07.2020 12:37
Ik bedoel dus Macdonalds restaurants :)
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
12.07.2020 13:08
, Datum:
12.07.2020 13:27
Jazeker , meerder berichten verstuurd ook via Messenger maar ze zijn niet gelezen en hebben sinds juni ook nog niet gereageerd. De websites zijn ook sinds juni niet meer toegankelijk...
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
12.07.2020 13:41
@Gerda@: Le Clos Marot in Piriac-sur-Mer. Is naturistenterrein, NFN-kaart verplicht.
, Datum:
12.07.2020 14:26
@Peter van het hurktoilet, dankjewel voor de informatie !
Ik denk dat we toch maar naar een andere op zoek gaan , we zijn meer van de textiel campings 😁😉
Geplaatst door: Car2
, Datum:
12.07.2020 15:11
@Claudia: ik heb via de webcache gezocht. Ze zijn volgens mij open, zag wel allemaal instructies met mondkapjes etc
In welke plaats is je hotel? Dan zoek ik die ook nog even op
Geplaatst door: ® cin
, Datum:
12.07.2020 16:26
Camping in portiragnes zuiden van Frankrijk. Drukke camping met Nederlanders Belgen en voornamelijk Fransen . Er word hier GEEN afstand gehouden. Corona bestaat hier niet lijkt het. Ligbedjes in zwembad tegen elkaar. Overvol zwembad. Winkeltje in camping vragen ze wel mondkapje op te doen net zoals receptie maar sommige vertikken het en lopen zo naar binnen.
, Datum:
12.07.2020 16:59
@car, wat attent dat je even wil helpen! Gaat om de mac Lyon Saint Priest.
Ik heb geen idee wat je bedoeld met webcache, sorry!
Geplaatst door: ® @ndrea
, Datum:
12.07.2020 22:14
Wij staan sinds vandaag op La Garenne in Bédoin. Bij de receptie handgel maar geen mondkapjes. Bij de twee toiletgebouwen dichtbij onze plek gel en eenrichtingsverkeer. Camping is aardig vol, ik denk zo'n 80%.
In het dorp zelf bestaat corona niet, we hebben net noodgedwongen daar moeten eten maar lastig om een tafeltje op enige afstand te vinden. Gelukkig uiteindelijk wel gelukt maar morgen snel op zoek naar een vervangende gas-slang zodat we op de camping kunnen eten (iemand tips? ;))
De Mcdonalds onderweg in Chalon sur Saône was overigens met restricties gewoon open.
Geplaatst door: Marjel
, Datum:
12.07.2020 22:31
@Andrea, wij komen over 2 wk naar la Garenne voor de 3e keer. Welk plaatsnummer hebben jullie? En Is het zwembad te doen? Bedoin is altijd druk met fietsers dus wordt een beetje opletten mbt de 1,5 mtr. Bij het bakkertje is het toch al vaak buiten wachten. Ben benieuwd of de markt morgen doorgaat? Die wordt altijd druk bezocht.
, Datum:
12.07.2020 22:47
Fijne vakantie Andrea! Dank voor je aanvulling.