Op zoek naar een vouwwagen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Marike
, Datum:
24.05.2020 15:43
Vrienden van ons hebben de combi camp juist omgeruild voor een andere vouwwagen (die zeker zo snel is opgezet als de combi camp), omdat de combi camp echt te klein was voor een gezin met 4 personen en meer voor 2 personen geschikt is.
Tegenwoordig zie ik hele mooie nieuwe vouwwagens van o.a. Cabanon, AlpenKreuzer, Jamet, Trigano voor redelijk betaalbare prijzen. Ik zou gewoon eens lekker wat winkels afgaan om op onderzoek uit te gaan.
Geplaatst door: Esther B
, Datum:
24.05.2020 16:00
Wij hebben een tweedehands Holtkamper Spacer met adventuretent gekocht. Kids kunnen als ze klein zijn in de aangeritste adventuretent (tijdens overnachting op het deksel) en als ze groter zijn kan de adventuretent los opgezet worden. Voortent kan voortent zijn of luifel, geen losse stokken en de disselkeuken kan daar blijven staan (met luifeltje) of bij slecht weer in de voortent gereden worden. Ruimte genoeg onder de luifel of in de voortent en niet te groot, zodat je ook buitenruimte op je plaats hebt.
Na jaren een caravan gehad te hebben, ben ik super blij met deze snelopzetter met 1000 liter bagageruimte onder het bed.
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
24.05.2020 19:30
@Marieke
Dat Combi Camp te klein is voor vier is ook maar een mening.
Wij gebruikten hem met vijf en vonden dat een zee aan ruimte sinds de vier-persoons piramidetent. Geen gastencabine, twee kinderen in eigen tent, derde op de deksel. Bij een enkele nacht alle drie op de deksel. De kleinste op een ingekorte stretcher in de breedte achterin, de oudere twee met hun voeten onder de stretcher. Nu zetten we elke overnachting een pop-uptent op. Voortent is nog bijna nieuw. Gebruiken meestal alleen de luifel. Bij een keer slecht weer eten/leven we op de deksel want dat is onze enige binnenruimte. Bij langdurig minder weer zetten we soms de voortent op.
Het is maar wat je gewend bent.
Geplaatst door: Lisette K.
, Datum:
24.05.2020 21:50
Hier nog een combi-camp fan.
Voor een nachtje gaan de pubers op de deksel en leven we onder de luifel. Voor 2 nachtjes gaat het pubertentje in de scheerlijnen.
Hoe minder je opzet hoe sneller je verder kan trekken.
Voordat wij en vouwwagen aanschaften heb ik goed gekeken naar allerlei vouwwagens. Vooral op campings, gluten naar de buren hoe zij hun wagen gebruikten. Het opzet gemak, het gebruik, de ruimte.
Ik heb ook wel eens gevraagd of ik bij anderen binnen mocht kijken en heb ook al een aantal keer een tour around my castle gegeven aan mensen die belangstelling hadden voor de combi- camp.
Geplaatst door: ® jaapj
, Datum:
24.05.2020 22:52
@Lisette, dat is ons ook al een paar keer overkomen, willen ze graag even binnenkijken en de bijzonderheden weten. Zijn ze altijd weer verbaasd over de grote bergruimte en het comfort. Bij 1 overnachting slapen onze kinderen ook altijd oo het deksel. Wagen staat binnen 5 minuten, ons bed is altijd opgemaakt en voor hun 2 luchtbedden en slaapzakken. S morgens ook zo weer ingepakt en op pad. Onderweg pakken we vaak gekoeld drinken uit de keuken, staan ze op de parkeerplaats verwonderd te kijken.
Geplaatst door: conny
, Datum:
25.05.2020 12:46
In Nederland kampeer je vaak rondom een grasveld, maar in het buitenland zijn de plekken vaak niet zo vlak (her en der een boom/boomstronk o.i.d.), zodat je ruimte om een tent of vouwwagen neer te zetten beperkter is.
(Heel) groot ziet er aanlokkelijk uit, maar als je ermee naar het buitenland wilt (mooi weer/buiten leven) of gaan rondtrekken is compact en opzetgemak (aantal haringen ….) ook belangrijk.
Succes met je zoektocht en veel plezier !
Geplaatst door: Lisette K.
, Datum:
25.05.2020 14:05
Hi hi Conny. Dat doet mij denken aan onze oriëntatie fase. Ik mocht even binnenkijken bij mensen aan het eind van ons laantje ergens in de Dordogne. Een roadmaster family s. De vrouw maakt de rits open en voordat ik naar binnen stap zegt ze: Kijk uit dat je niet over die boomstronk valt. Midden in de voortent staat een bij de plek horende "salontafel" waar de tent overheen is opgezet. 40 cm hoog en door de eigenaren van de roadmaster daadwerkelijk in gebruik als tafel. De koffiebekers en koektrommel staan er nog op.
Dit was de enige manier om de vouwwagen op deze gereserveerde plek op te zetten. Gelukkig was het overwegend mooi weer dus werd het grondzeil niet echt gemist. Scheelt weer schoonmaken als we weer thuis zijn;)
Geplaatst door: Martijn
, Datum:
26.05.2020 14:51
Als ik het zo inschat is een Aart Kok Kariba of Kavango game drive een goede optie.
Een mooi belijnde, gezellige, strakke, tent-achtige vouwwagen van super kwaliteit.
Je zet ze snel op en klapt ze gemakkelijk weer in. Ze hebben beide 3 compartimenten als je een ondertentje meetelt.
Je moet er wel op letten of er een laden en lossen optie opzit, dat is wel zo handig tijdens het beladen voor vertrek.
Ze staan regelmatig op marktplaats of andere sites te koop, nieuw liggen ze iets boven 8000,-.
Zelf hebben we meerdere merken en type vouwwagens gehad, de Kariba en Kavango blijven favoriet!
Geplaatst door: Chrisholstege
, Datum:
27.05.2020 10:16
Geplaatst door: Manus
, Datum:
27.05.2020 10:33
Heb je al gekeken op de eerder door mij genoemde vouwwagenclub site? Daar worden momenteel een paar hele mooie wagens aangeboden.
https://www.vouwwagenclub.info
Geplaatst door: Manus
, Datum:
28.05.2020 13:39
Hallo Hallo @ervee, bent u daar nog ?????
Het zou leuk zijn iets van u te vernemen.
Heeft u inmiddels een vouwwagen gevonden?
Heeft en doet u iets met de gegeven tips?
Geplaatst door: ® jaapj
, Datum:
06.06.2020 14:07
Nog even weer omhoog....misschien is Ervee ondertussen weer van de partij en zo vriendelijk om even te melden wat t is geworden....
Geplaatst door: Monique9
, Datum:
20.06.2020 10:44
@marike Wij gaan al 12 jaar met combi- camp met 4 personen kids eerst in zijtent later eigen tent nooit ruimte gebrek!
Geplaatst door: ® Jer81
, Datum:
22.06.2020 12:09
Leuk, een vouwwagen uitzoeken. Kijken wat er allemaal te koop is. De dealers van de verschillende merken langsgaan om te kijken hoe het opgezet moet worden.
Vorig jaar hebben wij onze zoektocht gehad. Nog geen gezin, met 2 volwassenen en hopelijk een kind in de nabije toekomst.
Uiteindelijk zijn wij tegen een mooie tweedehands ui 2006 aangelopen. Nog in prima staat en voor een leuke prijs bij een merkdealer. Voordeel was dat hij de wagen gelijk een onderhoudsbeurt gaf.
We hebben voor tweedehand gekozen omdat we niet precies wisten wat we nou eigenlijk wensten. Wel of geen keuken, 1 of 2 cabines, hard of zacht deksel.
Uiteindelijk is het een Camp-let geworden. Het is een hele compacte en stevige bak. Je klapt hem binnen een paar minuten uit en hebt dan gelijk 4 verhoogde slaapplaatsen. Voordeel vinden wij is dat je ook gelijk de voortent mee uitklapt en dat dat dus geen extra werk kost. Keuken zit er ook vast aan dus geen gesjouw.
Maar vooral de compactheid van het geheel ingeklapt spreekt mij erg aan. Beladen maximaal 500 kilo. Laag zodat ik nog gewoon door de achteruitkijkspiegel kan kijken en smal zodat hij overal door past waar mijn auto ook door kan. En niet te lang zodat ik bij bochten er eigenlijk geen rekening hoef te houden.
Geplaatst door: Nynke
, Datum:
26.06.2020 22:17
Wij hebben 3 kinderen en kamperen met ene tweedehands holtkamper flyer. Genoeg te vinden op marktplaats. Er zit een 2-persoonsmatras in. Ook kunnen 2 kinderen in het deksel en 1 in een ondertentje. En binnen heb je nog een zitje. Hij zet snel op, zeker als je de voortent er niet inritst. Wij zijn er blij mee. De jong in Hattem heeft nu een 2e hands in de showroom zag ik, wellicht leuk om even te kijken, mocht je een beetje in de buurt wonen.
Geplaatst door: ® Jer81
, Datum:
09.07.2020 17:28
Ben benieuwd of Ervee nog verder is gekomen met de zoektocht.
Geplaatst door: stn
, Datum:
14.07.2020 19:49
ik heb ook de combi camp gehad, ik was er niet enthousiast over.
als de ondergrond scheef is moet je de deksel al gaan ondersteunen aan de lage kant.
tevens is de fabriek bij garantie niet thuis. we hadden een nieuwe gekocht, na 2 jaar snel weg gedaan en caravan gekocht