Wc tentje (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Renee
, Datum:
06.05.2020 15:21
Haha, en dan willen ze niet eens meer bij je in de buurt komen .... Best coronaproof eigenlijk.
Geplaatst door: ® EstherB
, Datum:
08.05.2020 08:22
Ooit toen ik nog in Oeganda kampeerde gebruikten we biologisch afbreekbare shampoo, dan kon je je haar in de rivier wassen zonder de natuur geweld aan te doen. Maar of dat minder vies is dan zo'n zompige doucheplek met gewone shampoo weet ik ook niet....
Geplaatst door: Tentje
, Datum:
10.05.2020 10:34
Tijdens mijn zoektocht naar een camping met privé sanitair vond ik gisteren landgoed camping het Meuleman. Op hun facebook pagina kun je zien dat er bij elke plaats een douchetent en toilettent bij geboekt kan worden. (Solardouche en chemisch toilet) Hier kun je een goed beeld verkrijgen van hoe het in zijn werk kan gaan.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
10.05.2020 11:42
Grappig, ik heb gister ook uitgebreid de site (en facebookpagina) van landgoedcamping Meuleman bekeken. Maar vroeg me ook af waar dat water van die douche heen loopt.... Lijkt me nog steeds erg onfris op de kampeerplaats.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
10.05.2020 14:55
Je kunt de campings met privé-sanitair per provincie vinden door bij het filter bovenaan op filter te klikken en daar op privé-sanitair te klikken.
Zet bijvoorbeeld bij de campings in Overijssel het filter aan:
https://www.nederland-camping.nl/provincie/overijssel/
Als je weer verder zoekt naar alle campings, dus ook zonder privé-sanitair, moet je niet vergeten het filter weer uit te zetten.
Ik heb bijna alle provincies al nagelopen, moet alleen 347 campings in Zeeland nog doen.
Geplaatst door: Nika
, Datum:
15.05.2020 23:00
Haha, geweldig dit! hoe ((hoge)noodgedwongen) creatief we door corona worden.
Tip voor het afval water; Wij gebruiken al heel lang , bio haar/douchezeep. Tegenwoordig ook al gewoon bij kruidvat te gebruiken.
Nadeel is dat t blokken zijn, die nogal eens uit je hand willen glippen. Hou er dan wel rekening mee, dat wanneer je doucht met je waterzakdouche in een tentje, 1.5 m. van een wc tentje, er een kans is dat je zeep daar in kan belanden. ;))
Geplaatst door: Daido
, Datum:
15.05.2020 23:16
Op amazon.nl en amazon.de is veel keuze in douche/wc tentjes.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
16.05.2020 07:18
Ik heb van iemand een link gekregen, waaruit blijkt dat de toiletten van de campings in de veiligheidsregio Friesland vanaf vandaag weer open gaan. De douches eerst nog niet.
, Datum:
16.05.2020 19:06
Geplaatst door: scg
, Datum:
16.05.2020 19:12
Dit blijkt niet waar te zijn. Was net op omrop Fryslan: Opening toiletten geldt alleen voor dagrecreatie en niet voor verblijfsrecreatie.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
17.05.2020 13:01
@ Nika ik was mijn haar ook met bio blokken. Maar ik vind het gewoon niet fris zo'n zompige campingplek. Prima als het een staanplaats is van 300m2 maar de plekjes van 100m2 waarin een gedeelte al een modderzooi is van de douche. Biologisch modder of niet maakt me dan niet uit ;-).
Geplaatst door: jacqueline
, Datum:
17.05.2020 15:25
Vorige week uitgeprobeerd. De grond in Nederland is zo ontzettend droog dat het tot nu toe absoluut niet zompig is. Je gebruikt ook maar 5 liter water. Dat is een flinke emmer. Na 3 dagen even het tentje een meter omzetten. Het was geen enkel probleem. Wij vinden het een super oplossing. Als het buiten koud is dan is het wel frisjes.
Geplaatst door: J
, Datum:
17.05.2020 15:55
Ik denk toch dat er veel campingeigenaren zijn die het gebruik hiervan op een campingplaats niet toestaan.
Net zo min als om de paar dagen je tentje verzetten.
Dus dan wel handig om dat vooraf te communiceren.
Geplaatst door: jacqueline
, Datum:
17.05.2020 18:19
Ze waren blij dat we kwamen. Zo verdienen ze nog wat. Ook met hemelvaartweekend op andere camping geen probleem.
, Datum:
17.05.2020 18:48
Bizar, die info over wc,s wel of niet open op campings. De eigenaren weten zo langzamerhand niet meer waar ze aan toe zijn. Vandaag nog over een erg drukke camping gelopen in Bakkeveen, waar de wc,s gewoon open zijn!
Dat zompige hoef je nu niet over in de zitten, al die camping eigenaren zijn blij met al dat extra water op hun grasveldjes, nu het gras al bruin uitslaat ( van de droogte dan) :))
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
17.05.2020 20:10
Oké Nika, die camping, waarvan ik de naam nu maar even niet zal noemen, heeft de toiletten dus gewoon open ... Ik ben benieuwd of dit zo blijft. Anders een interessante optie met Pinksteren. Al is de situatie dan misschien ook al weer anders en mag het overal (in onze regio evt.) weer. Mooi dichtbij ook 🙃
Geplaatst door: Jaapj2
, Datum:
17.05.2020 21:04
Wij staan nu op een kleine camping in noordoost Friesland. De bezetting is op dit moment minimaal. Toen we aankwamen werd ons gemeld dat de toilleten weer gebruikt mochten worden. Mensen van de veiligheidsregio waren langs geweest om het toiletgebouw te inspekteren. Alles was in orde. Mensen die ooit geboekt hadden werden op de hoogte gesteld door de campingeigenaar.
Gisteren komen er berichten in de media dat de openstelling niet voor campings geldt. Nog steeds niet officieel meegedeeld. Het kromme van dit verhaal: toilleten bij dagrekreatie (havens e.d.) mogen gebruikt worden terwijl je amper weet hoeveel gasten je hebt en wie het zijn..
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
17.05.2020 21:18
Geplaatst door: Jaapj2
, Datum:
17.05.2020 22:22
Ik denk dat deze draai er aan is gegeven na protesten vanuit andere regio. Onze camping is afgelopen vrijdag toch uitgebreid gecontroleerd en kon nadien de toiletten vrij geven. De campinghouder heeft nu een probleem .Ik ben niet jalours op haar.
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
18.05.2020 09:27
Jaapj dat zou heel goed kunnen. In het interview zegt de mevrouw van de veiligheidregio tussen neus en lippen door: We willen verblijfsrecreatie ontmoedigen en dat is hier in Friesland een belangrijke bron van inkomsten dus had HISWA-Recron om eerdere opening van toiletgebouwen gevraagd.