zo, de vakantie is geboekt! (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
01.05.2020 16:19
Vandaag vakantie geboekt. Weliswaar in Nederland, maar we gaan op stap met de caravan. In juni, op een camping met privé-sanitair. Viel nog niet mee, want de campings met privé-sanitair zijn bijna allemaal volgeboekt tot en met augustus van dit jaar. Even een andere omgeving dan een rondje om het huis.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
01.05.2020 16:36
Geplaatst door: Lia
, Datum:
01.05.2020 16:53
Je hebt gelijk.
Als je te lang wacht,zit alles vol.
Hele fijne vakantie alvast.
Met een heerlijk Hollands zonnetje.
Geplaatst door: ® Anita
, Datum:
01.05.2020 17:07
Cornelis ,groot gelijk en veel plezier.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
01.05.2020 17:58
Even een tip: op Facebook is een nieuwe groep waar je lid van kunt worden met de naam: ‘ campings met privésanitair’. Dus wie hiernaar op zoek is en Facebook heeft ...
, Datum:
01.05.2020 18:02
Geplaatst door: Sterre
, Datum:
01.05.2020 19:20
Wij hebben ook geboekt, plekje met privé sanitair in Drenthe. In het hoogseizoen. We zouden naar de Ardeche gaan, maar dat zal het hem vast niet gaan worden. Voor alles echt vol zit in Nederland maar geboekt. Ook leuk, kinderen en manlief hebben nog nooit hunebedden gezien!
Geplaatst door: Lia
, Datum:
01.05.2020 19:47
Nederland is de nieuwe Frankrijk dit jaar..
Wie weet wat voor leuks we nog gaan zien.
Jij ook alvast een fijne vakantie Sterre!
, Datum:
01.05.2020 20:48
Wij zouden het erg fijn vinden, als jullie na jullie vakantie een reactie bij de meningen willen plaatsen over de camping, waar jullie gekampeerd hebben.
Alvast bedankt!
Geplaatst door: Claudia23
, Datum:
01.05.2020 20:55
Fijn dat het gelukt is! Ik wacht toch liever op het allerlaatste moment, met name vanwege de weersvoorspellingen. We wensen niet veel alleen een watertje in de buurt met leuke wandelroutes en fijn sanitair, dus ik hoop dat nog te kunnen vinden mocht Frankrijk niet doorgaan.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
01.05.2020 21:01
nog 3 maanden, ik hoop op kampeerplekken waarbij je weer gebruik mag maken van het campingsanitair... privesanitair met gezin van 5 is..pffff... zeker met pubers die eeuwen op toilet zitten... en ook zoeken naar speld in hooiberg.
, Datum:
02.05.2020 09:45
Geplaatst door: Daido
, Datum:
02.05.2020 10:00
Geplaatst door: Renee
, Datum:
02.05.2020 10:35
Wij hebben een oplaadbare douche van isabella. Kun je gewoon in een emmer warm water hangen. We hebben m eigenlijk voor de honden, maar ik denk dat we er zelf ook gebruik van maken deze zomer ......
Decathlon heeft ook iets dergelijks.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
02.05.2020 11:17
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
02.05.2020 11:19
Geplaatst door: jacqueline
, Datum:
02.05.2020 11:44
Wij hebben ook het douchetentje van decathlon gekocht met de zonnedouche. Deze zak met water breng je op druk en dan kun je er goed mee douchen. Bij mooi weer het zwarte vat met water in de zon zetten en bij frisser weer het vat vullen met warm water uit de boiler van de caravan. Met Koningsdag thuis geprobeerd. Het ging prima zelfs haren wassen.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
02.05.2020 11:59
Ook in West-Friesland (Noord Noord-Holland) worden campings geopend onder de bekende voorwaarden inzake sanitair; dus motorhomes en caravans met toilet zijn toegestaan. (West-Fries dagblad 2 mei 2020). Wat ik nu niet begrijp is hoe je dan toch een keer je chemisch toilet moet legen. Het toiletgebouw kun je niet gebruiken als de afvoer daar binnen is. Ik ken wel de aparte toegangen in Frankrijk buiten aan de toiletgebouwen; al dan niet achter een deur of zelfs de optilbare deksels elders op de kampeerterreinen. Mag toch hopen dat het toilet niet wordt geleegd in de vele slootjes in "onze" regio.
Geplaatst door: Mascha
, Datum:
02.05.2020 12:55
Ik vind het een onhygiënisch idee als mensen douchezakken en tentjes gaan gebruiken. Waar laat je dat water dan weglopen? Gewoon over je kampeerplaats? Lekker fris voor degene die na je komt kamperen.
Geplaatst door: scg
, Datum:
02.05.2020 14:34
Ik denk dat de campingeigenaar ook niet vrolijk van wordt van al deze alternatieve oplossingen.
Digi-oma: volgens mij mag je alleen het chemisch toilet legen, als de ruimte hiervoor niet inpandig in het douchegebouw zit. Meestal zit dit wel aan de buitenkant, dus zal geen probleem zijn.