Puppy (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Maartje
, Datum:
23.04.2020 13:22
Stel. Je mag deze zomer toch naar Frankrijk. Je hebt edn puppy die niet wagenziek is. Normaal zitten er twee kinderen op achterbank met tussenin een mini koelbox. Waar vervoer je de pup dan veilig en op welke manier? Gordel? Bench? We hebben helaas geen stationwagen. De koelbox is extra luxe die kan ook gewoon in kofferbak.
Is het dan veiliger op de achterbank of bij de voetenruimte.
Geplaatst door: Lia
, Datum:
23.04.2020 13:35
Je hebt speciale veiligheidsgordels voor honden.
Die gesp je vast aan zijn riem,en dan klik je hem vast in de gordel van de auto.
In dat ding dus waar jij ook je gordel in vastmaakt.
Geplaatst door: johann
, Datum:
23.04.2020 13:38
, Datum:
23.04.2020 15:01
Dank je. Maar een tuigje. Is dat echt veilig voor een pup? Het is denk ik wel het handigst qua ruimte. ( boomerpup)En ik dacht dat een bench verplicht was in Frankrijk? Klopt dat?
De meeste benches lijken me wat groot. Kan je bijvoorbeeld nog wel twee personen op achterbank kwijt?
Ik zag ook van die kleine benches op vo uwbaar of zo'n ding wat ook in een vliegtuig meegenomen kan worden. Voldoen die niet ? ( wij gaan echt vaak stoppen. Dus niet langer dan twee uur, eerder korter, achter elkaar rijden....
Geplaatst door: ® tineke
, Datum:
23.04.2020 15:26
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
23.04.2020 16:51
Misschien overbodig, maar heb je al een Europees Hondenpaspoort aangevraagd bij dierenarts? Daarin staan alle entingen die nodig zijn, zoals rabiës etc. Puppy zal wel een chip hebben. Op deze zaken (vooral paspoort) kan en wordt wel degelijk gecontroleerd in Frankrijk.
Fijn dat puppy niet wagenziek wordt, maar hoe lang houdt hij/zij het vol tussen twee kinderen en stel dat het extreem warm wordt en je in een file staat? (Heb die van ons menig maal verteld dat ze volgende jaren NOOIT meer mee mochten; natuurlijk gingen ze wel mee). Puppy's kunnen nogal beweeglijk zijn; geen idee hoe groot puppy zal zijn; welk ras?. Je legt zo'n hondje toch niet in de voetenruimte.. te warm en te donker en dat kilometers lang. Onze grote Ierse Wolfshond van 66 kilo en 7 jaar oud kan goed tegen autorijden; eergisteren even ritje tussen de bollenvelden gemaakt en 's avonds toch buikloop (netjes gezegd). Wij hebben geen stationwagen, maar ze ligt vorstelijk op het dikke bed achter in onze Zafira achterin. Ruimte genoeg. Tussen haar en de achterbank hebben we een metalen hek dat in de auto vast zit. Moet er niet aan denken bij een plotseling remmen 66 kilo in m'n hals te krijgen. Spullen op de achterbank en in de caravan; met 2 mensen weinig nodig. Hondenvoer volop in Frankrijk. Op de meeste stranden mogen geen honden komen. Succes.
Geplaatst door: Ada
, Datum:
23.04.2020 17:04
Wij hebben regelmatig een pup van het Kngf. Ze gaan altijd mee op vakantie met de caravan.
Deze honden wordt geleerd voorin bij je voeten te liggen, en je kunt je voeten heel goed kwijt met een beetje passen en meten. En als het warm is in de auto liggen ze ook lekker koel, Als ze volwassen zijn mogen ze ook evt in de achterbak, wel vast met riem. Je kunt dan ook de helft nog benutten om spullen neer te zetten.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
23.04.2020 17:38
@Digi oma Hondenvoer volop in Frankrijk? Dat zal wel, maar veel honden raken aan de buikloop als ze ander voer krijgen dan ze gewend zijn.
Bij koud geperst hondenvoer zie je dat minder als je van merk hondenvoer verandert.
Wie weet hoe dat in het frans heet? Voor het geval het hondenvoer opraakt tijdens de vakantie.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
23.04.2020 17:53
Hond aan je voeten laten liggen is gevaarlijk en onverantwoord. Bij een aanrijding wordt hij gelanceerd met alle gevolgen vandien. Een tuigje in de veiligheidsgordel is het handigst en relatief veilig. Ik weet niet of dat ook voor een pup geldt. En koop er één die bij het merk van je auto past. Ooit een heel gedoe gehad om dat ding er weer uit te krijgen voor de APK.(Volvo) Kijk trouwens even heel goed na wat de regels zijn want ik geloof dat een pup jonger dan 3 maanden niet naar het buitenland vervoerd mag worden.
, Datum:
23.04.2020 20:11
@Digioma
Ons puppy is een klein boomertje. En blijft een klein boomertje...
Het heeft uiteraard alle inentingen. En wanneer we maar denken dat de reis te zwaar of onverstandig is , gaan we niet. Nemen eigen voer mee. En we rijden rustig. Veel stoppen. Spelen. Net als toen de kinderen klein waren. En wat we eigenlijk altijd doen. ( we rijden op zijn hoogst anderhalf of 2 uur achterelkaar. Misschien nu nog korter? We zien wel. We hebben goed werkende airco in de auto. En ja er is zeeen van ruimte op de achterbank. Aangezien onze twee kinderen ook nog van het slanke soort zijn. Aangezien al de bagage in de kofferbak of vouwwagen zit. En nee we hebben geen dakkoffer... En we zullen hem in een kleine bench zetten die vaststaat op de achterbank. Ook weer handig voor op de camping...Als we zouden gaan is puppy al weer ruim 6 maanden. O ja paspoort etc aanwezig.
Verder is het natuurlijk de vraag of we gaan kamperen. Het was meer een als dan... vraag. Maar dan is het altijd handig te weten voor volgend jaar... b.l.e.w.
, Datum:
23.04.2020 20:13
O ja... we hebben nog nooit in de file gestaan. Eerlijk waar. We rijden altijd dinsdag en woensdag overdag. Ideaal.
Geplaatst door: Jane
, Datum:
23.04.2020 20:15
Hond mee op vakantie. Daar is zelfs een site voor. Je moet even googlen ik weet het even niet. Maar goed voor La France. Je hond moet ingeënt zijn. Voor Rabies 3 maanden van te voren. en de normale entingen. Ook moet je hond ontwormd zijn voor de vakantie en na de vakantie nog een keer doen. Ook is het verstandig om je hond te behandelen tegen teken, vlooien, zandvlooien ed. Je moet je honden paspoort meenemen en evt een muilkorf voor als je met het OV zou gaan daar.
Onze hond gaat op de achterbank. In een tuig aan een hondengordel. Je moet niet zo'n smal tuigje nemen. Maar iets robuuster. Is sowieso wat fijner voor je hond. Wij hebben ook 2 kinderen en hij zit daar dan tussen in. De eerste uren staat hij. Hij wil kijken, maar dat is ie uiteindelijk zat en dan slaapt hij lekker. Met airco in de auto heeft je hond het niet extreem warm. Als je daar over twijfelt kan je evt een koeljas of koelmat kopen. Je bent in Frankrijk niet verplicht tot een bench maar los mag je hond zeker niet in de auto. Het meest veilig is een bench. Maar dat gaat praktisch niet. Koeltas gaat in het midden (bij de achterbank) op de grond zodat de hond daar ook nog steun heeft. (is wat groter dan een boomer) Evt kan je in de auto zorgen dat je water bij de hand hebt in een speciale reiswaterbak..
Geplaatst door: Lia
, Datum:
23.04.2020 20:57
En wij nemen een minder zwembadje mee voor onze hond.
Te koop bij de action voor een € of 4.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
23.04.2020 21:12
Denk aan hartworm en de zandvlieg. Op internet vind je de preventie mogelijkheden.
Ik weet niet of je een puppy een scaliborband of advantix druppels kan geven, want het blijft giftig spul.
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
24.04.2020 12:44
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
24.04.2020 16:58
wat leuk een puppy mee op vakantie.
Ooit 1 keer gedaan. We konden een pup heel onverwachts "krijgen" waar je normaal dik een jaar voor op de wachtlijst staat. Ja, en als je gaat kijken naar de hond ben je verkocht.. Was in Juni en beging Augustus geloof ik gingen we op vakantie. We hadden al 1 hond van 7 jaar.
Het autorijden ging geweldig, honden bij de kinderen,voetenruimte, achterin. Op zich ook op de campings, echter je bent wel beperkter.
Wij wandelen veel en met een pup zijn lange afstanden onverantwoord. Wij hebben Finse Lappenhonden en met name de fransen vinden die honden geweldig. Dus erg veel aanspraak. Franse kinderen denken gauw dat het een wolf is...... hilariteit.
Ik zou het nu niet weer gaan doen. Maar we hadden toen een mooie tijd.
, Datum:
24.04.2020 17:40
Ja hoor gechipt en wel. Ha ha. Lange afstanden wandelen ... nee dat gaat hem niet worden met twee pubers en een pup.
Ik zat te denken. Dan is het thuis al slim om te trainen dat hij niet voorbij de lijn loopt die je voor de voortent als afbakening kan neerleggen he? Ooit gezien op een camping. Hond lag los voor de caravan. Maar jwam absoluut niet voorbij de lijn.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
25.04.2020 13:52
Leuk idee van die riem, maar ik denk dat dit je met een pup op een camping nooit gaat lukken.
Op een camping komen heel veel mensen voorbij je tent/caravan en als ze daar een leuk klein hondje ligt willen ze dat even aaien.
Kan geen klein hondje weerstaan. 't Wil ook wel gebeuren dat er een kat langs loopt (op weg naar eten/vuilniszakken) of een loslopende hond van de eigenaar camping en dan moet je hard rennen en roepen.
Vrienden van ons hadden een bedrijf en en hond op het terrein er kwamen ook auto's. Ergens bij de in-uitgang lag een soort kabel en die gaf prikkels door aan een halsband die de hond omhad. Kon men inregelen naar kracht. De hond vond dat niet prettig en bleef op het juiste deel van het terrein. 't Was voor haar eigen veiligheid. Zodra de hekken dicht gingen ging de halsband natuurlijk af en ook wanneer de hond in huis was. Lijkt me wat erg overdreven veel voor jullie pup.
Wij hadden altijd een lange dikke lijn tot einde grondzeil en die zat vast aan een dikke grondpen. Kun je de hond ook achter de caravan in de schaduw leggen of even rust geven als het te druk wordt op het pad. Verder voelden sommige honden zich het veiligst in de achterbak van de auto; sliepen er overdag graag; misschien wil jou pup in de voortent/onder de luifel dat ook prettig.
't Is allemaal ervaring van veel jaren kamperen op diverse campings in Frankrijk en ik hoop dat vreemde dingen je niet overkomen.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
25.04.2020 14:08
Geplaatst door: Jane
, Datum:
25.04.2020 14:09
Als omheining kan je een schapennet gebruiken. Dat zet je zo beetje om je kampeermiddel heen en je hond heeft op de plek alle ruimte. Wel eerst even overleggen met de camping eigenaar of het mag. Onze hond kan in theorie er over of het zo omver lopen maar dat komt niet in hem op.