Breaking! Bijna alles dicht in Frankrijk om corona (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
21.03.2020 01:06
Geplaatst door: Susanna
, Datum:
21.03.2020 15:03
MaraM: Lees net wat reacties terug en dan realiseer ik me dat “vroeg” een rekbaar begrip is. Jij wijst iemand erop dat de AH om 07.00(!) uur opent. Ik wist niet eens dat dat het geval is. Zo vroeg gaan wij niet op pad voor de boodschappen, hoor. Dat heel vroege moment lijkt me idd ideaal voor de werkenden. Zo rond 09.00 uur is het ook heel rustig. Ik hoop wel dat die hamsteraars nu hiermee klaar zijn!
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
21.03.2020 15:13
Susanna,
Albert Heijn stelt vanaf maandag een boodschappenuurtje in voor ouderen (70+).
Mensen van boven de 70 kunnen op werkdagen tussen 07.00 en 08.00 uur terecht voor hun boodschappen voordat de winkel voor iedereen opengaat.
https://nieuws.ah.nl/albert-heijn-stelt-boodschappenuurtje-in-voor-ouderen/
Mensen, die jonger zijn dan 70 jaar, mogen pas vanaf 8 uur Albert Heijn in.....
Geplaatst door: Manus
, Datum:
21.03.2020 15:50
Tussen 07.00 en 08.00 uur 's-morgens. Wie dit bedenkt staat niet met beide benen op de wereld. Die tijd zijn ouderen nog niet uit bed!!
Geplaatst door: Manus
, Datum:
21.03.2020 15:53
Lees net een stukje van de Sligro in Zwolle, die vandaag zijn deuren heeft geopend voor iedereen. Een chaos, mensen met volle karren blikgroenten, wc papier etc.etc. En ook mensen met kinderen, die er een dagje uit van maken. Vanaf heden worden kinderen niet meer toegelaten. Sligro is van mening een voedselverstrekker te zijn, en geen speelplaats.
, Datum:
21.03.2020 16:05
Dankjewel, Tineke. Goed om te weten. Gezien mijn eerdere reactie, zal het je niet verbazen dat ik dit een wonderlijk tijdstip vind om juist dat uurtje voor de ouderen geschikt te achten. En ik niet alleen, want in mijn omgeving weet ik dat sommige vroegwerkenden dan nog even gauw-gauw de super in sjezen. Tja, en dan staan daar de ouderen de boel (onbedoeld) te blokkeren, gezien hun tragere leefwijze.
Maar ja, ‘t is goed bedoeld. Ben benieuwd of ‘t werkt.
, Datum:
21.03.2020 17:35
‘t Kan nog veel gekker: in Servië (strengste corona-regime van Europa) hebben 65+ers een algeheel straatverbod,
Met uitzondering van zondagmorgen van 04.00 - 07.00 (!) uur gaan de supermarkten speciaal voor hen open, lees ik in Trouw vandaag. ‘t Is toch niet te geloven!
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
21.03.2020 18:55
Het moet niet hè, het mag ;-) De winkel is dan nog schoon, dat is de achterliggende gedachte. En het hoeft ook maar 1 x per week en niet iedere dag. Ik vind het een goed plan.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
24.03.2020 09:08
Weet iemand wat die noodtoestand 'sanitair' inhoud die nu van kracht is gegaan voor wat ik begrijp 2 maanden. Zijn dat de huidige regels?
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
24.03.2020 09:50
Geplaatst door: Lia
, Datum:
24.03.2020 12:29
Betekent dat nu dat je de komende 2 maanden niet naar Frankrijk op vakantie kan gaan?
Wij zouden 21 mei weer gaan,maar hou er sterk rekening mee dat dat niet doorgaat.
Heb al contact met de verhuurder gehad,en hij laat de aanbetaling staan tot een andere keer.
Heel netjes van hem!
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
24.03.2020 12:33
Kreeg gisteravond van twee verschillende Franse campingeigenaren (vrienden) bericht dat hun camping in opdracht van het "Gouvernement" gesloten blijven. Triest zo vlak voor het seizoen.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
24.03.2020 15:38
Ik lees bij een aantal campings een iets ander bericht
"Helaas, de laatste instructies van de overheid hier in Frankrijk geven aan dat campings tot aan 15 april geen gasten meer mogen ontvangen. Ook wij moeten onze poort dus weer sluiten!"
en
"Velen van jullie vragen zich af of je aan het begin van het seizoen naar de camping kunt komen, in deze bijzondere situatie. Wij hebben gewacht op meer informatie van de FNHPA (nationale federatie van campings) wat de campings betreft.
De minister van Volksgezondheid vraagt niet om de campings te sluiten, maar alle campings worden geadviseerd om niet voor 15 april te openen.In elk geval houden we jullie op de hoogte als er wijzigingen gepland zijn.
De camping zal u tijdens uw verblijf informeren en adviseren over de te volgen regels om besmetting te voorkomen in het geval dat het virus tijdens uw verblijf nog aanwezig is in Frankrijk."
en
"C'est avec le coeur lourd que nous devons reporter l'ouverture du camping cette saison.
La santé de nos vacanciers et celle de nos collaborateurs étant notre priorité, nous espérons pouvoir ouvrir le 30 avril, si la situation sanitaire le permet.
Soyons forts et solidaires dans cette délicate épreuve !"
Geplaatst door: Peetje
, Datum:
24.03.2020 17:09
@digi-oma: kun je eens aan je vrienden vragen, waar ze deze wijsheid vandaan hebben? Ik kan me voorstellen, dat ze niet open gaan omdat ze geen toeristen voor meerdere dagen mogen herbergen.
Wij (al geopend sinds begin februari) mogen gasten op doorreis voor 1 nacht ontvangen en de verhuurfaciliteiten mogen gebruikt worden als "hotel" voor werklui, niet voor toeristen.
, Datum:
24.03.2020 19:08
, Datum:
24.03.2020 19:49
Goed lezen Peter!
Campings staan in het rijtje bij supermarkten als bedrijven die open mogen zijn.
Artikel is van 15 maart!!
, Datum:
24.03.2020 20:16
Wat zie ik over het hoofd? Eerst staat er dat onder meer Etablissements de plein air en centres de vacances geen publiek meer mogen ontvangen, en vervolgens wordt er een uitzondering gemaakt voor campings, maar alleen voor mensen die daar hun normale verblijfplaats hebben.
, Datum:
24.03.2020 20:55
Het is blijkbaar hoe je het interpreteert; je kunt ook een voertuig (camper/caravan) zien als plaats, waar je gewoonlijk woont....zo werd het door de gemeente en de gendarmerie geaccepteerd. Niet dat we er veel aan hebben. Het is en wordt een drama.
Geplaatst door: Herman
, Datum:
29.03.2020 09:38
Breaking..... dernières nouvelles zou je bedoelen!
We zijn hier op een site die camping-Frankrijk heet en onderwerp wordt gestart door een beheerder van een Frankrijkgids......
Hoe ver kunnen we zakken, is dan niets meer heilig?
, Datum:
29.03.2020 10:09
Met je eerste opmerking heb je zeker een punt, mea culpa.
Maar verder is het natuurlijk gewoon het voorrecht van de eigenaar van een website om te bepalen hoe breed die zijn onderwerp opvat. Johan en Tineke laten wel meer toe dat niet strikt Frankrijk of strikt kamperen is.
Misschien bedoel je stiekem dat je naarstig op zoek bent naar een fijn plekje waar het niet over dat kl*tenvirus gaat? Snap ik helemaal, maar afgezien van wat youtube-kanalen met mooie muziek heb ik dat nog niet gevonden.