Camping op maximaal 6 uur vanaf Oost Nederland (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: FH
, Datum:
16.02.2020 22:40
Beste Frankrijkgangers....
verras ons met al jullie pareltjes aan campings in verschillende mooie gebieden van Frankrijk!
Onze eisen:
- verhuuraccommodatie mogelijk (safari)tent, mobile home, ...
- maximaal 6 uur rijden vanaf oost Nederland
- kindvriendelijk (voornamelijk op hele jonge kinderen onder 2 jaar gericht)
- (verwarmd) peuterbadje. Niet alleen maar een beekje, meertje of riviertje.
- speeltuintjes (of nog leuker, speelveldjes verspreid over de camping)
Animatie o.i.d. niet perse nodig, maar ook niet erg als het er wel is.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
16.02.2020 22:54
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
17.02.2020 00:19
Sorry, ik raak niet snel geïrriteerd, bedoel het allemaal goed...
(quote)- kindvriendelijk (voornamelijk op hele jonge kinderen onder 2 jaar gericht)(unquote)
Campings zijn per definitie kindvriendelijk (hoe meer naar het zuiden hoe meer), want je leeft er buiten. Daar vinden kinderen elkaar altijd. Gebeurt dat niet, dan sta je niet op een camping maar op een verkapt bungalowpark. Om het verschil te ontdekken, kijk je op hun site hoeveel emplacements nues. letterlijk: naakte plekken, maar die rare Fransen bedoelen pekken waar geen verhuuraccommodatie op staat
Campings kunnen nog zo kindvriendelijk zijn, zulke kleine kinderen zul je altijd zelf in de gaten moeten houden. Onbeholpen als ze zijn, zijn ze ook zo watervlug dat geen badmeester er tegenop kan...
Samenvattend: neem gewoon een eigen tent of caravan mee, blijf naar je kind kijken en geniet er van. Waar in Frankrijk (of elders) je staat maakt helemaal niet uit, als je kind het naar zijn zin heeft, heb jij vakantie. Voor kinderen tot twee jaar heb je daar trouwens helemaal geen speeltuintjes voor nodig.En die kleintjes van jullie vinden een leuk beekje zeker zo leuk als een verwarmd pierenbadje...
, Datum:
17.02.2020 07:00
Jammer, ik ben blijkbaar niet op het goede forum beland. Onze kinderen spelen wel degelijk graag in speeltuintjes en ik zou alle andere punten waar je me op aanvalt ook kunnen gaan verdedigen, maar ik houd de eer bij mezelf.
Tineke, heel erg bedankt voor het meedenken! Ik ga jouw camping eens bekijken.
, Datum:
17.02.2020 08:57
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
17.02.2020 10:23
Misschien niet in Frankrijk maar je zou ook Luxemburg kunnen overwegen.
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
17.02.2020 12:21
Ik begrijp Peter wel. Mensen die alleen maar eisen op dit forum kwakken voor kinderen onder de twee jaar en zelf niet de moeite nemen om iets te onderzoeken, die mensen irriteren. In Winterswijk zijn ook veel leuke campings! Fijne vakantie.
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
17.02.2020 12:30
Reacties, die niet aan de vraag voldoen, zullen verwijderd worden.
, Datum:
17.02.2020 12:50
FH,
kan je aangeven op welke campings jullie eerder gekampeerd hebben?
, Datum:
17.02.2020 13:59
Tineke, ik ben heel blij met jouw reacties. Met name de camping in de Vogezen kan een goede optie zijn. De andere camping is ook erg mooi, maar misschien net wat te ver weg.
Vorig jaar stonden we op La Colombiere in Neydens. Is goed bevallen, maar dit jaar wilden we eigenlijk net ietsje dichterbij.
Tips in Luxemburg mogen zeker ook genoemd worden!
Geplaatst door: ® irenem
, Datum:
17.02.2020 14:01
, Datum:
17.02.2020 14:14
, Datum:
17.02.2020 14:15
@Tineke
Natuurlijk, dat zal ik zo even doen!
Geplaatst door: gerhei
, Datum:
17.02.2020 16:08
In Luxemburg hebben wij op camping Kautenbach gestaan, alleen heeft die geen zwembad. Verder een heerlijke camping en veel te doen in Luxemburg.
https://www.campingkautenbach.lu/
Geplaatst door: Labrador
, Datum:
17.02.2020 16:32
Geplaatst door: Henny
, Datum:
17.02.2020 17:19
Het voldoet niet aan al jullie "eisen".. dat is bij geen enkele camping. Wij stonden hier vorig jaar ( met eigen caravan) en zagen wel dat de verhuur er netjes uit zag!
Zag dat er een veldje was waar geitjes liepen en kipjes......speeltuintje was er ook.
Animatie is voor iets oudere kinderen, ik kan mij ook absoluut niets voorstellen van animatie voor zo'n jonge kinderen.... ( bestaat dat voor zo'n kleintjes?)
De kinderen onder de 2 jaar spelen toch rond het eigen vakantie verblijf ??? .
https://vacances-seasonova.com/nl/camping/camping-les-portes-dalsace-in-saverne-elzas/
, Datum:
17.02.2020 18:37
, Datum:
17.02.2020 19:03
Ik lees nu een aantal negatieve reacties aan mij gericht. Had me voorgenomen om er niet op te reageren, maar kan het toch niet laten omdat het me ergens toch steekt.
Ik ben al een tijdje (aantal jaren) een incidentele meelezer op dit forum. Het valt mij altijd op hoe vriendelijk en behulpzaam iedereen naar elkaar is en dat het überhaupt een van de weinige fora is waar nog veel gereageerd wordt. Leuk, vind ik.
Daarnaast zie ik ook zeer regelmatig vragen naar campings langskomen. Mensen die op zoek zijn naar campingtips voor pubers met een aantal wensen bijvoorbeeld. Ik heb daar bijna nog nooit negatieve reacties op gelezen.
Nu post ik een zelfde soort vraag en krijg ik direct de een na de andere negatieve reacties en (in sommige gevallen) onjuiste aannames. Als de vraag je niet aanstaat, scroll dan door in het forum en reageer gewoon niet in plaats van negatief.
Er wordt gesuggereerd dat het een verschil is tussen huurders en “echte” kampeerders bijvoorbeeld. Wij hebben jarenlang met tent gekampeerd in veel delen van Europa en gaan vanaf volgend jaar weer met eigen caravan op vakantie, maar overbruggen deze twee jaar met jonge kids in een verhuuraccomodatie. Het is dus echt niet zo dat wij het kamperen niet gewend zijn.
Daarnaast wordt er verkeerd gelezen, want er wordt ingevuld dat animatie niet voor 2 jarigen is. Dat begrijp ik zelf ook wel en daar heb ik ook helemaal niet om gevraagd. Ik zeg in mijn post juist dat animatie niet nodig is, maar dat we het niet als probleem ervaren als het er wel is.
Laatste ding... we zouden niet zelf gezocht hebben. Ook dat is niet waar, ik raadpleeg ook gewoon de standaard zoeksites/apps als eurocampings.nl of anwbcamping.nl
Dat ik mijn vraag hier stel is omdat ik hier regelmatig verrast wordt door ervaringen van andere kampeerders op campings die ik zelf nog niet ben tegengekomen in mijn zoektocht of bepaalde omgevingen waar ik simpelweg zelf nog niet aan gedacht heb. Onze camping van vorig jaar heb ik ook via hier (in een topic van een ander) gevonden.
Ik wil in ieder geval de mensen die zonder oordeel te vellen over onze situatie met bruikbare tips komen bedanken. Er zit echt al het een en ander tussen waar we nu serieus naar aan het kijken zijn. Dank jullie wel daarvoor.
Fijne avond!
Geplaatst door: Daido
, Datum:
17.02.2020 19:33
FH niet zo gauw beledigd. Peter geeft zijn mening, bedoelt het goed en als het daar niet mee eens bent, leg je het naast je neer.
Kinderen zijn tegenwoordig veel verder dan kinderen van twee vroeger. Ik zie al kinderen van twee op een Ipad. Dat geldt niet alleen voor kinderen van twee, maar dat geld voor kinderen van alle leeftijden.
Of dat goed of slecht is, weet ik niet. De toekomst zal het uitwijzen.
Geplaatst door: Henny
, Datum:
17.02.2020 19:49
Beste FH......waar men misschien over valt is het woord "eisen"
Daarom heb ik het óók in mijn reactie tussen "" gezet bij mijn advies van een camping.
Dat leest gewoon niet prettig, wekt wrevel op .
En dat van die animatie ivm jonge kinderen, wilde ik je er gewoon op wijzen dat je dat daar niét hebt.......niets van "verkeerd lezen" .
Als je deze camping bekijkt in Saverne en dan de video , je ziet een heel groot springkussen, niet zo geschikt voor kleintjes ( neem ik aan...in de tijd dat onze kinderen klein waren, nu bijna 50 ers, was er alleen een schommel en zandbak op de campings., ik heb geen kleinkinderen dus geen peuter ervaring )
Maar goed, je ziet dan dat er apart een zandbak is met speelhuisje dus dat is echt iets voor de kleintjes ! Waar dat springkussen staat is wel een groot veld om met een bal te spelen.
Er zijn sta caravans maar ( heel gewoontjes) maar ook hele leuke huisjes en tenten.
Aan de camping grenst een manege ( geen stankoverlast) en het is leuk om langs het hek te lopen met de kleintjes en naar de paarden te kijken ( ze staan niet pal aan het hek dus geen bijt toestanden)
Succes met iets te vinden dat helemaal naar jullie smaak is....................