Camping Argeles-sur-mer (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Ionnie
, Datum:
28.01.2020 18:54
Voor de komende zomer hebben we ons oog laten vallen op Argeles sur mer. Maar wat zitten daar veel campings! Help! We gaan met twee zoons van 18 en 20, zoeken een luxe huuraccomodatie, het liefst op loopafstand van de bewoonde wereld en genoeg jongeren voor onze zoons. We zitten heel vroeg in het hoogseizoen (1e week), dus een camping die normaal erg druk is, is niet erg. Ik hoop op tips zodat de zoektocht wat makkelijker wordt!
Geplaatst door: Lihn
, Datum:
28.01.2020 19:05
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
28.01.2020 20:20
Geplaatst door: Kat
, Datum:
29.01.2020 09:57
Wij zoeken ook in deze regio, zelfde criteria als topic starter. Onze kids zijn 12 en 16jaar
Hebben ons oog laten vallen op La chapelle.
Iemand hiet ervaring mee?
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
29.01.2020 10:41
Geplaatst door: Ellen Dokter
, Datum:
29.01.2020 11:11
Hoi hoi...zelf heb ik gewoon op avond destijds alle campings in Argeles die onder elkaar komen te staan als je bij zoek woord Argeles in tikt gewoon doorgenomen...dan heb je zelf ook al beeld van dat wil je niet of juist wel bij ons zou dat bv zijn niet te groot en redelijke privacy tussen mobilhomes, je kunt zelf precies zien op kaartje hoever ze van de boulevard liggen en meningen door lezen ( evt ook op Zoover) , tegenwoordig zet ik favorieten in notities in mobiel en verwijder dan als ik meer beeld heb door reacties hier de afvallers weer. Sommige campings liggen bv naast een die veel animatie/luidruchtigheid heeft en zeer hoorbaar is op andere camping. Er zijn volgens mij ook aantal ( het is bij ons aantal jaren geleden dat we er waren) waar het lunapark goed te horen is. Zo kun je bewuster de suggesties hier voor jezelf filteren dat vond ik erg fijn. Succes en vast veel voorpret toegewenst.
, Datum:
29.01.2020 15:23
Dank voor de reacties! Ik had Le Soleil ook gezien, maar om de een of andere reden trekt deze camping mij niet. Ik vind de website heel slecht voor een 5-sterren camping en de luxe Mobile Home voor zes personen heeft twee slaapkamers en 1 badkamer. Met onze volwassen zoons is twee badkamers en ieder een eigen slaapkamer wel eehl fijn. Ja, luxe problemen ik weet het, maar als je ziet wat je ervoor moet betalen mag je wel wat te zeuren hebben, toch? ;-).
We hebben nu ons oog laten vallen op La Sirene. Iemand ervaringen met die camping? Het schijnt heel massaal te zijn maar omdat we in de allereerste week van het hoogseizoen daar zijn, mag een beetje reuring best.
Geplaatst door: ® Toon
, Datum:
29.01.2020 17:17
Eenvoudige, nette stacaravan nemen. Kost niet zoveel. Zoon's van 18 en 20 ergens achter op de camping in een tentje. In het toilletgebouw hebben ze dan ieder hun eigen douche.
Geplaatst door: Corne
, Datum:
29.01.2020 17:30
Toon heeft weer even de toon gezet....
Geplaatst door: Rob
, Datum:
29.01.2020 18:47
La Sirene is een grote camping die niet massaal overkomt. Wij stonden destijds achteraan met onze Eurocamp accomodatie. Ook Vacansoleil is daar heel actief. Prachtig zwembad. Vormt samen met de camping aan de overkant een eenheid. Niet aan zee, echter.
Als je in Argeles sur Mer zelf wilt zitten, is La Chapelle veel beter. Zit vrijwel in het centrum, dus alles op loopafstand. Wel een beetje suf zwembad, achter op de camping.
Camping Le Soleil zit vlak naast een soort pretpark, met dito overlast. Zit pal aan zee, maar zwembad vonden we wat fantasieloos.
We hebben in de afgelopen jaren alle drie de campings bezocht.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
29.01.2020 19:44
Ik ben het wel eens met Toon. Zeker als ze een leuk vriendinnetje tegenkomen.
, Datum:
29.01.2020 19:54
Geplaatst door: Marike
, Datum:
29.01.2020 20:22
La Sirene is wel echt een mooie luxe camping waar ook genoeg oudere jeugd komt.
Daarnaast zijn de volgende campings wellicht ook aanraders waar veel pubers/ oudere jeugd komt
Le soleil
Les Marsouins
Front de mer
La Chapelle, veel pubers/ oudere kinderen en een ideale ligging in Argeles sur mere en aan het strand. Qua camping dan weer net iets minder luxe dan de andere genoemde campings vind ik.
Geplaatst door: Rob
, Datum:
29.01.2020 22:38
Let op : La Chapelle ligt niet aan het strand, maar op zo'n 300 meter er vandaan.
Wel perfecte ligging ten opzichte van het plaatsje Argeles sur Mer.
Als je vroeg in het seizoen echter de drukte zoekt, denk ik dat de andere twee die ik noemde meer kans maken. Ik zou La Sirene nemen, vooral omdat daar meerdere campings naast elkaar liggen, met elk hun vertier op dus kleine afstand van elkaar.
Geplaatst door: Kat
, Datum:
30.01.2020 13:59
wij hebben de neiging om voor La Chapelle te gaan. 300mtr van het strand lijkt mij nu niet onoverkomelijk?
Het enige dat mij misschien tegenhoud is de drukte die er dan is rond de camping (overlast). Weet iemand hoe dat is? We zullen er begin juli zijn.
Met welke belgische of nederlandse badstad is Argeles te vergelijken?
Geplaatst door: ® anita vergauwen
, Datum:
30.01.2020 21:25
Kat,Argeles -sur -mer is niet te vergelijken met Nederland of Belgie die kant hoort al bij Catalonié dus palmbomen een groote wandelboulvard je kan er fietsen ook aan zee en meer het achterland in richting Sainte Marie leuke marktjes aan zee de jongens gaan zich daar wel amuzeren denk ik ,Argles is wel de drukste badplaats die kant op maar meest te doen voor de jongens .De eerste week van juli gaat het denk ik nog meevallen de drukte maar daarna sta je er bij uitstapjes wel een stuk in de file als je naar daar gaat moet je zeker via de kust eens richting spanje rijden heel mooie.
, Datum:
01.02.2020 11:23
De kogel is door de kerk, we hebben La Sirene geboekt! Dank allen voor de reacties en op naar een heerlijke zomer!
Geplaatst door: Podiki
, Datum:
14.02.2020 18:02
Wij zijn vorige jaar in de paasvakantie (het domein was net een paar dagen open) geweest naar La Sirène in Argeles-sur-mer. https://www.camping-lasirene.fr/camping-la-sirene/
Het is een nette camping met binnenzwembad (met glijbaan) wat heerlijk daar het nog te koud was om buiten te zwemmen.
Er zijn sportveldjes, fietsenverhuur, etc. Er is ook animatie voor de allerkleinsten. 's Avonds is een bandje dat komt spelen of wordt er bingo gedaan maar verder in het laagseizoen niet veel meer.
De bumgalows vond ik uitstekend, erg compleet met een enorme electrische bbq voor de deur.
, Datum:
14.02.2020 19:17
Leuk dat je er net geweest bent!! Heb je jouw ervaringen hier bij de meningen over de camping vermeld??
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
14.02.2020 19:25