Camping Les Marsouins of cala gogo (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Marike
, Datum:
27.12.2019 15:58
Wij zijn opzoek naar een camping direct aan zee (max 500-800meter lopen) waar zowel kampeerplekken als huuraccommodaties zijn. Omgeving tussen Montpellier en Spanje. Het liefst ook op loopafstand van een boulevard/ plaatsje. Zelf komen wij uit op Les Marsouins in Argelès-sur-Mer en cala gogo in st Cyprien. Beiden spreken ons erg aan i.v.m. de netheid van de campings en de mooie ruime plaatsen. Les Marsouins hebben wij zelf al wel een keer gestaan en dit was echt een super mooie camping en ligt op 800meter van het strand alleen net niet op loopafstand van Argeles. Nu las ik wel dat er een treintje naar Argeles zou gaan? Klopt dat?
En Cala gogo ligt echt direct aan zee, maar ik weet niet of de camping op loopafstand van een plaatsje ligt? Weten jullie dat? Wat raden jullie aan?
En wellicht nog andere tips qua campings...ik hoop op tips.
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
28.12.2019 22:21
Ja er rijd een treintje. Wij staan altyd op cala gogo Saint cyprien. Wij vinden het zo verschrikkelijk druk dat stuk maar dat is persoonlijk natuurlijk. Omdat je je bij de kermis zit. En met de 2€ avonden altyd vast daar... Maar ja. Als je de camping niet af hoeft is het toch goed. Zag er mooi uit die camping. En ach de omgeving is ook super mooi. Wij kozen voor cala gogo omdat je dan "om" de drukte van argeles heen kan zeg maar. En met de auto hebben we altyd parkeer plek gehad bij de parkeerplaatsen langs de boulevard bij 't strand of de tennisbaan. Nu alweer zin aan :)
, Datum:
29.12.2019 02:49
Oh ja loopafstand naar saint cyprien port is wel half uurtje lopen denk ik. Maar daar gaat ook 'n treintje heen
, Datum:
29.12.2019 02:52
Net ff google maps gekeken. 't is wel wat verder lopen. 40min. Dus dat is misschien te ver voor jullie.
, Datum:
05.01.2020 21:47
Dank voor de antwoorden Martijn. Er gaat dus ook een treintje naar st Cyprien vanaf de camping? En weet jij tot hoelaat die nog gaat? Wij twijfelen nog steeds...voordeel van Cala Gogo vinden wij gewoon dat de camping echt direct aan zee ligt.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
06.01.2020 07:23
Een afknapper van Cala Gogo is dat je voor je de camping oprijdt je in een soort havengebied bevindt. Dat geeft nou niet een echt vakantiegevoel. Van de camping zelf kan ik niks zeggen, want daar ben ik niet geweest.
Ook als je een hond hebt lijkt mij deze camping niet ideaal.
, Datum:
06.01.2020 12:42
Havengebied???? Niet echt... Dat is de 3e plezier jachthaven van Europa... En honden? Honden genoeg daar dus weet niet wat je bedoeld je zit direct aan 't strand.
, Datum:
06.01.2020 12:45
Oh ja 't treintje weet ik niet de tijden van. Want wij pakten gewoon de auto omdat we meestal savonds ook weggaan. Misschien ff de camping mailtje doen. Oh ja het strand bestaat uit een rand kiezels aan de waterkant en dan weer gewoon zand. Het water wordt vrij snel diep. Waterschoenen een aanrader. Ik kan geen foto's plaatsen maar kan anders wel ff mailen hoe 't strand eruitziet en zo
, Datum:
06.01.2020 12:50
Het haven gebied waar daido op doelt zijn alle vakantiehuizen en appartementen. Kijk maar eens op Google earth. Op Saint cyprien port. Wij bleven savonds dus niet op de camping omdat je zoveel in de buurt te doen hebt savonds. Dus daar kan ik niet over oordelen. Savonds is er altijd wat te doen maaaaar het is 'n FRANSE camping. Dus geen Nederlandse enclave zoals in de ardeche. Dus Franse animatie. Ik kan jou niet mailen maar als je mij een mail stuurt kan ik denk ik wel antwoord geven. Heb heel foto's.. En kijk eens op camping streetview
, Datum:
06.01.2020 12:52
Geplaatst door: Daido
, Datum:
06.01.2020 15:26
Is dat toegestaan hond op het strand en toch zeker niet los?
Ik zag voor de camping een niet uitnodigde stenen vlakte, maar goed ik heb niet verder gekeken, maar ben naar de camping aan de andere kant van het water gegaan. Daar was een natuurgebied, waar je door moest lopen om bij het strand te komen,
Qua activiteiten was er buiten die camping niet veel te doen.
, Datum:
06.01.2020 18:43
Dank voor de antwoorden Martijn! Kan ik zeker wat mee. Wij hoeven ook geen Nederlandse enclave camping. Ervaring leert dat de Nederlandse kinderen die er zijn elkaar toch wel opzoeken (als er maar wat Nederlanders zijn) en ja de animatie is inderdaad misschien wel Frans, maar we zijn toch ook in Frankrijk? Onze kinderen redden zich altijd wel en het geeft juist een lekker vakantiegevoel als ze Frans spreken.
Wij hebben overigens geen hond dus wat ons betreft alleenmaar fijn als er geen honden op het strand zijn.
, Datum:
06.01.2020 20:05
Graag gedaan, nogmaals mijn vrouw en ik hebben het er al jaren naar onze zin. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. En 1 tip, collioure. Als je gaat dan ff met de trein van argeles station. We wilden het dit jaar voor 't eerst doen. Niet van gekomen helaas wegens ziekte. Maar parkeren is daar vervelend. Nog wat tips, villefranche sur conflent, tautavel. Gorge de la fou. En uiteraard canyoning.
En ga je rond 15 augustus dan het vuurwerk in Saint cyprien haven. Alles is afgesloten dus ff lopen. Maar ze doen dan alle lampen uit in de haven, en een vuurwerk daar kunnen ze in Nederland van leren. Heerlijk alleen al om er over te praten hahaha. Ze hebben afgelopen jaar de hoofdweg vernieuwd op de camping. Voor de kids zijn er ook wat flipper kasten airhockey etc..
En andere zaken voor Kids. In haven van Saint cyprien is ook elke avond kermis. Onze vaste prik uit eten in de haven. Wandeling over de kermis en dan ff naar argeles of stukje rijden. Zoveel te zien daar. Je hebt er ook een dierentuintje ergens bij villefranche sur conflent in de Pyreneeën. Weet alleen ff de naam niet. Natuur gebied naast de camping is ook leuk om doorheen te sjokken. Sport toernooien zijn er geloof ik elke dag wel.
Maar kijk ff op Google maps hoever 'tlopen is en of het niet te ver is voor jullie. De camping kan je nog met de auto op tot half 12. S nachts gaat hek op slot met code. Erg veilig gevoel. Naar het strand ook snachts met een bewaker erbij.
Geplaatst door: a
, Datum:
06.01.2020 20:14
Hoi ik lees nu wat leuke dingen. Maar is het ook iets voor tieners.. van 15 en 17 jaar?
Ik bedoel. Is er op de camping wat te doen overdag. En savonds.. Of moeten ze dan naar die kermis toe om vertier.
Wordt er op de camping ook wat georganiseerd.
Is het een mega camping...?
Ik hoor het graag ... dank jeee.
, Datum:
06.01.2020 21:01
Lastige leeftijd, savonds is er elke avond discotheek. Weet alleen niet hoe oud je moet zijn, kan je ff mailtje sturen. Flipperkasten en airhockey race spellen zijn er. Zijn vaak toernooien voetbal etc. Maar omdat wij daar niet aan meedoen geen ervaring mee. Is hoofdzakelijk Frans maar beetje Engels kunnen ze wel. Het is een grote camping maar daar merk je niets van. Groot zwembad geloof tot 7 uur half 8 open.. Je hebt tennis baan en volgens mij voetbalkooi weet ik niet meer zeker. Je kan ook fietsen huren.. Als ze beetje sociaal zijn krijgen ze denk ik snel contact. Vroeger mijn tienerjaren daar ook door gebracht. Als ze de hele dag met tablet of mobiel zitten dan is 't denk ik wat moeilijker. In de haven kunnen ze jetski's huren. En vlakbij zijn er canyoning activiteiten. Tussen de camping en argeles sur mer heb je nog een grotere kermis ook erg mooi. Daar zit ook een kartbaan erg mooi. Een bowlingbal midgetgolf bungee jumpen en een soort glijbaan park. Op loopafstand van de camping paar minuten lopen heb je aqua city, wel weg duur maar voor jongelui fantastisch. Op de camping kan je geloof ik kaarten kopen met korting zal zo ff link opzoeken. Dus er is genoeg te doen nog veel meer maar blijf typen hahaha. Je kan me altyd mailen.
, Datum:
06.01.2020 21:05
, Datum:
09.01.2020 00:13
, Datum:
09.01.2020 11:06
Jaa aqualand ken ik en daar willen ze heeeel graag heen.
Dus dat zit dan wel goed...
Ik wil je wel mailen maar ik weet niet hoe we elkaar kunnen contacten?
Klinkt verder allemaal wel gezellig lees ik...
Ook wat voor de ouders te beleven? hahaha ik vind ook wel gezellig avonds iemand te ontmoeten en ene praatje te maken.
, Datum:
09.01.2020 12:13
Mijn mail is martijn_severin@hotmail.com. Je kan me ook toevoegen op Facebook. Daar staan heel veel foto's op. Kan je zelf kijken wat het is allemaal.
, Datum:
09.01.2020 12:30
Jezus man wat een berg foto s hahahaha.
Maar hoe zie ik nou wat Frankrijk is...
Jij schiet een berg plaatjes weg....
Toch die Cala Gogo spreekt met niet zo aan.
Erg groot en ongezellig zo dat filmpje...
Potverdikke wat is het lastig zeg.... En zeker omdat ik naar de pubers moet kijken.. En dochter die nog na wil komen..
Ik ben er nu al 3 dagen mee bezig.. En zoek me suf... Heb ik ene leuke is het weer te frans gericht. of veeeeel te duur...