camping met verhuur op loopafstand van levendig dorp met zwembad/aan (zwem) rivier (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
04.10.2019 14:11
, Datum:
04.10.2019 16:08
, Datum:
04.10.2019 17:01
Geplaatst door: Brenda
, Datum:
05.10.2019 10:00
Dank je Tineke, lekker veel tips ga ze dit weekend allemaal bekijken
, Datum:
06.10.2019 11:39
, Datum:
06.10.2019 12:09
, Datum:
06.10.2019 22:58
Riez, is echt mooi dorpje, zijn er afgelopen vakantie 2x geweest, was vlakbij Greoux les Bains , Valensole vonden we ook zo'n heerlijk dorpje en niet te vergeten Moustiers. Aups staat wel op ons lijstje waar we nog een naar toe willen, maar met onze hond erbij vinden we dat toch echt te ver. Afgelopen jaar naar Greoux is ze niet mee geweest. 1000 km is echt de max. liever dichterbij dan verder. Nemen we eventuel kans op wat slechter weer maar op de koop toe.
Maar ben het met je eens omgeving van beide dorpjes is idd overweldigend mooi.
, Datum:
07.10.2019 10:34
, Datum:
07.10.2019 13:57
Weet je misschien of er camping zijn welke aan deze eisen voldoen in de Elzas, Ain of bv Auverge? Zijn daar ook van die levendige dorpjes of valt er niks te beleven, Zijn ook ooit bij Gerardmer op vakantie geweest
vonden we gezellig plaatsje en mooie omgeving. Of misschien de Jura lijkt me mooi maar dorpjes zien er zo verlaten uit vaak alleen maar bakkertje en met geluk 1 terrasje. Weet dat het weer daar minder goed is maar dat neem ik dan maar voor lief.
Afgelopen jaar in de Haute Provence was het zo warm dat we blij waren met onze airco in de sta_caravan. Als onze hond mee gaat en we rijden naar de warmte toe is airco een must, zijn van boven genoemde campings maar weinig tot geen die dat hebben. Blijf stug doorzoeken
, Datum:
07.10.2019 15:18
Geplaatst door: Lihn
, Datum:
07.10.2019 15:44
@Brenda of er levendige dorpjes in de Elzas zijn ? Meer dan genoeg , zo mooie leuke stadjes met heerlijke terrasjes en restaurantjes .
Colmar, Eguisheim, Kaysersberg, Riquewihr , Ribeauville en nog verschillende plaatsjes.
Elzas is schitterend , prachtige omgeving, gezellige levendige stadjes, heerlijk eten en voortreffelijke wijnen.
Of er een camping is die aan je eisen voldoet weet ik niet , zou zeggen google maar eens en zoek zelf.
Het weer in de Elzas is ook meestal heel aangenaam en kans op mooi weer is er zeker .
, Datum:
07.10.2019 21:57
klopt helemaal zijn al een in de Vogezen op vakantie geweest, vonden het er erg mooi en een aantal van de plaatsjes die je noemt hebben we al gezien. Kaisersberg en Colmar vonden wij super, alleen het vinden van een gezellige camping, met verhuur waar honden in mogen, met zwembad of zwemmeertje, een bar/terras en dan nog op loopafstand van een dorp, valt niet mee. Maar we hebben nog even, ik vind het gewoon fijn om al wat voorbereidend werk te doen en lekker uit te pluizen waar we naar toe willen. Meestal boeken we pas in december dus ik heb nog even.
Geplaatst door: Toetjero
, Datum:
27.10.2019 15:54
We hebben goede ervaring met camping Glandasse. Er waren genoeg mensen met honden in de chalets.
Riviertje, zag er ook honden, zwembad, terras,
Dorp op loopafstand, 2 x per week grote markt, muziek etc.
Mooie omgeving.
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
27.10.2019 17:50
Geplaatst door: Jokemi
, Datum:
22.11.2019 20:29
La Pinede in Die. Huisdieren zijn welkom, inderdaad geen airco, maar hebben wij afgelopen jaar ook helemaal niet gemist, terwijl wij voorheen altijd airco hadden. 's avonds koelt het lekker af.
, Datum:
22.11.2019 20:57
, Datum:
26.11.2019 22:53
Klopt dat ik een nieuw topic heb geopend, maar heb nog steeds geen keuze gemaakt. Kan dus nog alle kanten op. Dus in Die koelde het afgelopen zomer voldoende af om zonder airco te kunnen. Wij zaten toen in Greoux le Baines. Tijdens ons verblijf daar is temp overdag niet onder de 38 graden gekomen en ;s nachts nog ruim boven de 20-23 graden. Extreem warm dus airco waren we erg blij mee en hebben om lekker buiten te kunnen zitten 's avonds daar nog ventilator gekocht. Nu was afgelopen zomer ook echt heet in Frankrijk. Daarbij komt ook nog dat onze dochter voor het 4e jaar heeft besloten te gaan werken op camping Les Ranchisses in de Ardeche. Gedurende 4 maanden gaat ze het animatie team versterken. Wij willen haar graag tijdens onze vakantie opzoeken dus gaan meestal in Ardeche of rondom Ardeche op vakantie zodat we op terugweg enkele dagen daar overnachten. Dat lukte goed vanuit de Gard en vanuit Greoux. Denken nu dus echt aan Dordogne of Auverge maar kan dus ook nog Drome of zelfs Ardeche worden. Ach ik vind die zoektocht erg leuk om te doen en heb altijd nog geschikte camping gevonden en twijfel er niet aan dat het nu ook weer gaat lukken. Ook mede dankzij dit forum en al jullie reacties!! Dank daarvoor
, Datum:
29.01.2020 18:28
hoi hier ben ik weer, wil even laten weten dat onze keuze voor 2020 is gevallen op 1 week camping Les Ranchisses in de Ardeche, heerlijk op bezoek bij onze dochter die daat gedurende de zomer werkt. Onze 2e week gaat richting meer van Annecy, camping The Champ Tillet. We hebben er nu al zin in. Dank allemaal voor de tips en reacties. Laat na de vakantie weer weten hoe het geweest is. Groet Brenda
Geplaatst door: ® tineke
, Datum:
29.01.2020 19:05
, Datum:
30.01.2020 12:33
Dank je, mooie foto's. Wij zijn afgelopen 4 jaar vaker op camping Les Ranchisses geweest om onze dochter te bezoeken maar hebben er nog nooit overnacht. Ik vind het een erg mooie camping en dorpje is idd mooi en sfeervol. In de omgeving voldoende te zien maar zoals gezegd we gaan echt voor onze dochter die kant op. Tweede week in Annecy is meer ons ding. Zo'n 20 jaar geleden daar voor het laatst geweest voor 2 dagen, we vonden het er toen erg mooi dus komenede vakantie ruim een week om daar de boel te verkennen.We hebben er in ieder geval zin in.