nieuwe radars (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Marijke (andere)
, Datum:
18.09.2019 08:28
Even wat info betrekkende op de nieuwe radars die momenteel geinstaleerd worden in Frankrijk. En bedenk dat dit ook nodig is voor de veiligheid voor iedereen.
Er komt een nieuw soort flitspalen. Deze apparaten, genaamd De Mesta Fusion 2, zullen moeilijker te vernielen zijn. Ze staan op een mast van tweeëneenhalve meter. Naast het ontwerp onderscheidt deze radar zich vooral door wat er in de kast zit. Dankzij een 200 meter brede sprectrumradar en een 36 miljoen pixelcamera kan hij de snelheid van 32 voertuigen op acht verschillende rijstroken tegelijk detecteren en het verschil registreren tussen een vrachtwagen en een personenauto. Ook maakt hij foto's naar twee kanten en ook of men gordels aan heeft of zit te bellen achter het stuur.
Dit wilde ik jullie niet onthouden.
Geplaatst door: kea
, Datum:
18.09.2019 09:58
Bedankt voor deze informatie
Geplaatst door: Daido
, Datum:
18.09.2019 10:13
Dat is goed nieuws. Hopelijk remt dat idioten die als een gek rijden. Dan heb ik het niet over mensen die per ongeluk 1 km te hard rijden.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
18.09.2019 11:02
Grootste verschil lijkt me te zitten in vandalismebestendigheid, dat is in Frankrijk met de excessen van gele hesjes zeker nuttig... Geen idee of ze al acht voertuigen tegelijk konden flitsen, maar vrachtwagens onderscheiden en twee kanten op flitsen zonder flits, dat konden camera's in Frankrijk al. Weet dat de gendarmerie ook laserguns heeft, waarmee ze op 600 meter al kunnen zien of je te hard rijdt, of je zit te bellen en of je je gordels wel om hebt.
Geplaatst door: Toon
, Datum:
18.09.2019 17:20
Een lasergun, waarmee je op 600 meter kunt zien of er iemand zit te bellen is toch wel uniek. Normaal gesproken meet het apparaat met behulp van een laserstraal welke je op het naderende voertuig richt, de snelheid van dat voertuig.
, Datum:
19.09.2019 08:12
Het zijn echt niet alleen de gele hesjes die steeds de flitspalen uitschakelen, want het kapot maken/beschilderen/inpakken gebeurde al lang voordat de gele hesjes op kwamen dragen.
Geplaatst door: frank
, Datum:
23.09.2019 20:06
Sinds vrij lange tijd afgelopen weekend weer eens via Nancy-Metz naar huis gereden. Wat me wel op viel was dat die grote lompe kasten er niet meer stonden van vroeger. Ik dacht nog dat is mooi, maar mogelijk dat ik dus die nieuwe over het hoofd gezien heb begrijp ik nu. Kon wel eens vervelend worden.....
, Datum:
24.09.2019 08:16
Als ze er niet meer zijn worden ze waarschijnlijk snel vervangen. Vervelend wordt het als je je niet aan de regels houd. Zo simpel is het gewoon. Ze staan daar ook voor veiligheid en niet enkel om geld in het laatje te brengen.
, Datum:
24.09.2019 16:57
huh voor de veiligheid?
Nee hoor om ons te controleren of we ook inderdaad ons aan de snelheid houden. Bij Metz Nancy heeft dat niets met veiligheid te maken maar alles met luchtvervuiling door te hoge snelheden en dus te hoge uitstoot.
En ja ik heb gefaald ik heb mij niet aan de regels gehouden helaas, ik ben ook maar een mens.
, Datum:
24.09.2019 18:27
Ja, ik ben ook maar een mens en krijg ook weleens een bekeuring. Het is niet zo dat ik heel erg keurig alle regeltjes volg. Maar wij wonen in de Bourgogne en ik kan zo een aantal flitspalen aanwijzen die neergezet zijn op punten waar heel veel ongelukken gebeurde in het verleden. En na plaatsing van de flitspalen toch beduidend minder. Daarom mijn argument.
, Datum:
20.10.2019 12:29
Nou iedereen gewaarschuwd er staan kennelijk inderdaad nieuwe bij Metz die ik even gemist heb. Je krijgt wel waar voor je geld bij die Fransen dat zijn ten minste nog bekeuringen van meerdere pagina's.
Geplaatst door: Manus
, Datum:
20.10.2019 12:43
Deze nieuwe camera's zijn er ook al in Nederland en Belgie. In Nederland wordt er proef mee gedraaid, in Belgie staan ze al in diverse plaatsen.