Camping Vendee met glijbanen, voetbalveld en Nederlandse pubers (of andere streek max 900 km) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Zonnestraal
, Datum:
27.08.2019 13:58
Net als anderen zijn wij ook alweer aan het nadenken voor volgend jaar.
Nu lijkt de Vendée mij wel eens leuk. Een voor ons nieuwe streek en een keer vlakbij de kust, lijkt mij ook leuk. Anderzijds wel een risico qua weer, denk ik?
Mijn pubers van 13 en 16 willen graag een (middel)grote camping met een groot zwembad met meerdere glijbanen en ook een voetbalveld (multisportterrein). En gezien het contact leggen is de aanwezigheid van Nederlandse leeftijdsgenoten wel fijn. Nu heb ik de indruk dat de Vendée niet heel populair is en je er vooral Fransen treft.
Wie heeft er dus tips voor een camping die aan het wensenlijstje voldoet en op Zoover ook een 7+ scoort?
Aangezien we met een caravan rijden, willen we liever niet meer dan 900 km totaal rijden (en daar doen we al 2 dagen over).
Een andere streek mag ook, mits deze ook binnen de rijafstand blijft. We zijn al eens geweest in de Jura (Domaine de Chalain), in de Loire op Les Alicourts en in Bretagne bij Domaine des Ormes. Dus iets nieuws / andere streek ontdekken zou leuk zijn.
Geplaatst door: Fried55
, Datum:
27.08.2019 16:42
Geplaatst door: Marike
, Datum:
27.08.2019 17:03
Camping La Guyonniere. Veel Nederlanders en een mooi verzorgde camping!! En hele ruime plekken.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
27.08.2019 17:07
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
27.08.2019 17:36
We stonden afgelopen jaar 4 dagen op andere camping in zelfde dorp als la Guyonnaire. (ben even de naam kwijt ;-)). Dat kwam ook omdat Guyonnaire volstond. De camping waar wij waren stond vol met NL-ers en wat engelsen. Fransen heb ik er nauwelijks gezien. Veel jonge kinderen kinderen en handvol pubers (zaten allemaal bij de wifi dus overzichtelijk ;-)). Dus denk ook zeker op la guyonnaire NL-ers zijn en wellicht ook de pubers. De camping waar wij waren had geen glijbanen en geen multisportterrein geloof ik, dus niet zo interressant voor jullie. Na bloedhete dordogne vond ik het er heerlijk qua temperatuur.
Heb begrepen dat omgeving nabij Quiberon ook erg mooi is. (zuidelijke bretagne) Misschien dat iemand daar ook nog goeie camping weet. (in Sarzeau zat destijds camping met van alles erop en eraan maar die heeft inmiddels naamwijzigingen gehad dat ik zo niet meer heet hoe die heet)
, Datum:
27.08.2019 19:44
Ferme du Latois is em niet helaas. Ik vind het zwembad te klein en ik zie geen foto’s van een multisportterrein/voetbalveld met harde ondergrond. Er staat wel “voetbalveld” genoemd bij de faciliteiten maar ik zie het nergens.
La Guyonnière ziet er aardig uit. Ook niet supergroot, maar wel een wat groter zwembad dan die andere camping.
Het liefst hebben ze hier wat meer spectaculaire glijbanen, met zo’n ton ofzo.
Maar die vind ik niet aan de westkust denk ik hè.
Ik weet dat campings van Capfun zulke aquaparken heeft, dat ziet er ook erg goed uit. Helemaal top. Maar ik haak (sorry) toch af als ik maar 60-90 reviews lees en er slechts enkelen ook van recente datum zijn.
Maar zoiets zou helemaal top zijn, en dan met voetbalkooi en Nederlands pubers.
Of zoek ik iets dat in die regio niet te vinden is?
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
28.08.2019 19:50
Misschien je zoekgebied nog wat uitbreiden in zuidelijker richting, omgeving Royan. Hier bij Les Mathes/ La Palmyre ook wel campings met glijbanen.
O.a.
Camping-frankrijk.nlCamping L'Orée du Bois in Les MathesAlles wat u wilt weten over deze camping in Charente-Maritime
Let wel: ik ken de omgeving goed, maar deze camping niet. Er zijn in deze hoek een aantal wat grotere campings met relatief veel toeters en bellen.
Deze omgeving is ook nog net iets veelzijdiger dan de Vendee vinden wij. Meer mogelijkheden voor uitstapjes en hele mooie kusten met zowel leuke stranden tussen rotsen (erg mooi bij Saint Palais sur Mer) als hele brede en lange zandstranden met flinke golven (Cote Sauvage).
, Datum:
30.08.2019 09:53
Die tikt toch voor ons net over de 1000 km aan, dus wat te ver.
We staan ook open voor andere regio’s hoor. egio's die we ook nog niet kennen zijn bijvoorbeeld de Elzas, Annecy, Franse Alpen, mogelijk vallen die ook nog een beetje binnen de afstand? Tips voor andere regio’s ook welkom!
, Datum:
01.09.2019 11:21
Ik kom La Plaine Tonique tegen, prima qua afstand. Ziet er ook wel goed uit. Maar ik zie nergens een voetbalkooi/multisportterrein. Klopt dat? Iemand die er geweest is en dat weet?
, Datum:
01.09.2019 12:09
, Datum:
01.09.2019 12:37
Dankjewel Tineke.
Le Fayolan heb ik ook gezien. Vind em redelijk. Op Zoover scoort ie een krappe 7, en het sanitair schijnt niet erg schoon te zijn.
Ook zijn wij al es in de Jura geweest (op Domaine de Chalain) en hadden toen slecht weer. Dit samen maakt dat ik deze camping wel in mijn achterhoofd houd, maar hij staat nog niet hoog op mijn lijstje (wel vanwege de gunstige afstand).
Geplaatst door: Rob
, Datum:
01.09.2019 13:58
Kijk eens in de buurt van Les Mathes, daar zijn genoeg campings.
Wat wij ook wel eens gedaan hebben: kijken op de site van Eurocamp of Vacansoleil Mobil Homes welke campings zij hebben. Dat zijn gemiddeld genomen de betere en luxere campings met meer voorzieningen. Of je huurt, of zelf je kampeermiddel meeneemt maakt natuurlijk niet uit; het gaat om het lijstje met campings.
Dan maak je een selectie van ongeveer 10 campings en die ga je op Zoover terugzoeken.
, Datum:
01.09.2019 16:13
Heb ik ook al gedaan inderdaad! Vooral Eurocamp heeft doorgaans wat luxere campings, heb ook al gekeken bij bijv. allcamps, roan, estivo Travel etc.
Zit ook nog verder te zoeken in de andere regio’s. Vind camping L’Idéal bij Annecy ook niet verkeerd, maar de plekken zijn niet zo ruim (80-100 m2), al kan het wel hoor. Maar wat ruimere plekken zou fijn zijn gezien de grootte vd camping.
Maar vind ik een leuke camping, maar haak ik ook af omdat ik lees dat de camping vooral leuk is tot ca. 10-11 jarigen. En dan ben ik toch bang dat mijn pubers van dan 13 en 16 geen aansluiting vinden. En dan wordt het geen leuke vakantie, ben ik bang !
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
02.09.2019 21:24
Nog even over Vendee of Charente:
Afstand Utrecht - Les Sables d'Olonne (Vendee) 926 km (via Parijs)
Afstand Utrecht - Royan (Charente Maritime) 976 km (via Parijs)
Wel is het een groot voordeel van de route naar de Vendee dat je Parijs kunt skippen van de route door via Rouen te rijden en dat is zeer aan te bevelen.
Maar dan neemt de reisafstand toe naar ook zo'n 960 km. Iets om rekening mee te houden. Maar qua tijd is dat vrijwel altijd sneller.
, Datum:
18.09.2019 21:43
We zijn er nog niet helemaal uit...
Manlief lijkt een voorkeur voor de Vendee te hebben, omdat hij bang is dat de camping bij Annecy (bijv. l’Ideal) toch wat te bergachtig is en dat vindt hij niet prettig rijden met de caravan.
Is dat inderdaad zo?
Zijn voorkeur gaat nu uit naar Village de la Guyonniere.
Is dit echt een geschikte camping voor 13-16 jarige ? Gaat de jeugd ‘s avonds wel samen zitten chillen, voetballen ofzo?
En die camping mogen zwemshorts gewoon toch?
, Datum:
19.09.2019 22:49
Geplaatst door: ® Jan
, Datum:
20.09.2019 09:17
naar Camping L'Ideal in Lathuile kan je een groot stuk via de autoroute rijden,de laatste 25 km is secundaire weg
, Datum:
20.09.2019 13:46
Zal het tegen manlief zeggen, dank.
Nog meer mensen die iets kunnen zeggen over La Guyonniere eventueel?
Geplaatst door: ® LauraT
, Datum:
30.09.2019 20:03
Goed topic dit. Ik lees even mee. Komende zomer met een puber van bijna 13 (jongen) een meisje van 10 naar Frankrijk. Vooral de puber is het 'probleem'. Afgelopen jaar prima vakantie gehad, toen kon ie nog net met de kleinere kids mee. Maar na een jaar brugklas gaat dat echt niet meer. En ook MOET er een voetbalveld / multisportterrein zijn. Wij hebben ook Fayolan in gedachten (maar meneertje wil zon) en La Guyonaire (hoop dat ik het goed schrijf). Ervaringen zijn dus zeer welkom!
, Datum:
06.10.2019 10:58
@Jan (of anderen) mijn man vraag hoe heuvelachtig het is bij meer van Annecy? Stel dat we wel voor camping l’Ideal zouden kiezen.
Want i.v.m. de beperkte trekkracht van onze auto zou dat een probleem kunnen zijn. Je moet natuurlijk niet hebben dat je de berg niet op komt.
En lastig he LauraT. Die pubers willen aansluiting met leeftijdsgenoten en ‘s avonds chillen en voetballen (zeker mijn jongste is voetbalgek).
Welke camping stonden jullie afgelopen jaar dan?