Tot hoe oud gingen jullie kinderen mee? (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Charlotte75
, Datum:
20.08.2019 08:33
Onze oudste, nu 16, is van plan om volgend jaar voor het laatst mee te gaan. Dit jaar waren we op camping De Boyse in de Jura, die hij min of meer had uitgekozen. Er was eigenlijk niet zo heel veel voor 16/17-jarigen op die camping, maar het leek hem erg leuk. Hij heeft zich inderdaad prima vermaakt (de rest van het gezin ook) en we hebben hem nauwelijks gezien. Vaak op pad met leeftijdgenoten (NL), zwemmen, kampvuur.
Omdat volgend jaar waarschijnlijk zijn laatste jaar wordt, mag hij kiezen. Hij wil heel graag naar Zweden en Noorwegen, dus we zijn ons aan het oriënteren op een camperreis door Scandinavië.
Ik ben zelf nog vrij lang meegeweest op vakantie met mijn ouders. Ik denk tot mijn 19e. Toen in 20 en 21 was, ben ik wel naar dezelfde camping gegaan als mijn ouders (Le Mas de Rome in Goudargues). Samen met mijn broer met de TGV, mijn vader haalde ons van de trein in Avignon en we zaten 3 weken aan de andere kant van de camping op een apart veldje. Zelf koken en je was doen, maar in noodgevallen wel terug kunnen vallen op je ouders. Op die camping waren er meer jongeren/ ouders die het op deze manier deden.
Geplaatst door: mir1
, Datum:
20.08.2019 09:23
Onze jongens zijn nu bijna 19 en 22 jaar. De laatste 3 jaar is het steeds een verrassing of er iemand meegaat of na komt. Vorig jaar is de jongste nog helemaal mee geweest, maar dit jaar 2 weken nagekomen met een vriendin (vorig jaar was het toch een beetje saai met die oudjes). De oudste heeft dit jaar zijn eigen plannen getrokken (bachelor halen) en volgend jaar 6 weken naar Chili/Argentinië. Die zal dus voorlopig niet meer meegaan.
Het was erg gezellig die 2 weken samen, maar de eerste 2 weken met z'n tweeën was ook heerlijk. Volgend jaar jaar gaat er iemand meer mee.
Geplaatst door: Lisette K.
, Datum:
20.08.2019 11:58
Bij ons nog niet aan de orde, beide pubers (17 en 14) zijn dit jaar nog mee geweest.
Door de jaren heen hebben we wel een verandering gemaakt zowel op het gebied van de vakantiebestemming alsook de invulling van de vakantie om de kinderen mee te laten gaan. Toen we nog samen gingen deden we ongeveer 50-50 natuur en cultuur uitstapjes en af en toe een campingdag. Toen we eerst met 1 en later met 2 kinderen op vakantie gingen deden we de uitstapjes die wij leuk vonden en waarvan wij dachten dat het voor peuters/kleuters leuk was.
Naarmate de kinderen ouder werden kregen ze eerst een stem in de te maken uitstapjes en sinds een paar jaar bepalen zij mede de bestemming en waren de uitstapjes allemaal afgestemd op de kinderen. Nu gaan we dingen doen speciaal voor hun maar ook dingen die wij leuk vinden. De afspraak is dan wel dat ze op de camping mogen blijven of meegaan maar als ze meegaan mag er niet gezeurd worden dat het uitje niet leuk is.
Hopelijk gaan we volgend jaar nog op gezinsvakantie maar als dochter besluit om met vriendinnen te gaan is het ook goed.
Geplaatst door: ® as
, Datum:
20.08.2019 12:06
@Toetjero, dat was in Spanje, Platja d'Aro, Camping International de Calonge. Daar was/is een aparte sectie H, met kleine plekjes voor tentjes zonder stroomvoorziening. Het wordt niet echt gepromoot als jongeren veld, het is ook niet heel groot ( denk dat er max 20 tentjes kunnen staan) maar wel ideaal voor de jeugd om een beetje 'los van je ouders' vakantie te vieren.
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
20.08.2019 13:32
De oudste ging het langst mee. Die is ook 5 jaar ouder dan de volgende twee kinderen en kon zelf achter ons aanrijden. De oudste tot z'n 22e en de anderen allemaal tot 17 jaar. De jongste mocht de laatste keren een vriendin meenemen voor de gezelligheid.
Geplaatst door: Hans070
, Datum:
29.08.2019 01:37
Ik dacht een jaar of 17/18. Onze oudste kwam 2 vakanties er na nog wel een weekje met vrienden langs. De middelste kwam nadat ze niet meer mee ging elk jaar nog een weekje over met het vliegtuig. Onze jongste, nu 19, kwam op zijn 17e een weekje vliegen met zijn zus (inmiddels 22) en vorig jaar een weekje alleen met de zomer Thalys. Afgelopen zomer zijn ze samen een weekje geweest met de zomer Thalys. Stiekem was het toch wel leuk, kamperen met pa en ma.