Rustige tieners (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® @ndrea
, Datum:
12.08.2019 16:24
Terug van vakantie, dus de voorpret voor volgend jaar kan weer beginnen. :)
Ik heb al veel gezocht in de zoekfunctie maar ben er nog niet uit, misschien vinden jullie het leuk om mee te denken.
Onze dochters zijn volgend jaar 12 en 14 en maken wat lastig contact, ze zijn nogal verlegen, niet sportief en houden niet van groepen. Wat we dus zoeken is een camping met zwembad (om contact maken te vergemakkelijken) waar flink wat (Nederlandse) tieners zijn. Ongeveer 1000 km van Utrecht.
Lastige is dat wij zelf erg hechten aan rust en een mooie omgeving. Ook zoeken we een écht grote plaats (zeg rond de 200 m2), aangezien ik erg licht slaap en veel last heb van geluiden van medekampeerders (snurkers, oh gruwel!).
Campings waar we ons erg thuis hebben gevoeld zijn trouwens Domaine de Merlanes, Valenthèze en Turelure, maar toen waren de meiden nog kleiner en maakten ze makkelijker contact. Dit jaar vonden we Les Madières en Les Tournesols fijne campings, maar op de eerste was de temperatuur te laag om te zwemmen dus daar geen contact, op de tweede waren alleen kleine kinderen.
Misschien heeft iemand van jullie tips?
Geplaatst door: ® Fammeij
, Datum:
12.08.2019 20:19
Ik tipte hem net al bij iemand die voor half augustus nog een camping zocht. Ik heb geen aandelen hoor.
Camping-frankrijk.nlCamping La Garenne - Mont Ventoux in BedoinAlles wat u wilt weten over deze camping in Vaucluse
Aan de voet van de Ventoux. Komen veel pubers. Contact zullen ze natuurlijk wel zelf moeten maken. Met zwembadje. Zeer ruime plekken. En oo loopafstand van het levendige dorp Bedoin. Van het dorp heb je soms wat last als het dorpsfeest is, maar over het algemeen (we zijn er nu 3x geweest), is het erg rustig. De tour schijnt volgend jaar langs te komen of te starten, dan zal er wel meer last zijn. Reserveren is wel een vereiste en als je 2 of 3 weken wilt zou ik daar niet te lang mee wachten.
Geplaatst door: Maartje
, Datum:
12.08.2019 20:21
, Datum:
12.08.2019 20:31
Allebei leuke tips, bedankt! Ik zag ook Mas de Rey Nature nog, dus inmiddels wel wat te kiezen gelukkig. Ik ga eens wat verder spitten, weet eigenlijk nog niet eens wanneer we vakantie hebben ;)
Andere tips zijn uiteraard ook nog welkom.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
12.08.2019 22:19
, Datum:
13.08.2019 08:40
, Datum:
13.08.2019 14:24
Die is ook mooi Tineke, bedankt.
Geplaatst door: jaapj
, Datum:
13.08.2019 15:34
Haha, zie op de foto's een bekende auto en vouwwagen. Leuk om je dit even terug te zien. @andre@, we hadden daar een zeer ruime plek. Kan het nummer wel opzoeken als je mij mailt via groene envelopje
, Datum:
13.08.2019 17:06
Leuk Jaap, mail komt eraan!
, Datum:
13.08.2019 17:09
Oh dat wordt wat later, werkt niet op m'n telefoon...
Geplaatst door: Mamaonbekend
, Datum:
24.08.2019 11:19
Domaine des Ormes was super!
Enorme kampeerplekken, nog nooit zoiets gezien. Konden wel 2-3 Nederlandse plekken van gemaakt worden.
Meerdere zwembaden, binnenbad, glijbanen, golfslagbad. Het zwembad is recent nog uitgebreider geworden, lijkt wel een subtropisch zwemparadijs nu.
TIG activiteiten zoals paardrijden, klimwand, tokkelbaan, midgetgolf, waterskiën, boogschieten, voetgolf, waterfietsen, paintballen, tennis.
Hoewel je kids misschien niet sportief zijn, zit er wellicht toch een activiteit bij die ze wel aanspreekt?
De jeugd hangt ‘s avonds bij de sportvelden en de gamehal. Heel veel tieners daar.
Echt aan te raden. En ook fijn: ca. 800 km dus niet te ver rijden.
In de buurt leuk stadjes, invasiestranden zijn ook goed te bezoeken.
, Datum:
24.08.2019 12:10
Geplaatst door: Jiska
, Datum:
06.09.2019 18:44
Les Arches in de Ardèche!
Grote plekken, zwembad met glijbaan, rivier, waterval waar je af kan springen.
Op zover etc staat dat er bijna geen tieners komen maar dat valt reuze mee.
Er is altijd wel een groepje.
We zijn de afgelopen jaren op verschillende campings geweest en deze blijft het leukst!
Niet te groot, niet midden in het supertoeristische Ardèche maar alles is goed aan te rijden.
Mensen die dit lezen en twijfelen over Les Arches met tieners, gewoon doen!
, Datum:
06.09.2019 22:52
, Datum:
07.09.2019 12:47
Bedankt voor alle suggesties, we zijn er inmiddels uit: eerst 10 dagen La Garenne (al gereserveerd) in Bédoin en daarna 10 dagen naar Mas de Rey Nature (boekbaar vanaf november).
Ik zoek alleen nog een leuke camping op 3-4 uur vanaf Mas de Rey (bij Uzès) voor een nacht op de terugweg. Het liefst een niet-doorreiscamping dan wel een tentencamping ivm het vermijden van op- en afbreekrumoer in de avond/ochtend.
Voor de heenweg denken we die gevonden te hebben, maar terugweg is nog wat lastiger. Gelukkig hebben we nog wel even tijd :D
Geplaatst door: Rob
, Datum:
07.09.2019 13:19
Je zoekt een niet-doorreiscamping ivm opbouw en afbreek rumoer, maar je blijft zelf maar een nacht ? Huh ?
Maar waarom overweeg je niet dezelfde camping als van de heenreis. Zulke campings hoef je echt niet al een jaar van te voren te plannen.
Wij plannen onze doorreiscamping bijvoorbeeld een half uur van te voren.
, Datum:
07.09.2019 14:57
Misschien voldoet deze camping aan je wensen.
De camping heeft Nederlandse eigenaars:
Camping-frankrijk.nlCamping Terre Ferme in CondalAlles wat u wilt weten over deze camping in Saône et Loire
zie ook de meningen
Camping-frankrijk.nlCamping Terre Ferme in CondalMeningen over deze camping.
We hebben er de volgende foto's gemaakt
https://photos.app.goo.gl/KJ0qKy8UKYI0Ysjw2
Deze camping ligt 363 km vanaf Mas de Rey en 4 km vanaf afslag 10 op de A39.
De A 39 is een stuk rustiger rijden dan de A6......
https://www.google.nl/maps/dir/46.4402211,5.2722401/46.4599167,5.2570556/@46.4500426,5.2610312,14.26z/data=!4m2!4m1!3e0
Route vanaf Mas de Rey
https://www.google.nl/maps/dir/Camping+Mas+de+Rey+Nature,+Route+d'Uz%C3%A8s,+Arpaillargues-et-Aureillac,+Frankrijk/46.4599167,5.2570556/@45.376627,4.0269691,7.58z/data=!4m9!4m8!1m5!1m1!1s0x12b4354727d5d8db:0xa7dbcf27a1e6e0a6!2m2!1d4.385535!2d43.9994778!1m0!3e0
Geplaatst door: ® Fammeij
, Datum:
07.09.2019 15:19
Leuk! Hoop dat het je net zo goed bevalt als ons de afgelopen jaren op La Garenne. Wij komen niet in 2020, want we gaan naar Corsica. En een klein balletje mee in het zwembad doet vast wonderen voor het vrienden maken. Als je nog tips wilt, mag je me mailen via het envelopje.
Collega van mij had voor 1 nacht een safaritent gehuurd op deze camping. Ze vond het daar erg leuk. Misschien ook iets voor jullie? https://www.camping-frankrijk.nl/camping/pont-de-vaux/ete/
, Datum:
07.09.2019 16:20
@Rob, het klinkt inderdaad wat tegenstrijdig maar met de caravan vertrekken mensen in de regel vroeg, omdat dat kan. Met een tent is dat een stuk lastiger. Wij blijven dan wel maar 1 nachtje maar willen graag goed slapen, rustig opstaan en ontbijten, kopje koffie en dan pas gaan rijden. Dan is het erg jammer als de buren om 7.00 de laatste dingetjes gaan inpakken en de pootjes indraaien, met bijbehorende geluiden waar ik dus zeker wakker van word.
De camping op de heenweg ligt te ver vanaf Mas de Rey af overigens, vandaar dat we een ander zoeken voor de terugweg.
Ik ga de twee campings die worden genoemd even bekijken, bedankt!
Geplaatst door: Viola
, Datum:
07.09.2019 20:49
De meeste campings hebben stiltetijd van 23h tot 7h. Om die tijd mogen mensen vertrekken..... En dat levert altijd wat geluid op. Ook van tentkampeerders trouwens (van tentstokken tot dichtvallende autodeuren). Je wilt dus een camping waar niemand vertrekt om 7 uur op 1 bepaalde datum in 2020 omdat jij dan graag wilt uitslapen 😂.