Ervaringen weer vogezen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Kippetje1986
, Datum:
01.08.2019 09:33
Wij vertrekken maandag naar de Vogezen richting het plaatsje Xonrupt Longemer. Nu heb ik een beetje naar het weer gekeken en weet niet zo goed of ik er blij van wordt. Er wordt regen voorspeld, wat is jullie ervaring als jullie de voorspellingen zo zien? Uit ervaring vallen er dan met zulke voorspellingen grote buien regen of valt het vaak wel mee? Een beetje regen vind ik niet erg maar mijn vakantie beginnen met een hele week regen vind ik ook niks. Mijn ervaring met Frankrijk is niet heel groot, ben er twee keer eerder geweest maar niet in dit gebied.
Geplaatst door: ® Carolien@1
, Datum:
01.08.2019 11:28
Wij gaan al jaren elk jaar aan het begin en eind van onze vakantie naar de Vogezen. Toevallig dit jaar niet omdat we naar de westkant zijn gegaan.
Ondanks dat het " de pispot van Frankrijk genoemd wordt, hebben we meestal goed en warm weer. We hebben ook wel eens een aantal dagen flinke regen gehad. Ik ben ook een mooi weer kampeerder maar na die regen was het weer 30 graden of meer. En er is ook bij regen genoeg te ondernemen.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
01.08.2019 12:32
Zelfde ervaring als Carolien, in voor- en najaar is kans op bui wel wat groter. En in de zomer: bij 30 graden is een regenbui zalig. Gewoon in zwembroek blijven lopen...
, Datum:
01.08.2019 13:05
Bedankt voor jullie reacties! Dus op jullie afgaande zou ik me niet zoveel zorgen moeten maken haha. Voor nu is er bijna elke dag regen voorspeld vanaf het moment dat wij aankomen namelijk. Ik ken het gebied totaal niet dus weet ook niet zo goed wat ik kan verwachten.
Geplaatst door: Ien
, Datum:
01.08.2019 14:28
Ik zie op Météorama alleen voor dinsdag een regenachtige dag, de andere dagen overwegend zon met een buitje, denk dat het allemaal best meevalt.
Veel plezier in deze mooie regio.
Geplaatst door: ® @ndrea
, Datum:
01.08.2019 15:29
Wij kijken ook met enige zorg naar komende week. De verwachtingen lopen helaas enorm uiteen: Meteo France geeft in heel Noord-Frankrijk elke dag, in elk tijdvak regen. Nu maar hopen dat Meteo France het mis heeft.
Geplaatst door: ® daido
, Datum:
01.08.2019 19:45
Als je niet geboekt hebt, zou ik een ander gebied uitzoeken.
, Datum:
01.08.2019 22:30
Wij hebben gelukkig niets geboekt dus mocht het echt tegen zitten qua weer dan kunnen we nog verder. Hebben jullie nog tips qua andere richting met ongeveer dezelfde afstand vanaf Nederland gezien? Voor nu kijk ik het gewoon even aan en hoop op het beste. Voor vandaag hadden ze hier in Nederland ook veel regen voorspeld en dat viel ook (bij ons in elk geval) erg mee haha.
De regio lijkt ons wel heel erg mooi maar met (3 kinderen) merendeel alle dagen regen in het vooruitzicht vind ik toch niet heel tof.
Geplaatst door: Teunis
, Datum:
01.08.2019 23:04
Geplaatst door: Silvia
, Datum:
02.08.2019 01:52
De Vogezen zijn prachtig, maar het ziet er niet voor niks zo groen!
Gewoon een paar dagen er heen gaan, en dan zien of je blijft of verder gaat!
, Datum:
02.08.2019 09:02
De weersverwachting begint wat minder slecht te worden. De weersverwachting voor de drome en ardeche zijn ook niet veel beter ( alleen warmer).
Vaak valt de regen vooral's nachts en is het overdag droog.
Voor echt droog en zonnig weer zou je helemaal naar de Cote D'Azur moeten rijden, maar daar zijn de campings vermoedelijk vol.
, Datum:
02.08.2019 09:12
Ik had naar de weersverwachting in de Jura gekeken ipv de Vogezen. De weersverwachting van de Jura is beter ( kijk bijvoorbeeld Lons de Saunier).
Het is iets verder,maar je kan er prima helemaal tolvrij naar toe rijden. Dat is best te doen in 1 dag.
, Datum:
02.08.2019 13:53
Voor de plek waar wij morgen naartoe gaan (Le Mans) zijn de voorspellingen op Meteo France inmiddels aangepast naar behoorlijk gunstigere waarden!
Geplaatst door: jaapj
, Datum:
02.08.2019 19:44
, Datum:
02.08.2019 22:06
Geplaatst door: jaapj
, Datum:
02.08.2019 22:19
Bedankt, ziet er goed uit. We zitten zelf op Chateau de Chanteloup op 20 min. vanLe Mans
, Datum:
02.08.2019 22:34
Ook een mooie! Wij hebben deze campinguitgekozen omdat het dak van het zwembad dicht kan: na een week in (te) fris Bretagne missen onze dochters het zwemmen enorm. En zoals gezegd waren de voorspellingen echt heel beroerd voor komende week, vandaar een zwembad met een mobiel dak :)
, Datum:
03.08.2019 07:49
Bedankt voor jullie reacties! Ik vind het een lastige, de weersites zeggen ook telkens wat anders.
Geplaatst door: Teunis
, Datum:
03.08.2019 10:08
Gelukkig hebben jullie niet gereserveerd/geboekt.
Je kunt altijd eerst in de Elzas/Vogezen gaan kijken. Ik vind het een prachtig gebied. Er is echt wel een reden voor de vele campings in die streek. De Jura (iets zuidelijker) is ook mooi. En mijn ervaring is dat een regendag in Nederland in mijn eigen omgeving heel anders wordt beleeft dan een regendag op de camping of in een nog niet ontdekte stad/omgeving. Bedenk wel dat er ook zuidelijker in Frankrijk populaire streken zijn die behoorlijk groen (=regen) zijn.
, Datum:
04.08.2019 20:01
Daar heb je een punt Teunis! Voor nu hebben we besloten om gewoon te gaan, mocht het echt tegen vallen qua weer kunnen we nog alle kanten op.