Einde seizoen campings (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Els
, Datum:
30.07.2019 11:46
Hoi!
Als alles een beetje meezit beval ik binnen nu en een paar dagen/weken van onze eerste. Graag willen we (mits alles helemaal ok is en lekker loopt uiteraard) nog eventjes weg. We dachten aan een camping met verhuurobjecten op zo'n 8 uurtjes max vanaf Zwolle, zo rond midden september/eind september.
Ik was een beetje aan het rondneuzen, maar het valt me op dat veel campings rond midden september de boel al dichtgooien? Is dit jullie ook bekend? Of was het net een toevalstreffer wbt de campings die ik heb bekeken?
Zo niet, is er iemand met leuke tips? We zijn ervaren kampeerders, maar deze keer geen tent, gewoon een huisje/caravan oid met een beetje luxe mag best! Een leuk stadje of dorpje vinden we leuk, maar iets te beleven in de omgeving zou fijn zijn.
Tips? Kom maar op! :)
Geplaatst door: Ikke76
, Datum:
30.07.2019 12:03
Heb je al gekeken bij bijv. campings van Yelloh?
Ik weet dat sommige (of misschien wel alle) campings aan een rivier in Frankrijk e.d. vanaf half september vaak dicht gaan. Volgens mij heeft dat ook te maken met grotere kans op overstroming e.d. vanaf die tijd... maar zeker weten.....
Vacansoleil??
P.s. succes met de bevalling en GENIET!!
Geplaatst door: Manus
, Datum:
30.07.2019 12:19
Eind september zijn / gaan er inderdaad veel campings dicht. Als je al een camping vindt is de rest van de camping leeg, zeker in Noord of Midden Frankrijk, waar je met 8 uur rijden terecht komt. Is het dan geen optie om een huisje of een gite te huren? Kijk eens bij https://www.huisjetehuur.nl/
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
30.07.2019 14:19
Wij vinden Huttopia Versailles een fijne camping. Beetje rommelig in het bos, geen strakke laantjes en plaatsen en zeker in het najaar absoluut nog niet uitgestorven. Wij gaan er vaak in oktober heen. Versailles is een mooie plaats met veel te zien en te bezoeken. Natuurlijk het beroemde paleis, maar ook de plaats zelf heeft veel moois te bieden (schitterende overdekte markt) Natuurlijk kun je naar Parijs, maar of dat handig is met een baby, betwijfel ik, lijkt mij veel gedoe. De camping heeft luxe overnachtingsverblijven te huur.
Geplaatst door: Teunis
, Datum:
30.07.2019 17:30
Op een dag rijden:
https://nl.flowercampings.com/campings-vogezen-elzas/camping-les-bouleaux?utm_source=camping-frankrijk.nl&utm_medium=fixedfee&utm_campaign=plusposition#_
En in de Houte-rhin is er altijd wel iets leuks, bijvoorbeeld de steden Colmar, Mulhouse of, even over de grens, Basel (kan je daar met euro's betalen?)
Íets noordelijker de "ballons" of een tripje Duitsland. Een elzasser wijnmuseum of de streekgerechten eten.
Een mengeling van Duitse en Franse gerechten, heel apart.
Let wel, het kan er in de vroege herfst al wat fris zijn, vooral in de avond.
En, ik zeg het wel eens vaker, vergeet België niet, de Ardennen of de Semois-vallei zijn ook prachtig.
Maar zouden jullie met een baby van goed 2 maanden oud wel op reis moeten gaan?. Natuurlijk kan ik mij de wens indenken om er even tussenuit te knijpen, maar ik kan mij uit een ver verleden nog herinneren dat toen onze eerste geboren was, het een hele omschakeling van ons leven was; als in totaal overhoop gehaald, ondanks alle voorbereidingen op de komst van de kleine. Het vergde best wel enige tijd om alles weer op de pootjes te krijgen.
De beslissing is uiteraard aan jullie, en ik oordeel nergens over, ik geef alleen onze ervaring in overweging.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
31.07.2019 08:15
Geplaatst door: Mar3tent
, Datum:
31.07.2019 13:48
Wat teunis zegt ons eerste kind was hele omschakeling...
Na 7 maanden gingen we kamperen. Verhuur van vacansoleil. Kleinste stacaravan. Wist ik veel.. drama vond ik we konden onze kont niet keren in dat ding.
Bij twee maanden oude baby en wens tot vakantie zou ik centerparcs of landal doen. Iets met badkamer met ruimte😉. Duitsland eifel ofzo vast erg mooi.
Wat we toendertijd ook paar x hebben gedaan: vliegen naar marseille en auto gehuurd naar MH aan cote dazur en x vliegen naar Pisa voor mooie camping in Toscane. Beide keren was dat eind september met lekker weer. En beide keren een omgeving waar in september nog genoeg te doen is.
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
01.08.2019 21:59
Gewoon doen, als je er zin in hebt! 24 jaar geleden gingen we met onze zoon van 8 weken ook kamperen. Kind was geen enkel probleem. Grootste belemmeringen was ikzelf: geen conditie meer na een keizersnee. Dacht een wandeling te maken langs een waterval, na 2 km al omgedraaid omdat het niet ging.
Kamperen in een tent was geen probleem. We hadden zelfs teveel spullen mee. Het babybad had prima thuis kunnen blijven.
Geplaatst door: ® MarkRozema
, Datum:
03.08.2019 18:21
Geplaatst door: Ck
, Datum:
04.08.2019 17:55
Onze zoon is ook in juli geboren. Toen hij 6 weken was zijn we ook nog gaan kamperen (half september). We zijn tentkampeerders, maar hebben toen een stacaravan gehuurd. Niet omdat we niet met de tent wilden, maar omdat de meeste campings idd vanaf half september op halve kracht draaien (zwembad dicht, restaurant gesloten). We zijn toen naar de cote D Azur (St Raphael) gegaan, verder dan in eerste instantie de bedoeling, maar zonder tent en voor ons daarom zonder aanhanger. Daar was het nog levendig, alles open, marktjes etc en lekker weer.
Geplaatst door: ® Els
, Datum:
05.08.2019 12:28
Dank allen voor jullie berichten!! Kunnen we zeker iets mee! Ook mooi dat er gereageerd wordt op de keuze om überhaupt te gaan met een pasgeboren baby. We gaan het gewoon zien, we boeken niks en uiteraard doen we alles last minute. Het kan zijn dat het allemaal zo goed voelt dat we vol vertrouwen richting Zuid Frankrijk rijden, of dat we zeggen: weet je wat, een weekendje Landal is meeeer dan genoeg!
Ik ben in ieder geval heel blij met jullie tips en ervaringsverhalen! Super!
Meer mag altijd hoor! Met name wbt campings/vakantieparken kunnen we nog wel wat tips gebruiken!
Groetjes Els
Geplaatst door: Mamamia
, Datum:
05.08.2019 13:17
Kijk ook eens op de website van Irisparc. Heeft campings in Luxemburg en Frankrijk en zijn het hele jaar open.
Luxemburg is ook een leuke vakantiebestemming. Wij zijn eens in de meivakantie naar Camping Krounebierg in Mersch geweest. Mooie mobilhomes en tot 27 oktober geopend. Op loopafstand van het stadje en er is een overdekt zwembad naast.
, Datum:
05.08.2019 13:22
Persoonlijk vond ik vakantie met pasgeboren baby’s (wij hebben 3 kinderen waarvan 1 tweeling) veel makkelijker dan met dreumesen. Op tijd voeden, een schone luier en dan slapen ze weer een poos. Een goede kinderwagen is dan wel heel handig.
Geplaatst door: MAB
, Datum:
05.08.2019 14:24
En tijdens de reis ook reuze makkelijk want zullen veel slapen.
Tip, zet kind op de passagiersstoel, haal de hoofdsteun eraf en ga er zelf achter zitten.
Dan kun je goed vooruit kijken, je kindje zien, voeden enz.
, Datum:
05.08.2019 18:44
Deze laatste tip is hoe goed bedoeld ook niet echt slim. Achterwaarts geplaatste autostoeltjes (maxi-cosi) mag nooit op een plek met airbag worden geplaatst
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
05.08.2019 22:32
Er zijn veel auto's waarbij je de airbag op de passagiersplaats kunt uitschakelen.
Geplaatst door: Angelique
, Datum:
06.08.2019 01:34
Goed dat je het afwacht. Hebben wij ook gedaan bij onze eerste. Toen die 8 weken was zijn we lekker wezen kamperen. Was heerlijk. Bij onze jongste hebben we met 6 weken een huisje op een landalpark gehuurd. Wat ik je nog in overweging wil geven is Serignan Plage of daar in de buurt. Wij waren verbaasd dat dat makkelijk binnen een dag aan te rijden was. De mh die wij hadden was erg mooi gelegen. Fijne bevalling gewenst!
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
06.08.2019 12:17
Serignan Plage makkelijk op een dag aan te rijden? Lijkt mij zeer vermoeiend om met een baby makkelijk in één dag meer dan 1200 km te rijden (afstand vanaf Utrecht). Ik vind 1200 km per dag voor iedereen een gevaarlijke optie. Je brengt jezelf en anderen in gevaar, want ongetwijfeld slaat de vermoeidheid een keer toe. Ook als je allebei rijdt.
Geplaatst door: ® Angelique
, Datum:
06.08.2019 12:27
@ Cornelis, ik schrijf ook dat wij verbaasd waren. We hadden nl een overnachting geboekt.....maar buiten het hoogseizoen en alleen maar autosnelweg ging veel sneller dan verwacht. De ene 1200 km is de andere niet. En de ene baby maalt er niet om(en van een dagje autorijden krijgt een baby'tje niks ernstigs ) terwijl het bij de andere tot onrust leidt.
Geplaatst door: Noa
, Datum:
06.08.2019 21:46
Toen onze eerste 8 maanden was zijn we met hem gaan rondtrekken en tentkamperen op Corsica. Wat een geweldig leuk avontuur was dat! Volgepakt waren we maar we deden 3 weken lang alles op ons eigen tempo en het ging fantastisch. Toen later onze dochter geboren was hadden we een aanbieding voor een week in een huisje van Sunparks in De Haan (Belgische kust). We gingen toen ze 6 maanden was, het was in oktober en wat was ook dat leuk. Heel comfortabel natuurlijk, zo'n huisje met alles erop en eraan. En we zaten op loopafstand van het strand en er was een binnenbad op het park. Geweldige week gehad. Overigens, toen ze later net kon lopen, ze zal een maand of 13/14 geweest zijn gingen we terug naar Corsica :-)