Weer thuis na heerlijke vakantie.... Tips voor volgend jaar?? :-) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Fammeij
, Datum:
31.07.2019 20:19
Wij waren dit jaar aan het Lac de Serre Poncon. De camping waar wij waren, Le Nautic, was denk ik voor jullie te rustig. Maar bij Embrun of camping Ie Roustou zou wel iets kunnen zijn voor jullie.
Geplaatst door: Toetjero
, Datum:
31.07.2019 21:12
Mocht je naar Italie willen, dan is het kleine meer Iseomeer , camping Del Sole een aanrader met tieners. Genoeg aanspraak, met bootje het meer op, wandelen elders, leuke stadjes en niet zo toeristisch. Je kunt verder de bergen in,wel even rijden Stadje Iseo op loopafstand,daar stikt het zondag van de Italianen op de terrasjes,heel leuk. Wij waren er twee jaar geleden.
Geplaatst door: ® daido
, Datum:
31.07.2019 22:19
Mijn tip voor volgend jaar is dat je dit keer zelf een camping probeert te vinden. Je hebt daar nog genoeg tijd voor.
Ik bent benieuwd!
Geplaatst door: Marike
, Datum:
01.08.2019 06:58
Nog 3 opties als je een keer wat anders wilt:
Camping Le Courounba in Les Vigneaux
Camping La vieille Ferme in Embrun
Camping Le Curtelet.
Schijnen allemaal veel/ genoeg pubers te komen.
Geplaatst door: Ikke76
, Datum:
01.08.2019 09:51
@Tineke: ik weet het even niet zeker, maar volgens mij is het op een van deze campings (Millau) niet toegestaan met je hond op het strandje/rivier te komen. Wel als je stuk van de camping afloopt, maar......
@daido: bedankt voor de "leuke" tip..... Zelf een camping vinden gaat zeker lukken hoor - zie ook mijn topic. Ik vraag gewoon om tips - dat lijkt me geen probleem toch? Ervaringen vind ik altijd erg leuk om te lezen... hoort bij mij bij de voorpret van vakanties neuzen/boeken e.d.
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
01.08.2019 11:11
@Ikke76 mijn dochter met zoon van 14 hebben dezelfde wensen, zij zit nu op Les Genets d’or bij Bagnols sur Ceze, camping heeft alles wat je zoekt, er is veel jeugd maar de groep kent elkaar al jaren en mijn kleinzoon komt er helaas niet tussen, mede doordat er niets voor die leeftijds groep georganiseerd wordt ( voetbalwedstrijd o.i.d) . Kan je mij vertellen of bij la Plaine en la Pinede de rivier diep genoeg is om te zwemmen en of de jeugd daar wel nieuwelingen opneemt? Of kan je een andere camping adviseren waar jullie goede ervaringen mee hebben gehad.
Geplaatst door: lenn
, Datum:
01.08.2019 12:02
@Teunis,wanneer je van motorrijden houd, is Corsica een walhalla voor je,ook nog nooit zoveel motorrijders gezien als op Corsica.
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
01.08.2019 12:37
Ik kom er net achter dat honden op les Genets d’or niet toegestaan zijn in het hoogseizoen...dus valt af
, Datum:
01.08.2019 15:15
@Ineke,
Op la plaine hadden mijn jongens (vooral de oudste) nog niet zo de behoefte om met een groepje te chillen/erop uit te gaan... dus daar kan ik niet zoveel over zeggen. Daar hadden ze meer 2 of 3 vriendjes waar ze mee optrokken. Daar komen ook wel vaste gasten, maar naar mijn idee minder als op bijv. La Pinede dus ik verwacht daar niet al te grote problemen; maar dat is dus niet uit ervaring, maar meer gevoel.
Op La Pinede had ik ook het idee dat iedereen van harte welkom was om aan te sluiten bij welke groep dan ook. Volgens mij was het groepje waar mijn oudste mee optrok wel redelijk nieuwe kids/jongelui; maar ik sprak ook belgische tieners die ook echt zoiets hadden van... sluit lekker aan/kom lekker naar het kampvuur e.d. En die stonden er wel al enkele jaren. Heb het idee dat het dus op La Pinede wel goed zou moeten komen. Iedere avond ook hoop jongelui op het sportveld e.d. En die van mij zijn echt geen voetballers enzo (helemaal niet) maar deden gewoon gezellig mee.
Rivier is niet heel diep. Wel een klein stukje iets dieper (in de stroming) waar je met band ed lekker vanaf kon...... ik denk een beetje heuphoogte (als je iets kleiner bent iets dieper haha haha), maar ook veel ondiepe stukken. Het is een ander soort rivier als bijv. de Ardèche. Voor mij wel fijn.... ben niet zo'n held in natuurwater haha haha - maar omdat deze zo helder was e.d. heb ik er ook heerlijk van kunnen genieten en af kunnen koelen.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
01.08.2019 21:01
Geplaatst door: Teunis
, Datum:
01.08.2019 22:52
@Ienn
Ik houd nog steeds erg van motorrijden, maar voor motorrijden moet het lichaam meewerken. Voor lange motorvakanties moet ik zelfs in topconditie zijn. Helaas laat het lichaam dus een motorvakantie niet meer toe. Vandaar dat ik de laatste jaren met een bestelauto (zeg maar een soort minicamper) naar Portugal ben gegaan, en vanaf dit jaar met een tent.
Ik zal dus nooit met de motor op Corsica komen, ook niet de noordkaap, of de Alpen.
Dat is heel jammer, maar het is niet anders.
Er bestaat tóch leven na de motor.
Geplaatst door: Marike
, Datum:
02.08.2019 00:19
Ik denk persoonlijk dat Saint Lambert (leuke camping hoor alleen wat rommeliger dan bijv la Plaine) geen aanrader is als je van meer verzorgde campings houdt en je la pinede al rommelig vindt.
Du viaduc is dan beter passend, prachtige mooie camping.
, Datum:
02.08.2019 08:38
Geplaatst door: Yv
, Datum:
02.08.2019 17:11
Wat denk je van meer van annecy. Zijn wij geweest met de hond was schitterend
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
02.08.2019 17:31
@teunis hoeveel jaar is het geleden dat jij met de motor door Tsjechie reed? Ik denk dat er op camping gebied daar inmiddels ook wel wat verandert is.. dan het grijs grauwe en amper 3 sterren waardig wat jij omschrijft... (ze zullen er heus nog wel zijn hoor, maar op Zoover opvallend veel campings met hoge waarderingen in Tsjechie te vinden)
Geplaatst door: Teunis
, Datum:
03.08.2019 09:47
@Mar3tent
De reis naar Tsjechie is 5 jaar terug geweest, en zoals ik al aangaf, we verbleven uiteraard alleen op campings waar motorrijders welkom zijn. Het viel ons op dat de grotere, luxere campings destijds motorrijders weigerden. we kwamen vaak terecht op "municpals", met een niveau van de Franse gemeentecampings uit de jaren '80 van de vorige eeuw. hoe het nu is weet ik natuurlijk niet, maar wat ik beschreven heb is mijn ervaring van toen. Misschien had ik voor een eerlijker beeld genuanceerder moeten zijn. Ik realiseer mij dat in 5 jaar veel kan veranderen, er een verschil bestaat tussen "motorcampings" en "autocampings" en dat een mening valt of staat met de dan aanwezige crew en beheerder.
, Datum:
04.08.2019 12:04
@yv
Welke camping hebben jullie toen bezocht aan het meer van Annecy?
Heb ooit contact gehad volgens mij met Camping Europa. Officieel gezien mogen honden daar schijnbaar het meer niet in (of bij strand van de camping). Maar ze zei; ik doe het zelf ook wel met mijn hond.... maar dat vind ik altijd tricky. Je bent toch in het buitenland - wil het voor iedereen gezellig houden (ook voor de mensen om je heen) en om dan zomaar dingen te doen die eigenlijk echt niet mogen.......
Geplaatst door: Anna
, Datum:
04.08.2019 14:12
Hoi,
Bij camping Nubliere mogen honden op het strand en in het water!
Ik heb vorig jaar contact gehad met iemand die hier met de hond is geweest! Nu toch voor de drome gekozen maar Annecy lijkt ons ook erg mooi
, Datum:
04.08.2019 19:43
Geplaatst door: Silvia
, Datum:
06.08.2019 00:58
Als je de omgeving van de Ardèche mooi vindt, vind je waarschijnlijk de omgeving van de Verdon ook wel wat. Bijvoorbeeld bij Castellane in de buurt.