Weer thuis na heerlijke vakantie.... Tips voor volgend jaar?? :-) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Ikke76
, Datum:
30.07.2019 11:43
We zijn weer thuis na heerlijk 3 weken vertoeven in Frankrijk. Ik zal zo een review schrijven bij Camping La Pinede in Die waar we zijn geweest :-)
Het is ons weer goed bevallen al moesten we even "wennen" aan de iets meer franse slag van de camping. We hebben het top gehad, maar de eerste paar dagen moesten we even acclematiseren. Normaliter hebben we iets "strakkere" campings denk ik.
Onze 2 jongens (13 en 15) hebben het, nadat het vanaf de 2e week drukker werd - geweldig gehad. Leuke groep jeugd waar ze mee optrokken; lees lekker chillen bij het zwembad/rivier en ook een keertje naar kampvuur en naar de pub (onze oudste is nog niet zo'n stapper, dus......).
We hebben nog meer dan genoeg maanden om weer heerlijk te gaan struinen voor volgend jaar....... maar als er hier al tips zijn voor campings waar het voor de jeugd (dan 16 en 14) net zo top is als op La Pinede ==> laat het mij gerust weten. Verder zoeken we een camping aan een rivier of meer (voor onszelf maar ook voor de hond) met leuke activiteiten (stoere activiteiten) in een uitdagende omgeving en leuke dorpjes om te bezoeken (dat hebben we een klein beetje gemist afgelopen vakantie; maar misschien hebben we ook niet goed gekeken... vonden het veel heel kleine dorpjes :-) Natuurlijk beetje zonzeker weer :-) .
We blijven wel echt gecharmeerd van de Ardèche. Maar daar al 3x geweest op camping La Plaine in Ruoms; dus voor ontdekken van de omgeving is dat wellicht iets minder... maar zoiets :-)
Geplaatst door: martijnseverin
, Datum:
30.07.2019 14:22
Dat gevoel hadden wij bij de gervanne camping. Iedereen lovend over Die en Crest maar wij vonden het er maar erg rustig (net niet saai). Je hebt er niet veel. En nee we zijn geen discogangers :). Blij dat we weer in 't zuidwesten zitten, daar leeft het savonds wel wat meer.
, Datum:
30.07.2019 14:43
@martijnseverin
Mag ik vragen wat jullie dan zo trekt aan het westen??
Heb er al wel eens wat campings gezien, maar iedere x durf ik de stap nog niet helemaal te zetten (Wel x naar Dordogne geweest - was schitterend).
Wij zoeken wel een beetje zonzeker.... 40 graden hoeft niet haha haha - maar lekker buiten leven e.d. daar houden we wel van.
, Datum:
30.07.2019 15:48
Hai tuurlijk mag je dat vragen :) zuidwesten. We zitten dan op 'n camping in saint cyprien plage, vlakbij de drukte van argeles sur mer maar niet dat je erin staat elke dag. Saint cyprien port is een super leuk plaatsje met een kermis en op 3 na grootste jacht haven van Frankrijk. Je zit vlakbij de Pyreneeën dus vaak wat hardere wind die slecht weer zo wegblaast en met heet weer voor verkoeling zorgt. Het achterland is prachtig en afwisselend van slingerende berweggetjes tot een super mooi kust weg naar spanje. 1,5 uur van carcassonne en narbonne. Stranden zijn super schoon en super rustig. Natuurgebied naast de camping. Eten is fantastisch. De camping heet cala gogo Saint. We gaan er al jaren heen, een keer dan naar de drôme geweest en we vinden 't te Nederlands. En catalonie vind ik ruig en mooi. De fruit bomen ruik je als je aan 't toeren bent door het achterland met overal verkoop kraampjes. En uiteraard de wijn route. Tjsa zoveel jaar komen we eral en we ontdekken nog steeds nieuwe dingen. En savonds verandert alles, heerlijk slenteren over Boulevards en marktjes. Niet te vergeten paar " mooiste dorpen". En collioure (Google het maar) parkeren een ramp maar wat is 't mooi overdag en savonds. Pfff beetje verliefd op de regio. En dan ben ik nog veel vergeten waarschijnlijk zoals paardrijden canyoning etc, Gorges de la fou. Villefranche sur conflent. En in de drôme moesten we echt zoeken, ook heerlijk getoerd door landerijen. Op m'n Facebook staan heeeel veel foto's.
, Datum:
30.07.2019 15:53
Oh ja de zee wordt wel snel diep, en bij de camping veel steentjes dat kan lastig zijn voor Kids maar kilometers strand waar 't niet zo is. En het zwembad heeft geen ligbedden ivm handdoeken leggers. Kunstgras om 't zwembad heen is erg fijn aleen beetje warm soms. Das 't enige mindere, voor de rest is het een Franse camping groot maar daar merk je niks van. En geen gevoel dat je in Nederland zit.
https://www.camping-le-calagogo.fr/
Geplaatst door: ® Gerd@
, Datum:
30.07.2019 16:51
Als je het hebt over Argeles sur mer en Cyprien plage is dat toch echt het zuid oosten van Frankrijk ;-)
, Datum:
30.07.2019 17:00
Zuid oosten???? Ok Pyreneeën liggen niet in het oosten maja. Maar ieder geval daar
, Datum:
30.07.2019 17:04
Monaco nice etc ligt toch in 't zuidoosten???
Of is dat West?
, Datum:
30.07.2019 17:25
Ik ga d'r geen halszaak van maken maar het zuid westen is toch ( voor zover ik het vroeger goed begrepen heb bij topo ) de streek tussen , pak 'm beet , Bordeaux en Biaritz.
Als jij de omgeving van Argeles het zuid westen wil noemen , geen probleem mee hoor ! ;-)
, Datum:
30.07.2019 17:29
Hahaha maakt mij ook niet uit hoor, ik noem het m'n hele leven al zo hahaha weer wat geleerd
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
31.07.2019 08:33
Geplaatst door: Teunis
, Datum:
31.07.2019 10:14
Als ik de kaart van Frankrijk er bij pak, dan is de streek rond Bourges zo'n beetje het midden van Frankrijk.
Biaritz is dan uiterst zuid-west, Nice uiterst zuid-oost, Narbonne is dan zuid-zuid oftewel gewoon zuid.
Zoals al gezegd, geen halszaak, maar wel accurater.
, Datum:
31.07.2019 10:32
Dankjewel Teunis , ook voor mij geldt : weer wat geleerd ! :-)
, Datum:
31.07.2019 11:40
Even on-topic maar weer.
De regio waar ik het meest heb genoten is de Elzas en de Vogezen.
In de zomer niet al te warm, en in de nacht heerlijk koel.
https://www.devogezen.nl/Weer
Campings zijn daar over het algemeen iets strakker geregeld dan in het zuiden. Moet je van houden.
Door aangenamere dagtemperaturen zijn wandelingen of stedenbezoek goed vol te houden.
De reis er naar toe is in 1 dag te doen. Let wel, via Luxemburg heb je grote kans op file.
Of er veel jeugd is, is uiteraard niet te voorspellen. Dat blijft op elke camping waar dan ook een momentopname.
"Stoere" activiteiten zijn zeker mogelijk.
http://www.toerisme-frankrijk.nl/regio/alsace/doen/
Geplaatst door: Marike
, Datum:
31.07.2019 12:31
Veel file rondom Luxemburg? Valt wel mee hoor, zelfs nog nooit meegemaakt op een ongeval na. Je rijdt naar de Drome, Ardeche, etc ook via Luxemburg dus topicstarter weet vast hoe het rijden via Luxemburg is.
Even terugkomend op de vraag, willen jullie evt weer terug naar de Ardeche? En dan eventueel een andere camping? Er zijn daar namelijk wel heel veel mooie campings zoals La Plaine. En zowel de Ardeche als Cote d’azur zijn ook onze favoriete bestemmingen.
Daarnaast lijken mij de volgende campings wel wat
- La Sousta in Remouillins
- Beau Rivage in st. Ambroix
- La Valle Verte of Les Cascades in Roque sur ceze
- Les Amarines in Gourdaques
Campings van Yelloh zijn over het algemeen echt netjes en verzorgd.
, Datum:
31.07.2019 12:52
Aan de kust (Zuid- of west ;) is voor ons wat minder handig met hond. Meeste stranden mag je in het hoogseizoen ook in Frankrijk niet komen met de hond. Vandaar ook de wens meer of rivier. Ardèche spreekt ons gewoon erg aan qua natuur/omgeving/dorpjes e.d. maar omdat we daar al 3x zijn geweest denken we het meeste ook wel gezien te hebben (kan ik mis hebben natuurlijk) :-)
Ik neem de tips voor campings uit dit topic gewoon weer mee in onze "zoektocht" voor volgend jaar.... we hebben echt nog geeeeen idee.... Jongens zouden ook weleens naar Italie willen (maar Garda Meer e.d. denk ik ook niet handig met hond ???)of Spanje; maar dat vind ik toch wel echt een eind rijden hoor.... ppfff.. vind zo rond de 1000-1100 altijd wel genoeg hahahaha.....
, Datum:
31.07.2019 13:34
Honden zijn als 't goed is toegelaten
, Datum:
31.07.2019 14:09
Oké, noord-west Spanje (saai plateau, VEEL graanvelden, weinig zwemwater) is dus niets voor jullie, noord-portugal (erg mooi, maar bevooroordeeld, zoon woont daar) is te ver, wat dacht je van België? Langs de ourthe is het mooi, de semoisvallei is prachtig en sowieso de Ardennen. Geen zongarantie, dat dan weer wel.
Zuid-duitsland schijnt ook aantrekkelijk te zijn, maar weet ik niet uit eigen ervaring. Tsjechië ben ik met de motor geweest, het landschap is mooi, campings over het algemeen nog geen 3 sterren waard, en de mensen kwamen wat stugger over, maar misschien had dat met de outfit te maken. Oostduitsers daarentegen hebben minder moeite met een motorclub; het land zelf vond ik nogal grauw en grijzig. Campings ook wat magertjes. We verbleven op motorcampings, een douche, bar en grasveldje is genoeg, dus misschien maakt dat iets uit. De andere kant, Groot-Brittannië en dan met name Wales is liefelijk met leuke kleine heuvelachtige weggetjes. Alleen dat links rijden, ik kon er maar niet aan wennen, vooral de rotondes. Een motor is snel en wendbaar, dus dat kwam wel goed, maar soms met samengeknepen billen! Schotland is stil. Zon heb ik zelden gezien. Wel een adembenemend landschap. Maar ook weer dat links rijden.
Afijn, je hebt nog een tijdje om wat leuks te zoeken.
Geplaatst door: Karin
, Datum:
31.07.2019 14:33
La Sousta is inderdaad een prachtige natuurcamping maar om nou te zeggen dat er veel te doen is voor jongeren.
Voor de hond echt perfect maar dat zijn de Franse stranden ook.
Overal waar het strand niet bewaakt is mag je met je hond op het strand. Zelfs in Argeles als je maar bij de boulevard weg blijft. het staat heel erg goed aangegeven.
Geen files in Luxemburg ? Die zijn er wel. Wij hebben er vorig jaar vast gestaan op de terug reis. 3 uur gedaan over een kleine 100 km dankzij niet aangekondigde werkzaamheden. Dit jaar waren België en Luxemburg ook weer 1 grote bouwput. De heenreis was dram en dan was dat nog eind juni, dus voorseizoen. Voor ons in elk geval geen België en Luxemburg meer onderweg.
De west kust van Frankrijk is trouwens ook prachtig. Als je zonen van bodyboarden en hoge golven houden is Camping Sylvamar in Labenne Ocean een topper. Op loopafstand van het strand waar kampvuren enz zijn, honden toegestaan maar, eerlijk is eerlijk, wel wat onbestendig que weer.
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
31.07.2019 17:54