Nare ervaring Flower camping (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Susanna
, Datum:
23.07.2019 14:48
@ Daido, Joost-k is die camping ook afgereden. Daarom kon hij ook niet een mening plaatsen omdat hij daar geen nacht heeft doorgebracht. Vandaar via deze weg. Ik zou trouwens ook rechtsomkeert hebben gemaakt. Niet omdat ik de regel niet respecteer van middagpauze, maar de manier waarop men deze hier heeft toegepast. (Het scheelt nogal of je de mensen spreekt die bezig zijn met afsluiten, en hoe rigide men dan handelt). Maar ik bezoek ook geen grote campings. Het is in z’n algemeenheid te verwachten dat men op kleinere campings meer betrokkenheid toont (zoals inderdaad de service van de buurtwinkel anders is dan die van de supermarkt). Als dit soort regels het winnen van klantvriendelijkheid, ben ik weg. Maar ik zou in dit geval niet van het zwembad gebruik hebben willen maken omdat ik nog niet als gast ingeschreven stond.
Geplaatst door: Jurgen
, Datum:
23.07.2019 15:20
@Marian: mooi (en respectvol) verwoord. Toch raar dat zo veel mensen graag naar Frankrijk op vakantie willen, maar zich niets aantrekken van de gewoonten en gebruiken aldaar. Dan ga je toch gewoon een terrasje doen en kom je 2 uur later terug. Jullie hebben vakantie en hebben alle tijd en een werkende receptioniste zou haar middagpauze moeten opofferen om jullie en de andere potentiële klanten in te checken????? En dan nog verontwaardigd zijn????
Geplaatst door: ® daido
, Datum:
23.07.2019 16:42
@Susanna, volgens mij mag je tegenwoordig ook je mening geven als je niet op de camping hebt overnacht, maar bijvoorbeeld alleen hebt rondgekeken.
Ik was meteen weggegaan (zonder te wachten of naar het zwembad te gaan) zonder veel ergenis. Ik kom trouwens ook zelden op dat soort campings.
Ik heb ook wel eens voor de poort gestaan en meestal deden medekampeerders de slagboom open (zijn vertrouwd op de camping). Hier was het zelfs in het voorseizoen.
Ik ken fransen als een volk die juist niet zo moeilijk doen over allerlei regeltjes. Dat is meer nederlands om te zeuren om allerlei regeltjes. De beheerdster was dan ook een nederlandse.
Geplaatst door: Susanna
, Datum:
23.07.2019 17:29
@Daido. Net nog even de spelregels gelezen m.b.t. mening geven -en ik wil niet “juffig” doen- maar regel nummer 1 begint met “U heeft zelf op de camping overnacht enz.” Voor het overige denken we hetzelfde over de manier waarop Joost-k op deze camping is ontvangen.
Geplaatst door: Cato
, Datum:
26.07.2019 16:59
Ook wel meegemaakt aan de Core d'Azur. 3 over 12. Moesten zelfs weg voor de poort, werd gezegd op onvriendelijke wijze! Was doodlopende weg en we moesten zelfs loskoppelen!! Bewoners uit die buurt hielpen ons heel vriendelijk gelukkig. Nooit meer heen geweest! Graag of helemaal niet hoor!!
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
29.07.2019 23:55
Lunchpauze tussen 12 en 14 of 15 uur is vaak in Frankrijk nog heilig. Ik vind persoonlijk 12 uur aankomen heel erg vroeg. Het beste is ervoor zorgen ruim na de lunch aan te komen. Ooit een soort preek van de beheerder van de Municipalcamping in Vittel gekregen toen we ons in de lunchpauze (we kwamen rond 14 uur aan, maar was dicht tot 15 uur) alvast half hadden geinstalleerd (camping toen zonder slagboom en zeker 70 procent leeg). Dat hoorde niet, aankomen tijdens L'Heure de Repas.
Geplaatst door: Texel
, Datum:
30.07.2019 16:13
Vaak genoeg meegemaakt dat er geen personeel tijdens de middagpauze was. Op de kleinere campings hing vaak een briefje op de deur van de receptie: "Zoek maar een plaats en schrijft u zich in na 16.00 uur".
Geplaatst door: ® jan52
, Datum:
30.07.2019 17:15
Inderdaad, op de kleine campings wil dat nogal eens gebeuren, maar ja, dat zijn ook geen massa toeristen dorpen.
Geplaatst door: ® defonz
, Datum:
30.07.2019 21:43
probeer dat eens op een camping in nederland roompot of zo