Nare ervaring Flower camping (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: joost-k
, Datum:
22.07.2019 12:24
Tijdens onze rondreis in het voorseizoen besloten we naar camping A te rijden dicht bij Saint Antonin Noble Val. Na een reis van 3 uur kwamen we om 12:02 aan bij de camping. Op het parkeer terrein stond nog een Belgisch echtpaar met hun caravan, die juist voor ons waren gearriveerd. Zij stonden bij het receptiekantoortje bij 2 dames die het kantoor net op slot draaiden. We begrepen onmiddellijk dat wij net als het Belgisch echtpaar te laat waren en we mochten de camping niet meer op. Het kon niet meer want de computer was uit. Over 2 uur was de lunchpauze voorbij en konden we inschrijven. Een van de dames van de receptie was een Nederlandse van net in de 20 en was onverbiddelijk en was niet van plan om de receptie nog even open te doen en beide caravans toe te laten. Wij boden onze ID-kaarten aan om in ieder geval even de slagboom open te doen zodat wij op de camping konden wachten om ons vervolgens definitief in te schrijven. Kon de koelkast even aan het stroom. Zou geen probleem moeten zijn, de camping was tenslotte voor meer dan de helft leeg. Er was geen sprake van en de Hollandse dame liep gewoon weg en liet ons en de Belgen gewoon 2 uur op het hete asfalt staan. We besloten te wachten en even van het zwembad gebruik te maken. We kleden ons om in de caravan en liepen naar het zwembad. Daar werden we tegengehouden door een campingmedewerker die waarschijnlijk opdracht had gekregen van de Nederlandse receptioniste om ons tegen te houden. Toen besloten we maar om weg te gaan naar een andere camping.
Het was een Flower camping. In hun motto staat dat ze menselijke waarden belangrijk vinden, maar in mijn ogen zijn we zeer onvriendelijk en ongastvrij behandeld door een camping van deze organisatie.
Geplaatst door: Elfriede
, Datum:
22.07.2019 16:43
Dit kun je een campingketen niet aanrekenen.
Overal kom je horken tegen voor wie regels belangrijker zijn dan klantvriendelijkheid.
In plaats van de campingketen ,op dit forum, aan de schandpaal te nagelen, is het doeltreffender om je klacht bij de campingketen zelf neer te leggen.
Geplaatst door: ® Ineke
, Datum:
22.07.2019 17:10
Zoiets ook wel eens in Italië meegemaakt... de siesta is in zuidelijke landen heilig... iets om rekening mee te houden, zeker als je met kinderen reist...ben het met je eens: het voelt zeer ongastvrij.
Geplaatst door: ® jan52
, Datum:
22.07.2019 17:16
Ach, we kwamen jaren geleden bij een camping ook tijdens middagpauze.
Alles was dicht. Er stond op een bord dat gasten niet voor de slagboom moesten gaan staan maar op een daarvoor bestemde plaats op het grote parkeerterrein.
Wij netjes als eersten daar onze combinatie neergezet en vervolgens een rondje over de camping gelopen.
Sanitair bekeken en op het terrein een eventueel beschikbare mooie plek opgezocht.
Teruggekomen bij de parkeerplaats stond er een rij van 8 caravancombinaties voor de slagboom.
En wij konden mooi achteraan aansluiten in de rij.
Dus niet. We hebben een ander kleinere camping opgezocht in de directe omgeving.
Tja, in dit geval was het niet de camping maar de gasten die na ons kwamen.
Geplaatst door: marian
, Datum:
22.07.2019 18:27
Jammer dat je de keten dit aanrekent.
Aangezien je het hier schrijft voel ik me ook vrij hierop te reageren. Er was al een belgisch echtpaar gekomen en nu jullie. Wie weet als de receptie daar voor open gaat, dat de volgende zich aandient. Weg pauze!
Het is algemeen bekend dat de fransen pauzeren tussen 12 en 2. Ik vind dat je dat moet respecteren , en die tijd kun je benutten door zelf bv ook te lunchen. Mag ook hopen dat je koelbox niet afhankelijk is van die 2 uur. Ik zou persoonlijk ook nooit ongevraagd, als niet ingeschreven gast, gebruik gaan maken van het zwembad.
Of er nu een nederlandse of franse staat, van welke leeftijd dan ook.
Gewoon wachten tot de receptie open gaat, netjes inschrijven en dan pas gebruik maken van de faciliteiten.
Als de pc uit is kan ook niet bekeken worden welke plekken wanneer gereserveerd zijn.
Persoonlijk vind ik het wel jammer om hiermee de Flower keten in een kwaad daglicht te stellen. Zij hielden zich gewoon aan de regels. Dat is wat anders dan ongastvrij of onvriendelijk.
Illegaal gebruik maken van een zwembad klinkt mij ook niet fraai.....
Geplaatst door: ® S@ndra
, Datum:
22.07.2019 18:58
Tja, je kunt het anderen niet aanrekenen als je jezelf niet goed informeert over openingstijden.
Als niet ingeschreven gast gaan zwemmen is natuurlijk ook heel raar brutaal.
Dat je de ene medewerker verdenkt van het geven van de opdracht aan de andere medewerker om jullie tegen te laten houden zegt meer over jou dan over haar. Niet-gasten mogen niet zwemmen prima regel om zelfstandig na te leven.
Geplaatst door: Toon
, Datum:
22.07.2019 20:33
Dit zelf ook meegemaakt op een (grotere) camping in Duitsland. We stonden zelfs eigenlijk in de weg, maar er was geen andere parkeerplek. Regelmatig kwam er (Nederlands sprekend) personeel langs; nee, eerder dan 15.00 uur gaat de slagboom niet open, ook niet als u uw plaatsnummer kent en ook niet als u straks komt inschrijven.
En natuurlijk is middagrust belangrijk. Maar op een grote camping, met meerdere receptionistes, zou je voor tussen de middag een noodoplossing kunnen bedenken. Bijv. ga even zwemmen, ga alvast naar je plek en schrijf je straks in etc.
Op de kleine camping, éénmanszaak, zie je vaak meer betrokkenheid/inlevingsvermogen. Komt de campingbaas toch even naar buiten en regelt wat voor je.
Op de grotere campings, is het jeugdig vakantiepersoneel misschien wat minder klantgericht, minder betrokken en heeft er minder belang bij dat je nog eens terug komt.
We proberen tegenwoordig buiten de middagpauze aan te komen n.a.v. de soms vervelende ervaringen.
Geplaatst door: ® daido
, Datum:
22.07.2019 20:55
Waarom noem de camping niet bij naam. https://www.camping-frankrijk.nl/camping/saint-antonin-noble-val/aveyron/
Ja je was te laat. Maar wel flauw om niet de slagboom open te doen en je een paar uurtjes later in te schrijven.
Het kan gewoon een een eenmalige gebeurtenis zijn.
Ik was gelijk weg gegaan en was naar een andere camping gegaan.
Je had je mening ook gewoon bij recensies kunnen schrijven. En dat ze zwemmen niet op prijs zouden stellen, kon je wel verwachten. Als ze niet eens de slagboom open willen doen.
En de reactie van Marian snap ik weinig van: #Persoonlijk vind ik het wel jammer om hiermee de Flower keten in een kwaad daglicht te stellen. Zij hielden zich gewoon aan de regels. Dat is wat anders dan ongastvrij of onvriendelijk#
Het lijkt wel of je aandelen hebt. Dit is toch duidelijk ongastvrij en onvriendelijk.
Geplaatst door: frank
, Datum:
22.07.2019 21:14
Het kan nog gekker, ooit iets op een camping gehuurd in het voorjaar en in de bevestiging stond dat we op 15:00 van harte welkom waren. We hadden nog geluk want kwamen pas om iets voor 16:00 aan tuffen, rijden tegen een gesloten slagboom aan en zien voor de deur van de receptie een bord staat dat de receptie van 17:00 - 19:00 geopend is.
Al wel vermoedend dat dit toch wel even wachten gaat worden toch maar eens de telefoonnummers op de bevestiging gebeld maar daar werd niet opgenomen dus maar wachten tot 17:00 uur. En jawel een vrolijke jongeman komt aanrijden in een klein autootje en alles is zo geregeld. Toch maar eens gevraagd waar dat 15:00 nou vandaan kwam, je raad het al in het hoogseizoen was de receptie eerder open, waren ze even vergeten, dus vandaar. Maar enige vorm van medeleven is ons niet ten deel gevallen dat vonden we dan wel weer een beetje jammer.
Overigens prima camping verder met prima service.
Geplaatst door: J
, Datum:
22.07.2019 22:36
Het klinkt klantonvriendelijk, de wijze waarop jullie behandeld zijn.
Aan de andere kant weet iedereen dat de Fransen eten van 12.00 uur tot 14.00 uur.
Dan zijn , zeker in het voorseizoen, vrijwel alle recepties gesloten. Daar kun je rekening mee houden met reizen, zeker als het korte routes zijn. Ruim voor 12 of pas na 14 uur aankomen bij een camping.
En anders gewoon even wachten, hapje eten.
Wat maakt dat uurtje uit op een hele vakantie.
Geplaatst door: marian
, Datum:
22.07.2019 22:51
@ daido, nee heb geen aandelen!
Als je 2 minuten te laat bij de slager komt is dat ook niet onvriendelijk of ongastvrij vind ik. Dan heb je pech. En moet je wachten of elders wat gaan kopen. Onvriendelijk /ongastvrij gedrag vind ik heel wat anders.
Dat is als je als gast onaardig of nors behandeld wordt. Als je geen gast bent en iemand de regels naleeft kan dat naar voelen, maar is vooral een zelf veroorzaakt probleem. Dan maar even wachten.
Gaan zwemmen zonder dat je als gast ben ingeschreven vind ik persoonlijk echt niet kunnen.
Ieder zo zijn mening hier, maar te laat is nou eenmaal te laat, dat geldt niet alleen op een camping. Als ze je buiten openingstijden helpen is dat een gunst, geen recht.
Geplaatst door: Teunis
, Datum:
22.07.2019 23:35
Er is een verschil tussen
"maar in mijn ogen zijn wij zeer onvriendelijk en ongastvrij behandeld door een CAMPING van deze organisatie"
en
"Maar in mijn ogen zijn wij zeer onvriendelijk en ongastvrij behandeld door deze ORGANISATIE"
Er wordt dus geen campingketen aan welke schandpaal dan ook genageld, althans, dat is niet wat ik lees. Wat ik wel lees, is een al dan niet terechte verontwaardiging over de stiptheid (die bijna Duits aanvoelt) van een receptioniste. Het zal mogelijk te maken hebben met het toewijzen van plekken in plaats van een vrije plekkeuze, en de daarbij behorende administratie. Ik hoop, en verwacht toch een beetje, dat een municipal of kleine camping een andere, meer klantgerichtere keuze maakt.
Dat gezegd hebbende, was er ook niet een regel dat vertrekkende gasten vóór 12,00 uur weg moesten zijn, en komende gasten pas ná 14,00 welkom waren?
Ik ben al jaren niet meer op campings geweest omdat ik in de bestelauto sliep, dus echt goed op de hoogte ben ik ook niet meer, maar ik leest toch vooral bij grotere campings dat bij later vertrek dan X, een extra dag in rekening wordt gebracht.
Geplaatst door: ® daido
, Datum:
22.07.2019 23:43
De slager zal je best nog helpen. Die vindt vriendelijkheid belangrijk omdat hij zijn klant wil binden.
De supermarkt zal je niet in binnen laten als je twee minuten te laat ben.
De flowercampings zijn blijkbaar de supermarkten onder de campings, althans in dit geval. Medewerkers hebben niet veel hart voor de camping en het interesseert ze niet dat deze camping klanten zal verliezen en daardoor inkomsten.
Uiteindelijk zouders deze medewerkers hun baan kunnen verliezen omdat de camping minder klanten krijgt of dat de eigenaar ontdekt dat de houding van zijn medewerkers klanten kost.
Geplaatst door: joost-k
, Datum:
23.07.2019 00:45
De reden waarom ik verontwaardig was was omdat de receptionistes nog aanwezig waren en stipt 12 uur de deur sloten en 2 kampeerders met hun hele hebben en houwen 2 uur op heet asvalt laten staan. Temperatuur was boven 30 graden. In het Frankrijk wat ik ken is dit zeer klantonvriendelijk en ongastvrij. Als we om 12:15 waren aangekomen en er was niemand meer geweest was het geen enkel probleem geweest, dan hadden we of gewacht of doorgereisd naar een volgende camping.
Wij weten als geen ander dat veel campings tussen de middag sluiten. Allen op verschillende tijden. Soms sluiten ze zelfs 4 uren.
Vaak bellen we even van tevoren op en dan wordt er vaak gezegd zoek maar een plaats of bel even als je er ben. We hadden op deze camping van te voren gebeld of er plaats was op de camping en niet naar de sluitingstijden gevraagd.
In al de jaren dat we rondreizen in Frankrijk is ons dit nog nooit zo bot overkomen. We zijn ook van mening dat campings vergeleken kunnen worden met hotels en b&b’s en in zekere mate ook met restaurants en niet met slagers, banken en gemeentehuizen.
Heel vaak zien we ook dat er s’avonds om 10 uur of nog later er nog tenten worden opgebouwd of campers komen binnen rijden. Dan is de receptie ook al 3 uur dicht. Als dit nodig is hoort een camping dat gewoon te doen. Klantvriendelijk en service gericht. Bezig zijn om mensen een goede vakantie te geven.
We mochten wel aan de bar gaan zitten om te consumeren, maar niet even afkoelen in het zwembad. We werden op een zeer onplezierige manier gesommeerd niet het zwembad in te gaan. Ik weet ook wel dat dit Flower niet is aan te rekenen, maar het was wel een Flower camping. We zullen volgende keer als er weer eens een Flower camping in het vizier komt toch even nadenken.
De camping was Camping Les Gorges de l'Aveyron. De camping waar we naar toe reden was en waar we zeer plezierig, ook tijdens lunchpauze, werden ontvangen was Camping le Moulin de Julien in Cordes sur Ciel.
Geplaatst door: conny
, Datum:
23.07.2019 09:48
Ja, vervelend, komt wel vaker voor.
Verder een fijne vakantie gehad?
Geplaatst door: Dave
, Datum:
23.07.2019 10:14
@Joost K , dus als je een keer bij , ik zeg maar wat , de Jumbo onvriendelijk behandeld bent bedenk je je in vervolg om nog naar een andere Jumbo winkel te gaan ? Erg kortzichtig dit om een hele keten aan te reken op onvriendelijkheid van een bepaalde camping . Dit heeft niets met de flower organisatie te maken .
Geplaatst door: ® jan52
, Datum:
23.07.2019 10:14
Wat je vooral niet moet doen met zulke temperaturen is je druk maken.
Slecht voor de sfeer en slecht voor de gezondheid.
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
23.07.2019 11:02
Flower is een franchising organisatie. Zelfstandige campings kunnen zich daar bij aansluiten, maar verantwoordelijkheid voor het beheer van de camping blijft bij de betreffende camping.
Op de website van Flower staan geen openingstijden van de receptie aangegeven en op websites van veel campings staat dit ook niet aangegeven. Dit staat wel aangegeven op de website van de betrokken camping zelf. Wij komen regelmatig campings tegen waar de receptie van 11:00 tot 16:00 uur gesloten is. Dat maakt het voor ons lastig om veel campings op één dag te bezoeken om een fotorapportage te maken.
We zien wel regelmatig dat kampeerders die tussen de middag aankomen alvast het terrein op mogen en zich na de pauze dan kunnen laten inschrijven. De handelswijze van de betreffende camping zou een stuk vriendelijker kunnen zijn. Misschien is het verstandig om de camping even te bellen als je het risico loopt om voor een gesloten camping te staan, dan weet je wat wel en niet mogelijk is.
Geplaatst door: Cornelis
, Datum:
23.07.2019 11:55
Ja, dat is vervelend, als je twee uur in de warme zon moet wachten. Maar dat is niet alleen in Frankrijk zo. Ook in Duitsland zijn op veel campings 's middags de poorten gesloten, soms mag je als je op de camping staat niet eens de camping af met de auto in die rusttijden van de camping. Ook in Italië hebben wij dit fenomeen meegemaakt. Tussen 13.00 en 15.00 uur gesloten, Er werd direct vermeld dat er ook geen mogelijkheid was om je combinatie te parkeren (was aan drukke doorgaande weg). Dus wat doe je dan? Na 15.00 uur aankomen en uitgebreid ergens gaan lunchen. Het is vakantie!
Geplaatst door: J
, Datum:
23.07.2019 12:07
Er komen steeds meer “ regeltjes”, maar misschien is dat nodig?
Tijdens onze vakantie in Frankrijk ook 2x op een camping gestaan waar vanaf 1 juli auto’s niet meer worden toegelaten. Alleen dag van aankomst en vertrek, daarna buiten de camping parkeren.
Ook campers mochten tijdens hun verblijf niet heen en weer rijden.
Het is even wennen maar een camping zonder auto’s ziet er wel veel gezelliger uit. En heerlijk rustig.