Tour de France 2020 dichtbij camping (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Kat
, Datum:
21.07.2019 21:03
We zouden graag volgend jaar de tour bijwonen op wandel- of op fietsafstand vanop een camping? Iemand ervaring mee? We rijden zonder caravan, dus huuraccomodatie moet wel aanwezig zijn. Bedankt!
Geplaatst door: Jurgen
, Datum:
21.07.2019 22:25
Misschien nog even een aantal maanden wachten tot het parcours uitgetekend en bekend gemaakt wordt?
Geplaatst door: ® tineke
, Datum:
15.10.2019 09:36
Geplaatst door: Teunis
, Datum:
16.10.2019 09:43
@Kat,
Met regelmaat heb ik wielerkoersen begeleid op de motor. Dan zie je daadwerkelijk ook dat wat je op tv ziet. Ik kon zelfs het koersverloop min of meer volgen.
De mensen langs de kant zien alleen een bende wielrenners met een vaart van meer dan 30 km langsflitsen, gevolgd door ploegenauto's met kamikazechauffeurs en daarna de heel lawaaierige reclamekaravaan. Het echte wielrennen is in 5 minuten (of minder) voorbij. Een koersverloop is daar niet uit af te leiden, tenzij je aan de finishlijn staat. Bergop is natuurlijk een ander verhaal, maar ook dan kan in een afdaling de hele koers op zijn kop gaan. Er is echter een reden waarom het juist in de bergen op de stijgende wegen zo druk is met publiek. Dan krijg je "waar voor je geld".
Geplaatst door: Jennie
, Datum:
16.10.2019 11:15
Ik heb afgelopen periode een top 5 met campings gemaakt (rekening houdend met de wensen van onze drie heel verschillende tieners) en daarna gewacht tot het parcours bekend was.
Gisteren geboekt. Voor ons niet op fietsafstand, maar wel goed te doen met de auto (32 km en een bergetappe op 77 km).
Vorig jaar ergens een kwartier na de start gestaan en het was idd een belevenis, maar zoefffff zo voorbij.
Succes met zoeken!
Geplaatst door: Wendy
, Datum:
16.10.2019 11:24
Geplaatst door: ® Charlotte75
, Datum:
16.10.2019 13:46
Zijn we net afgelopen zomer in Champagnole geweest ( leuke camping met huuraccomodaties) , komen ze volgend jaar in rit 19 aan in die plaats. Ook rit 5 gaat door voor ons bekend gebied, de Drôme. Komende zomer niet naar Frankrijk, maar met een camper naar Scandinavië. Gelukkig kunnen we de meeste ritten gewoon op tv volgen.
Geplaatst door: Dave
, Datum:
16.10.2019 13:54
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
16.10.2019 14:32
Jammer dat de TdF een week eerder dan gebruikelijk begint. Hebben we een keer vroeg vakantie, wordt het ‘m weer niet. Dan maar wachten tot 2021. :-(
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
17.10.2019 14:32
@Kat wat je ook kan doen om niet het "zoeff en ze zijn voorbij"gevoel te hebben is om naar een startplaats te gaan. Twee jaar geleden waren we in Millau. Het was helemaal niet superdruk in die stad. We zijn naar de ploegenpresentatie geweest, kinderen hebben beetje uno gespeeld tijdens het wachten, daarna de reclame karavaan wat een hele happening is met de spullen die ze naar je toegooien en waar iedereen dan op duikt en toen idd "zoeff" de wielrenners. Al met al was het heel leuk.
Familielid was ooit in Nyons waar de tour doorheen kwam: dan zit je in een leuke stad met leuke sfeer waar het ook goed toeven is voordat de renners komen.
Of idd op loopafstand van de camping, vooral kinderen kunnen dan nog eens heen en weer of keer duik in het zwembad nemen en dan weer langs parkoers. Tussen reclamekaravaan en de renners zelf kan een uur tussen zitten. (niet als je in het begin staat hoor). Dus verschillende mogelijkheden die het erg leuk maken. Bekijk de route en zoek uit waar je dan graag zou willen zitten (t moet ook leuk genoeg zijn als de tour voorbij is). We hebben de vakantie ook ooit afgesloten in Parijs toen de tour daar finishte ook dat was een superleuke dag, als het zo uitkomt kan je de vakantie ook daar beginnen. We verbleven toen op camping op 25 km van Parijs.
Geplaatst door: Cor
, Datum:
17.10.2019 15:56
Het beste is om ergens "hoog" te gaan staan op een berg met zicht op de wegen onder je, dus de slingerbochten! Je ziet ze dan bocht na bocht omhoog komen en net niet zó snel als op het vlakke stuk ! Op dit soort stukken moet je er wel heel vroeg bij zijn ! Eten en drinken mee want je bent wel een dag ermee kwijt, maar..het is ontzettend leuk !
Geplaatst door: Hans030
, Datum:
18.10.2019 11:34
Paar jaar geleden in de Drome op een kruispunt van de grotere D-weg en een zijweggetje naar 'ons' dorpje gekeken naar het zoef-zoef passeren van de renners. Toch wel heel leuk om samen met andere toeristen en Franse bewoners onder de bomen te staan. Meerdere mensen hadden eten (en drinken, ja ook wijn) meegenomen. Werd nog heel gezellig. En de tour? Leuk om te zien. Eerst al die reclames en dan in vrij korte tijd de renners. Voor ons genoeg. Daarna weer heerlijk terug een duik in het zwembad.
Geplaatst door: MiekeB
, Datum:
20.10.2019 03:27
2 jaar terug het vertrek meegemaakt in Millau. We stonden op een camping op wandelafstand van de vertrekplaats. Wij vonden het een hele belevenis, echt eens leuk om mee te maken. Aan een vertrekpunt of aankomst zie je ook altijd wat meer. Idd eens het startschot wordt gegeven zijn de renners op 2 minuutjes voorbij. Voordeel aan de start is dat ze nog niet op topsnelheid rijden.
Mijn tip is dus kies een camping in de buurt van een vertrekplaats en geniet!
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
20.10.2019 11:03
Dit jaar is er ook een vertrek vanuit Millau, maar weet niet of jullie al zo vroeg vakantie hebben die is nl al op 3 juli ?? Camping les Rivages is volgens mij leuke camping heeft verhuur en is op loopafstand van Millau.
Wij stonden op camping les prades, heeft ook verhuur, maar niet op loopafstand van millau, we konden toen goed gratis parkeren in een van de straatjes nabij het centrum.
Geplaatst door: digi-oma
, Datum:
20.10.2019 17:23
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
20.10.2019 18:22
Geplaatst door: ® anita vergauwen
, Datum:
20.10.2019 18:57
wij zijn eerste week van juli nog in de ardeche vallon pont d'arc als iemand weet welke dorpen de renners aandoen in de ardeche hoor ik dat graag le teil dat weet ik he maar daarna ?
Geplaatst door: Heidi
, Datum:
20.10.2019 20:45
Op de Facebookpagina van La Plaine staat dat ze op 2 juli in Ruoms zouden passeren.
Geplaatst door: Jurgen
, Datum:
20.10.2019 22:58
@Teunis: beste man, je laat uitschijnen dat jij als “insider” allemaal weet hoe het werkt en in elkaar steekt, maar heel je uitleg slaat nergens op en zit vol met onwaarheden. Een snelheid van meer dan 30km/u???Wanneer heb jij wedstrijden begeleid? In 1910 misschien? De eerste beste wielertoerist met bierbuik haalt tegenwoordig dit gemiddelde. En op de moto zie je alles zoals op tv, maar je kan het MIN OF MEER volgen? Wat een tegenstrijdigheid. Ik heb al meermaals de Tour live zien passeren, maar heb nog nooit de publiciteitscaravaan na de renners weten komen. Wat een onzin! Beste mensen, als je de kans krijgt om op vakantie de Tour te gaan bekijken: zeker doen. Het is echt de moeite (zeker met kinderen). En wat betreft de uitspraak “waar voor je geld” : het is één van de weinige sporten waar je duurbetaalde vedetten gratis kunt bekijken.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
20.10.2019 23:29
Meen me inderdaad ook te herinneren dat de reclamekaravaan voor de renners uit koerst. Maar afgezien daarvan: zelfs bergop bij de col zoeven die wielrenners in zo'n tempo voorbij, dat je met een beetje geluk net aan de gele trui herkent. En daar sta je dan drie dagen voor te wachten. Moet je wel een heel grote wielerfan voor zijn. Ik kijk liever naar de tv-beelden, compleet met beeld van mooie landschappen.