Data Sim zonder abonnement (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Jurgen
, Datum:
08.07.2019 15:42
@Johan, bedankt voor de uitgebreide info, ik heb een gratis Sim besteld met 10gb data bij Vodafone om in mijn Mifi te gebruiken. Afgelopen jaren heb ik telkens orange gebruikt maar ik heb bij hun de indruk dat ze erg creatief data gebruik berekenen, de gb’ tjes vlogen er doorheen en dan wordt het toch nog kostbaar.
Geplaatst door: ® bemk
, Datum:
08.07.2019 19:47
Bedankt voor deze nuttige info Daido & Jan52.
Ik had vorig jaar zelf een andere provider maar mijn man redde het prima met Tele2. Ik ga het dit jaar zelf ervaren en als het niks is ga ik zodra ik weer kan overstappen terug naar mijn oude provider.
;-)
Geplaatst door: Mir1
, Datum:
08.07.2019 20:01
Op dit moment in Frankrijk, weer een SIM kaart van Free gekocht. Nu geplaatst in onze mifi. Werkt perfect.
Geplaatst door: Frans
, Datum:
13.08.2019 10:41
* slechte ervaring met Simyo *
Zoals elke vakantie in het buitenland kocht ik ook dit jaar in Frankrijk een simkaart. Meestal voor 1 of 2 maanden geldig met veel data (> 10 GB). Zo kan ik altijd online zijn zonder zorgen over data gebruik. En wellicht het belangrijkste: ik maak van mn telefoon een hotspot zodat mn gezin via mijn telefoon op internet kan.
Dit keer leek ik een mooie deal te hebben: een sim kaart van Simyo met 28 Gb! voor 1 maand voor EUR 25, gewoon via de tabak shop.
Helaas, bij gebruik bleek het niet mogelijk om een hotspot aan te maken. Bij navraag zegt men dat dat in de voorwaarden staat. Maar die kreeg ik vooraf bij de tabakschop niet te horen. Kortom, een miskoop. Volgende keer een andere simkaart. Want in 4 weken krijg ik geen 28 GB op. Howel, mn kinderen heb ik gewoon uren lang youtube laten kijken. Want ik ben ook nederlander: die 28 GB gaat op....
Geplaatst door: ® freekvo
, Datum:
14.08.2019 08:49
Met mijn NL-abo van Simyo kan ik mijn telefoon gewoon als hotspot instellen in Frankrijk.
Werkt bij ons prima op beide telefoons.
Abo's zijn ook per maand af te sluiten.
Geplaatst door: Daido
, Datum:
14.08.2019 09:21
https://www.portablegear.nl/achtergrond/18212/telefoon-gebruiken-als-wifi-hotspot/
Provider mag het maken van een hotspot maken via je telefoon volgens de regels van de EU niet verbieden.
Wel mogen ze het gebruik van een mifi of mobiele router verbieden, omdat het gebruik is bedoelt voor een mobiele telefoon.
Tele2 doet dat bij zijn unlimited abonnementen.
Je zou je situatie voor kunnen leggen op het forum van Simyo.
Geplaatst door: ® Daido
, Datum:
14.08.2019 09:40
Nu ik je verhaal nogmaals lees begrijp ik dat je simkaart in Frankrijk gekocht heb? Daar verkopen ze helemaal geen Simyo. Simyo is een nederlandse provider ( onderdeel van de kpn).
Was het geen lebara?