Data Sim zonder abonnement (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
17.03.2019 08:45
Voor onze vakanties in Frankrijk en Griekenland wil ik graag een data sim kaart hebben zonder een abonnement te hoeven afsluiten. Ik kom er niet echt uit omdat je bij de meeste providers toch maandelijks moet betalen.
Geplaatst door: Jurgen
, Datum:
17.03.2019 09:02
De roaming is toch afgeschaft? Je kan dus in het buitenland je abonnement van thuis gewoon verder gebruiken zonder extra kosten?
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
17.03.2019 10:06
Hangt van je abo en je gebruik af. Thuis doe je doorgaans ook veel via je vaste verbinding, in het buitenland moet alles via je mobieltje. Als daar een beperkt gebruik op zit, kan het voordeliger zijn in het buitenland een lokaal kaartje te kopen.
Geplaatst door: Manus
, Datum:
17.03.2019 10:09
Bij de meeste providers is het mogelijk extra MB's te kopen voor een klein bedrag. Doe ik ook tijdens de vakantie.
Geplaatst door: ® jan52
, Datum:
17.03.2019 14:44
Zelfs zonder abonnement kan dat.
Er zijn toch altijd nog mensen zonder abonnement maar met een prepaid en beltegoed.
Geplaatst door: ® Jan56
, Datum:
17.03.2019 14:52
Mijn zakelijke data kaart is alleen voor de Benelux. Dus voor mijn alleen tijdens vakanties te gebruiken prive telefoon zoek ik dit.
Geplaatst door: Mir1
, Datum:
17.03.2019 16:40
Wij hebben vorig jaar in Frankrijk voor onze zoon een Sim kaart van Free ( mobile.free.fr) gekocht voor €30 ( 19,99 + 10 voor de Sim kaart). Was een maand geldig, 4G netwerk en 100G aan data. Hij kon zijn data ook in Duitsland en thuis gebruiken.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
17.03.2019 18:40
Vodafone You prepaid.
De SIM is gratis en voor Euro 20.- heb je een maand bundel met 6 Gb die je ook in het buitenland (binnen Europa) kunt gebruiken.
De aanbieding van 3Gb extra wordt meestal verlengt
https://www.vodafone.nl/shop/mobiel/prepaid/
Afgelopen jaar naar tevredenheid in Frankrijk gebruikt
Geplaatst door: ® Daido
, Datum:
17.03.2019 20:35
Een paar jaar geleden had je met free hele slechte dekking. Dat kan inmiddels veranderd zijn.
Een nederlandse provider heeft het voordeel dat je op het netwerk van verschillende franse providers kan zitten. Als maar geen tele2 gebruikt.
, Datum:
19.03.2019 13:10
@Daido, Vorig jaar via het netwerk van Free geen klachten over de verbinding gehad van onze kritische gebruiker
, Datum:
19.03.2019 13:25
, Datum:
19.03.2019 13:41
Geplaatst door: ® Martijn
, Datum:
19.03.2019 16:10
@ Mir1, dat vind ik wel een interessante. Hoe werkte dat dan precies? Heb net even op de site gekeken. Maar heb je die ter plaatse in een winkel gekocht? En een simlockvrij toestel erbij en voila, klaar?
Geplaatst door: ® Gerrit5
, Datum:
19.03.2019 16:44
Dat kun je dan toch gewoon in Nederland doen, Gewoon met een ned simkaart, Een lokale simkaart in het buitenland is gewoon niet meer nodig...
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
19.03.2019 20:08
Free claimt op dit moment metn4g een dekking van 86 procent en met 3g een dekking van 82 procent te hebben. De kaart staat hier: http://reseau.mobile.3g.free.fr/
, Datum:
19.03.2019 21:35
@Martijn, wij hebben een Sim kaart gekocht bij een Tabac in een winkelcentrum. Daat stond een apparaat. Je moest wel een Frans adres opgeven. Op advies van de verkoper bij de Tabac hebben we het adres van de camping opgegeven. Betaald met creditcard. Wij hebben wel telefoons waar een dubbele Sim kaart in kan.
Geplaatst door: Yvonne
, Datum:
20.03.2019 12:09
Je kunt bij Lebara een sim kopen speciaal voor Frankrijk, het werkt heel erg goed, ook in de laptop. ( daarvoor heb je wel een dongel nodig)
Geplaatst door: Jurgen
, Datum:
27.03.2019 15:57
Wij gebruiken al jaren een Huawei mifi met een Frans simmetje erin. Vorig jaar met een Orange sim vonden we de gb'tjes er wel snel doorheen vliegen. Hebben jullie die ervaring ook?
Jaren geleden deden we met een gezin van 5, drie weken met 5gb (joe mobile), afgelopen jaar met z'n 2en 30gb. We lezen nieuws en de krant, facebook e.d. Automatisch updaten staat uit op zowel laptop als smartphone en tablet.
Het lijkt wel of operators erg onvoordelig rekenen tegenwoordig.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
27.03.2019 18:12
Ik gebruik gewoon mijn NL simkaart en verbruik in 3 weken ongeveer 3 GB. Ik ben behoorlijk vaak online, maar gezien de reactie hierboven is mijn verbruik nogal bescheiden. ;-)
Geplaatst door: Toon
, Datum:
28.03.2019 11:37
Ik heb twee keer een sim kaart met data gekocht. Was een maand geldig.
Had hem halverwege de maand gekocht en op het eind van de maand was het feest afgelopen.
Misschien iets verkeerds gedaan maar ik ben er van genezen.
Nu een abonnement voor een paar centen meer.