Dat van de thermoskan heet water doe ik altijd al. Niet alleen om even iets af te wassen maar ook als ik even thee wil maken, om het eten op te zetten.
Verder hadden wij vorig jaar steeds dat rond de tijd dat iedereen af hing wassen het hete water op was. Ik haalde na een paar dagen steeds al rond een uur of vier twee jerrycans heet water en die hield ik warm in ons bed. (Wij wassen altijd af bij de tent)
Afwassen bij de tent scheelt je zoveel tijd. Je hoeft immers de hele zooi niet in een teil te pakken om naar het sanitair te lopen. En terug ook niet.
ontspullen? mocht je van je kampeerborden, -schaaltjes en -bestek af willen, of ken je mensen die willen ophouden met kamperen, gooi het dan niet weg. ik kan het heel goed gebruiken voor "groene" evenementen waarin we geen wegwerpservies meer willen gebruiken. ik woon in de betuwe en kan het bij je komen ophalen als je in de buurt van (ruwweg) de regio arnhem - nijmegen - den bosch - tiel - veenendaal woont.
Leuk om te lezen wat iedereen meeneemt of juist niet ;-)
Wij kamperen dit jaar voor het 4e jaar met zijn drieën, daarvoor waren we nog kinderloos en is alles toch wat makkelijker. Achterbank plat en alles paste makkelijk in de auto (toen een Alfa Romeo 147). Nu hebben we een BMW Touring + Saris bagagewagen.
Qua tent hebben we een 5 persoons katoenen tunneltent (blijft toch een groot pakket), vindt het toch wel prettig dat er wat ruimte binnen is. Mocht het slecht weer zijn, dan kan ons zoontje zich ook nog goed vermaken en zit je niet hutjemutje in de tent. Merk wel nu ons zoontje ouder wordt je toch wel minder meeneemt, campingbedje is luchtbed geworden en geen IKEA kinderstoel meer ect.
Wij nemen nu ca. mee: Tunneltent, 3 Crespo stoelen, een Lafuma tafel, Vrijbuiter keukentje + 2 pits gasstel, kleine BBQ, middel kleine gasfles, strandparasol, grote Curverbak met inventaris keuken/spelletjes/boeken/lamp, 2 luchtbedden, 4 slaapzakken, voor ieder een kleine sporttas met kleding, een BigShopper met handdoeken/keukendoeken/hoeslakens, klein opvouwbaar krat met speelgoed (voor op de achterbank), campingkoelkast (op achterbank), buggy (denk/hoop laatste jaar, neemt veel ruimte in!), loopfiets, (af)wasemmer en een opvouwbaar krat met eten voor eerste dagen.
Elk jaar hopen we weer minder mee te nemen, wat een gesleep altijd met inruimen en opruimen ;-)
Vroeger had mijn man ook zijn Mountainbike + benodigdheden mee, echter fietste hij er nooit op. Dus vanaf vorig jaar thuis gelaten!
Zo kijken we ieder jaar: wat gebruiken we eigenlijk niet, dan gaat het jaar erop niet meer mee.
Afgelopen zaterdag naar Roden geweest. Gewoon, alleen maar kijken .. Alleen maar kijken, vooral niets kopen.....
Afijn, u raad het al, ontspullen lukt mij nog niet zo erg.
Toch ben ik heel erg blij met de nieuwe spulletjes. Dat dan weer wel!
De nieuwe espressomaker bijvoorbeeld wordt echt wel een guilty pleasure.