kampeeruitrusting ontspullen (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: nika
, Datum:
04.02.2019 20:57
Ben gewoon benieuwd of er mensen zijn die het een uitdaging vinden zo weinig mogelijk mee te nemen voor hun kampeervakantie.
En of je tips hebt, hoe je met weinig middelen of multifunctionele middelen een toch zo comfortabel mogelijke kampeervakantie kan hebben.
Geplaatst door: ® Nienke1985
, Datum:
04.02.2019 21:01
Ik lees graag mee of iemand nog tips heeft. Ik neem ook vaak nog teveel mee. Ik heb afgelopen zomer op vakantie wel een grote sneldrogende strandhanddoek gekocht bij de decathlon. Deze beviel zo goed dat ik er gelijk voor mijn man en kids ook een gekocht heb. Scheelde ontzettend veel ruimte in vergelijking met mijn gewone badstof strandlakens. Ik neem ook alleen nog de safari chef mee en niet ook nog mijn losse tweepits gaskookstel.
Geplaatst door: ® Elfie
, Datum:
04.02.2019 23:21
Ik neem altijd een hangmat mee en we hebben nog nooit op een plek gestaan met een geschikte boom. Dus overbodige ballast. Maar je zult het zien, als we hem thuis laten....
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
05.02.2019 08:39
Nu mn kids ouder worden, merk ik sws dat er minder meegaat. Voorheen had ik altijd 2 koelboxen, maar nu gaan we een compressor koelbox aanschaffen, en dat scheelt er 1. En verder hadden we alles al erg minimaal. Vooral qua kleding ben ik erg gaan minimaliseren. Voorheen was ik erg poetserig en moest alles onberispelijk schoon zijn, maar afgelopen zomer kon ik dat goed loslaten en stof en vlekken op de kleren, het zou je een hoop plezier ontnemen wanneer je je er erg druk om maakt. En ik liet soms de kinderen in hun jurk of broek onder de douche gaan, spoel maar uit en leg maar in de zon, klaar is kees. -ik heb ook vakantie en het scheelt ook bagage als je dat kan loslaten.
Geplaatst door: Herma
, Datum:
05.02.2019 09:03
@nienke, zijn die badhanddoeken in gebruik net zo fijn als de strandlakens? Wel kleiner waarschijnlijk. Lijkt me goede oplossing voor die kleddernatte strandlakens. Ik krijg ze vaak niet goed droog.
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
05.02.2019 09:22
Die handdoeken hebben wij vorig jaar ook aangeschaft. Het scheelt veel volume in de bagage en ze zijn idd zeer snel droog. Het voelt wel anders aan dan een katoenen handdoek.
Geplaatst door: Herma
, Datum:
05.02.2019 10:08
Dank je Mermaid. Ik denk dat er ook een paar ga aanschaffen gaat bij ons vooral om het drogen. Die dingen zijn steeds kleddernat. Volgens mij heb ik ze ook wel eens bij het kruidvat gezien volgens mij alleen de kleinere maten. Zouden die ook goed zijn?
Bij ons gaat er teveel kleding mee. Oorzaak is 4 weken vakantie dan wil je ook wel eens wat anders aan :-) andere oorzaak is dat we eerst bergwandelen daar heb je een andere garderobe voor nodig dan aan het strand. Je kinderen met kleding en al onder douche is ook handig. Gaat bij mij niet meer lukken daar zijn ze te oud (13-22) voor maar mijn buurvrouw gaf ook de tip om kleding gewoon onder de douche te (laten) spoelen.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
05.02.2019 17:17
@herma, decathlon heeft die handdoeken ook in formaat badlaken. En tijd terug heb ik zelfs een dikker badlaken gekocht (die lijkt op strandlaken) van beetje fleeceachtige spul. De kinderen vinden die ook heel fijn om ff om te slaan als het koud is. AFgelopen jaar kon ik die overigens niet echt terugvinden bij decathlon.
Ik heb een vouwwagen, kofferbak vol en dakkoffer vol. Doe mn best, maar ik zie echt niet hoe ik kan minderen.. ;-).
Geplaatst door: ® Charlotte75
, Datum:
05.02.2019 17:50
Wij hebben ook een vouwwagen en wij vragen ons wel eens af wat er allemaal in zo'n dakkoffer zit. Je ziet soms stationcars (dus enorme bagageruimte) die tot de nok toe gevuld zijn. Dakkoffer erop, dikke bult op de vouwwagen... Als je dan kijkt wat er achterin zit: 2 tieners! Dus er hoeven dan geen kinderstoelen, campingbedjes of buggy's e.d. mee. Bij ons zit er in de achterbak bagage, maar nooit zo veel dat we de achterruit niet meer kunnen zien. De overige bagage zit in ( dus niet op) de vouwwagen. Ik zou werkelijk niet weten waar ik zo'n dakkoffer mee vol moet stoppen.
Wat ik het ene jaar niet gebruik, gaat het andere jaar niet meer mee. En dat wordt eigenlijk steeds minder nu de kinderen groter worden. Met een bal, een kaartspel en hun telefoon:( kunnen ze zich de hele vakantie vermaken.
Geplaatst door: ® anita vergauwen
, Datum:
05.02.2019 17:52
stoelen en tafels nemen redelijk wat plaats in ,maar heb al geprobeert met en soort van regie stoeltjes die je samen vouwt de zit is dan niet stevig en krijg er rugpijn van dus geen goede oplossing dan maar de lafuma vouwstoelen ik probeer wel geen glas mee te nemen enkel wijnglazen uit plastiek smaakt het niet zo lekker ,eten neem ik niet mee enkel onderweg je kan alles overal kopen ,de handoeken van decatlon heb ik ook een paar neemt echt wel minder plaats in maar voelt wel anders aan ,en je kan ook wel een wasmachine draaien op de camping moet je er niet mee onder de douch.
Geplaatst door: Esther B
, Datum:
05.02.2019 18:04
Ik heb een inpaklijst in Excel die ik na iedere vakantie aanpas. 2 jaar niet gebruikt = exit. Kleding nemen we ook steeds minder mee, dan maar een extra wasje laten draaien. Alles heeft een vaste plaats, dus ook weinig rommel. Ik vind het heel relaxed om zo weinig mogelijk spullen/zooi bij ons te hebben.
Geplaatst door: ® Fammeij
, Datum:
05.02.2019 18:15
Wij reizen met auto (station) met dakkoffer. We hebben de afgelopen jaren de zware/grote katoenen tent ingeruild voor een polyester kleinere en 2 pop up tentjes. Er gaat geen gasstel op hoogte met grote gasfles meer mee, maar klein pitje met klein potje. Opvouwbaar kastje laten we thuis. Maar de ruimte die overbleef is nu ingepikt door goede matten met foam overhoes. En 4 volwassen stoelen. De achterbak zit dus nog steeds vol tot bovenaan. Kleding zou iets minder kunnen. Borden, bestek en glazen is al minimaal en genieus in elkaar verpakt. Boekenvoorraad vervangen door 4 ereaders. Ok, we hoeven niet meer zo te passen en meten als voorheen.
Geplaatst door: inekeFR
, Datum:
05.02.2019 19:36
Ik heb altijd light gekampeerd. Eerst met een rugzak, later op de motor en toen we kinderen hadden lukte het om met 3 kinderen en een hond zonder dakkoffer en aanhanger te kamperen.
De meiden kregen ieder een eigen plunjezak . Ze moesten in ieder geval drie onderbroeken, een korte broek of rokje, een zwempak, een lange broek, 2 shirts, 2 paar sokken en een warme trui in meenemen. Ze konden kiezen wat ze daarvan onderweg aandeden en de overgebleven ruimte mochten ze aanvullen met wat ze zelf wilde. Voor de een was dat een hippe outfit, de andere nam boeken mee, de derde alleen een joekel van een knuffel. Schoenen, slippers en regenjassen zaten in een door ons ingepakte kist. Handdoeken in een gezamenlijke plunjezak. Verder twee kisten met potten pannen e.d. en een met voorraad, De kisten pasten onder een plank die in de BX Break (dat wel) gemonteerd zat. Daarop verticaal een stuk gaas, aan een kant de hond, aan de andere kant de slaapzakken, plunjezakken en matjes. Verder twee kleine tentjes en geen tafel en eenvoudige klapstoeltjes. De kisten fungeerden als tafels. Op de camping liepen ze vaak de hele dag in hun zwemkleding. Eens in de twee à drie dagen een klein wasje . Wel veel mooi weer gekampeerd. Een keer een week verregend in de duinen, dat was minder.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
05.02.2019 21:47
Wat ben ik blij met onze caravan van 7,20 m. ;-) Wij zijn met z’n tweeën, nemen alles mee wat we willen en nog zijn er kastjes leeg ... #gewoonomdathetkan :-)
Geplaatst door: ® Daido
, Datum:
05.02.2019 22:09
Die caravan zou ik teveel vinden. Ik zou er niet aan moeten denken met zo'n gevaarte te rijden. Dat zou mij teveel beperken. Geen smalle bergpassen meer.
Als de caravan op de plaats van bestemming bent gekomen is het natuurlijk wel prettig en comfortabel.
Geplaatst door: marian
, Datum:
05.02.2019 23:02
Wij kamperen met een flinke de waard tent met luifels. We gaan 3 weken en achterbank staat de koelbox en de tent (plunjebaal en nog 2 zakken voor stokken en luifels) De rest in de achterbak, dus geen aanhanger of dakkoffer. Het kan allemaal net....Maar het schiet wel op onderweg. Man en ik hebben allebei 1 weekendtas, waar kleding, handdoeken en schoenen/slippers inzitten. Als ik soms zie wat anderen meeslepen denk ik dat we het redelijk basic hebben samen. Als het in de auto past.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
06.02.2019 00:04
@charlotte, ook ik heb geen flauw idee hoe het kan dat het zo vol zit. Maar schoenen is altijd een enorme tas.. (ieder zn gewone schoenen, bergschoenen, slippers, waterschoenen alles x5 daarnaast nog zeker 3 die hardloopschoenen bij hebben. en moeders heeft nog een extra leuk schoentje bij) afgelopen jaar was de opblaasboot loos.. maar om m nu niet meer mee te nemen... Ik dacht dat de kinders met 3 in een tentje konden, maar t was ruzie dus 2 kleine tentjes nodig naast die vouwwagen. De vouwwagen heeft een koelbox, maar die is stuk kleiner dan onze mobicool en koelt minder goed dus sinds afgelopen jaar gaat de mobicool OOK nog steeds mee, en eerlijk : t was superhandig 2 koelboxen.. Maar met die mobicool was de kofferbak best vol alweer. Alle kussens gaan mee, da's 5x best een pak..
Afgelopen jaar waren we eigenlijk ook al het beddengoed vergeten en theedoeken.. das normaal ook nog 1 grote tas.
Komend jaar gaan we naar warm en vermoedelijk koud gebied dan gaan er dus vesten, hoody's maar ook weer jassen mee. Ook extra dekens denk ik....
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
06.02.2019 06:44
Ieder z’n eigen Daldo. Mijn man rijdt normaal gesproken met een combinatie van zo’n 18 meter (met een dieplader) dus voor hem is de caravan een ‘makkie’. We rijden er ook gewoon 105/110 km. mee, dus schiet het ook lekker op. Groot voordeel is dat we het huisje meehebben, dus kunnen we stoppen wanneer we willen, pootjes uitdraaien en klaar. Verder blijft alles in de caravan liggen/staan, alleen kleding en een paar boodschappen erin en we zijn klaar voor vertrek. :-) Dat is waarom ik blij ben dat ik niet hoef na te denken waar we op kunnen bezuinigen qua bagage. Over 9 dagen een week naar de zon met het vliegtuig en dat is natuurlijk een ander verhaal. We zijn nu gebonden aan 20 kg. p.p., dus dan moet ik wel bepaalde keuzes maken ;-)
Geplaatst door: ® Charlotte75
, Datum:
06.02.2019 07:07
@Mar3tent, dan zit het verschil waarschijnlijk in de schoenen en de extra koelbox. Wij zijn ook met z'n vijven, maar namen de afgelopen jaren (Drôme) bijna alleen maar slippers en waterschoenen gedragen. Natuurlijk gaat er ook een een paar gewone schoenen mee en soms ook wandelschoenen. Wij hebben 1 koelbox en die staat in het midden van de keuken. Dat scheelt enorm in de achterbak. Wij nemen halve kussens mee, scheelt ook weer. Ik heb 2 jaar terug van 1 kussen 2 kleinere kussens gemaakt. Deze liggen in de kofferbak en dat scheelt best veel ruimte. De kleding gaat in de bakken van de vouwwagen, dus in de banken onder de klep. Ieder heeft 1 bak en de 6e bak is voor (gewone) handdoeken e.d. Ik kwam afgelopen jaar iemand tegen en die had die bakken vol met speelgoed liggen en alle kleding in koffers meegenomen.
Wat ik al schreef, als ik iets niet gebruik, gaat het het volgende jaar niet meer mee.
Geplaatst door: ® LisetteK.
, Datum:
06.02.2019 10:39
Om mij heen kijkend gaan wij best goed "ontspuld" op vakantie. Onze combi-camp heeft alleen fietsen op de deksel en de Tiguan heeft in de achterbak 4 tassen met kleding en een kratje handdoeken en theedoeken (half gewoon, half die Decathlondingen). En wat klein spul zoals de platte barbecue en een verband"trommel" wat een soort canvas rolletje is. Ook de fietspomp ligt daar tegen de rugleuningen van de achterbank aan.
De pubers hebben altijd een kleine koelbox met de lunch tussen zich in. Platgelegd kunnen ze daar op kaarten, en als er een moet "nekken" vanwege wagenziekte krijgt de ander de broodjes op schoot en ik niet de kwak in mijn nek. Tussen hun voeten staat nog de tas met het fototoestel.
De rest, schoenen van iedereen: teenslippers, teva's, birkenstocks, wandelschoenen, gaan in een krat onder het bed van de vouwwagen. Tijdens de reis dragen we onze "nette" schoenen. Ook de pubertent ligt daar met de cadac, mijn voorraad pillen en wat stokken van de voortent en flappen van de voortent. De luifel zit aan de basistent en klapt mee als we inklappen.
Al het beddengoed ook dat van de pubers (inclusief hun inflatables) ligt languit uitgerol op het bed. Daarbovenop gaat een dunne doek om de boel schoon te houden en dan liggen daarop de tafel en stoelen.
Alle keukenspullen (behalve de cadac) zitten onderweg in de keuken. De gastank, watertank, emmers, stoffer en blik, bezem en wat gereedschap zit in de disselbak.
Twee jaar geleden hadden we nog een Golf plus en ook toen paste het op deze manier.
Eigenlijk ieder jaar geef ik wel een tour around my castle aan mensen die ons zagen aankomen en dan zo snel een tent zagen bouwen dat ze nieuwsgierig komen vragen of ze even mogen kijken. Soms tentkampeerders die wat comfortabelers willen en die keuken van de combi-camp geweldig vinden. Soms ook andere combi-camp bezitters die nieuwsgierig zijn naar hoe alles zat ingepakt, omdat zij toch een bult op de deksel hadden en misschien een dakkoffer erbij willen kopen en niet veel meer spullen bij zich hebben dan dat wij hebben.
Dus Mar3tent als je mij treft op een camping kom gerust eens kijken als wij klappen, hoe de boel dan ingepakt zit.