Nieuwe tolbadge (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Berry1
, Datum:
24.06.2018 11:24
Hallo,
Ik heb een tolbadge van AREA voor Frankrijk. Nu zie ik dat er sinds kort een nieuwe tolbadge is die naast Frankrijk ook gebruikt kan worden in Italie, Spanje en Portugal.
Handig als je meerdere landen aandoet (of een keertje een ander land gaat bezoeken).
Wie weet hoe het werkt als ik een "meerdere landen" tolbadge wil aanschaffen? Ik kan in mijn account van AREA niet een aanvraag doen voor de nieuwe formule. Wel als nieuwe klant een aanvraag. Maar hoe zit het dan met de oude? Moet ik die eerst deactiveren? Of actief laten staan? Heeft iemand hier al ervaring mee?
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
24.06.2018 11:40
Kun je in je account niet gewoon vragen om vervanging van je badge? Dat zou sowieso moeten kunnen, want dat moet ook als je batterij leeg is. En dan krijg je dus automatisch die nieuwe, die ook in Spanje en Portugal werkt.
Geplaatst door: ® Berry1
, Datum:
24.06.2018 11:51
Is dat zo dat je dan automatisch de andere krijgt? Is toch een ander contract? We hebben het nodig voor Italie.
, Datum:
24.06.2018 12:09
, Datum:
24.06.2018 13:14
Dank voor je reactie, Peter.
Ik zie geen mogelijkheid binnen mijn account, ondanks dat het bij de info over TopEurop wel vermeld staat.
Ik heb nu een bericht naar AREA gestuurd met de vraag hoe het beste te handelen. Wel in het Engels, dus ik hoop dat ik een reactie terug krijg :-)
Geplaatst door: anne
, Datum:
24.06.2018 14:12
Ik heb vorige week onze oude Frankrijk badge bij de ANWB omgeruild voor een Frankrijk/Spanje/Portugal/Italie badge. De oude badge is eerst opgezegd en mijn oude account is ook niet meer actief. Vervolgens moest ik weer een nieuw account aanmaken. Ik neem aan dat dit ook geldt wanneer je je badge niet bij de ANWB hebt aangeschaft maar rechtstreeks via AREA zelf.
, Datum:
24.06.2018 14:23
Dank voor je reactie, Anne.
Had je de oude badge ook bij de ANWB gehaald?
Geplaatst door: Anne
, Datum:
24.06.2018 20:12
Ja, de oude badge had ik ook bij de ANWB gehaald, maar je sluit ook daar gewoon een contract met AREA af.
, Datum:
25.06.2018 12:32
Ik ben er nog niet uit. Ik vind op een website deze info:
Aan jou de keuze:
"Je behoudt ook de liber-t Balade badge (Frankrijk), bij voorbeeld voor een 2de voertuig. Denk er wel aan dat de € 11 activeringskosten voor de nieuwe badge je zullen aangerekend worden, aangezien de promotie voor Touring-leden enkel geldig is voor nieuwe klanten bij AREA.
Indien je de Liber-t Balade badge (Frankrijk) niet meer zal gebruiken, kies dan voor de optie « Mijn huidige badge vervangen door een topEurop-badge» (€ 6 activeringskosten). Je zal dan gevraagd worden de oude badge terug te sturen naar Area voor desactivering. Een normale zending naar Frankrijk kost € 3,39."
Ik kom dus nergens in mijn klantomgeving de optie "Mijn huidige badge vervangen door een topEurop-badge»" tegen.
Niemand verder ervaring met omwisselen van de badge voor de nieuwe? Anders toch maar via de ANWB en wat meer betalen....
, Datum:
25.06.2018 19:21
Alternatief: onderweg bij één van de grote tolstations van APRR/Area stoppen en daar bij de klantenservice omwisselen...
Maar k zit niet bij deze club, dus kan niet in een gebruikersaccount kijken hoe het wel moet werken via internet
Geplaatst door: ® Wil B.
, Datum:
26.06.2018 09:37
Bij APRR is het even zoeken maar je vindt het na inloggen onder "mes badges", ga naar "souscrire à topEurope" en vervolgens kun je kiezen uit Frankrijk, Spanje en Portugal of Frankrijk, Spanje, Portugal en Italië. De kosten zijn € 1,70 per gebruikte maand in Frankrijk en € 2,40 per gebruikte maand in Spanje, Portugal en Italië. Eenmalige kosten € 11,00 voor de eerste en € 15,00 voor de tweede mogelijkheid (dus incl. Italië). Als je je oude badge omzet in een nieuwe geldt een korting van € 5,00. Bij maanden waarin je de badge niet gebruikt geen kosten, behalve na 24 maanden; dan € 10,00. Dit alles voor zover mijn kennis van de Franse taal reikte.
Groeten, Wil B.
, Datum:
26.06.2018 10:07
ik wil het graag van tevoren geregeld hebben, Peter :-)
Wil, dank je voor je moeite! Ik kan niet op het APRR gedeelte inloggen. Is een ander onderdeel dan AREA?
Bij APRR heb je dan blijkbaar wel een optie tot omruilen en bij AREA niet. Vreemd.
Ook nog geen reactie gehad van AREA op mijn vraag.
Geplaatst door: MAB
, Datum:
26.06.2018 11:05
Ik vond dit op divertir.eu
(Google translate)
Bent u al klant van APRR of AREA en wilt u het aanbod wijzigen?
Als u al een APRR- of AREA-klant bent, kunt u de formule voor TopEurop wijzigen. Om deze wijziging aan te brengen:
Bezoek het APRR- of AREA-klantengebied
Selecteer de wijziging van de formule om naar TopEurop te gaan
U wordt gevraagd om uw huidige formule te behouden (als u profiteert van kortingen op een frequente reis) of om uw huidige aanbieding te annuleren (als u een maandelijkse formule zoals een rit hebt)
U moet nieuwe verkoopvoorwaarden accepteren voor uw nieuwe contract
Uw RIB - IBAN wordt bewaard, u hoeft uw bankreferenties niet opnieuw in te voeren
U moet de gewenste verkeerszone kiezen (FEP voor de Iberische zone of FEPI voor de uitbreiding van Italië)
U moet een kenteken vermelden: noodzakelijk in Portugal en Italië (1 kenteken per contract)
U ontvangt uw TopEurop-badge binnen de 3 tot 4 werkdagen door La Poste. Er ...
, Datum:
26.06.2018 11:38
Dank je MAB voor het opzoeken.
Echter, ik heb geen mogelijkheid in mijn scherm om wijziging van de formule te kiezen.
Ik heb alleen de keuze om een extra formule CITO of LIANE) of een extra badge aan te schaffen, zonder genoemde optie van Topeurop.
Geplaatst door: MAB
, Datum:
26.06.2018 11:57
Ik kan helaas ook niet meer voor je doen, zit zelf nl bij ATMB
Geplaatst door: Karin
, Datum:
26.06.2018 16:45
Berry, is jouw badge gekocht bij de ANWB? Dan is het noodzakelijk om hen om te wisselen want die zijn niet aan te passen in je account. Even langs 1 van de winkels dan is het zo geregeld.
, Datum:
27.06.2018 11:29
Hallo Karin. Nee, ik heb de badge rechtstreeks via de website van AREA gekocht een aantal jaren geleden.
Geplaatst door: ® Hielke
, Datum:
27.06.2018 11:46
, Datum:
27.06.2018 12:34
Hallo Hielke, dank je voor je reactie. Ik ken de link/pagina die jij tipt. Maar dat is volgen mij om als nieuwe klant een badge aan te vragen en niet voor een bestaande klant om de badge om te ruilen. Of heb jij daar een andere ervaring mee?
, Datum:
02.07.2018 10:08
Ik heb het probleem al gevonden.
Als ik inlog op mijn AREA account, moet de taal op Frans staan. Dan verschijnt de "aanbieding" om over te stappen op de badge met Italie en/of Spanje erbij.
Ik had de taal op Nederlands staan, dan komt de aanbieding niet in beeld (tenminste, bij mij niet).