Alleenstaande ouder vakantie (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Lomb
, Datum:
10.01.2019 14:03
Hoi ien1: dat begrijp ik.
Het persé contact zoeken is denk ik niet iets wat de meeste alleenstaande ouders zoeken hoor. Ik ben tenslotte ook vooral met mijn kinderen op vakantie en vind het ook soms prima alleen met een boek onder de luifel.
Geplaatst door: Johan
, Datum:
17.01.2019 22:49
Ik heb een dochtertje van 8 en ik kom altijd ik contact met ander ouders Dit komt wel door mijn dochtertje want zij maakt snel vriendinnetjes en dan heb ik contact met die ouders . Ik moet wel toegeven dat alleen staande vrouwen het moeilijker hebben ik hen nl met mijn zus een tijd lang een huis gehad en toe sommige buurvrouwen wisten dat wij broer en zus waren veranderde ze als een blad van een boom erg jaloers .
Geplaatst door: marian
, Datum:
18.01.2019 18:19
Vrouwen ervaren alleenstaande moeders als concurrentie en loslopende mannen alleen is gewoon iets bedreigends.
Irriteer me ook aan deze opmerking. Als je dit zo ziet, beleeft en zegt, zul je deze mening ook vast uitstralen. Dat bevordert het contact zeker niet. Je houding naar vrouwen zal dan zeker anders zijn , dan naar de mannen die erbij zijn. Non verbale communicatie doet alles!
Ik kampeer samen met mijn man en hebben via gezamenlijke maaltijden leuke contacten. En dat zowel met paren ( ook man,man of vrouw/vrouw) en met alleenstaanden.
Maar als een alleenstaande vrouw mij benadert alsof ik haar als concurrentie zie haak ik direct af.
En soms hebben we in de vakantie ook helemaal geen behoefte aan anderen. Dan zijn we te moe en blij dat we tijd voor elkaar hebben.
Geplaatst door: Jan v z
, Datum:
18.01.2019 22:16
Vind het jammer dat eenouders dit zo ervaren.
Komen regelmatig in contact met een eenouder en zijn eerder geneigd deze mensen uit te nodigen voor een borrel.
Wanneer dit concurrentiegevoel gaat spelen is een goed gesprek met elkaar raadzaam.
Geplaatst door: Purly
, Datum:
31.05.2019 18:39
Hoi ,allemaal
Ik wil de laaste 3 weken van de school vakantie dus 12 augustus tot 22 augustus ,gaan kamperen met mijn dochtertje van 10 jaar ,dit zal ook de eerste jaar zijn dat we alleen met ze 2 zijn daarom ben ik op zoek naar een leuke camping voor mijn dochtertje en waar ik als vader ook aanspraak kan maken met mensen om ons heen ,nou maken wij wel snel contact met anderen en gaat altijd goed, maar na lezen van sommige berichtje ben ik toch gaan twijfelen om zomaar een camping te boeken en hebt besloten voor een eenouders camping te gaan het liefs in Zuid Frankrijk, maar alles wat leuk is ,is welkom om even te bekijken
Hoop dat jullie ideeën voor me hebben
Groetjes purly
Geplaatst door: piotr
, Datum:
03.06.2019 16:28
"Goedenavond-mensen" noemen wij de stellen die 's avonds over de camping wandelen en overal waar ze een geel kenteken zien "goedenavond" zeggen om contact te leggen met andere Nederlanders. Ik heb daar in mijn vakantie geen behoefte aan, in mijn werk ben ik de hele dag met mensen in gesprek. In mijn vakantie wil ik vooral rust. Ik heb verhalen gehoord over "goedenavond-mensen" die na twee weken tegen hun "nieuwe vrienden" zeggen: "Waar gaan we volgende naar toe ?". Brrrr.
Geplaatst door: enidan
, Datum:
13.06.2019 15:42
@Purly, gewoon doen wat je zelf prettig vindt. Ik heb gekampeerd met alleenstaande ouders en in mijn uppie. Dat laatste is prima bevallen.
Ik heb nl niet zo'n behoefte om iedere dag met een groep te koffie drinken, gezellig samen bij het zwembad te liggen, te eten en te borrelen. laat mij mijn eigen gang maar gaan. Ik ben van de goedemorgen en een kletspraatje bij de afwas of zo even ergens tussen door. En toch zijn ze super gezellig de alleenstaande ouder veldjes als je het treft met de mensen die er staan. Afgelopen jaar stond ik op een minder leuk veld omdat de klik er met de meeste mensen niet was ( andere opvattingen van alleenstaande ouder kamperen en ervaringen van het jaar er voor die kwamen meer voor het drinken en eten met elkaar en dat viel tegen afgelopen jaar, aankomen en dan gelijk roepen gezellig we gaan een feestje maken). Het veld achter mij was gezelliger. Ook daarbij dus geen zekerheid.
Wil je met alleenstaande ouders? Kijk dan eens bij de site ouderalleen.nl voor een klein bedrag ben je er lid van en zij hebben ook camping vakanties. Alleen je plek is geregeld waardoor je samen met andere alleenstaande ouders bij elkaar staat. Er was ook altijd in Frankrijk een camping.
Geplaatst door: teunis
, Datum:
14.06.2019 00:48
Hmm. Dit draadje is toch wel een eyeopener.
Ik heb mij nog niet eerder gerealiseerd dat de volwassene van een 1oudergezin misschien wel eens wat eenzaam zou kunnen zijn.
Ik zal daar in september eens wat meer aandacht aan geven.
Nu zal echt niet elke moeder of vader direct aanschuiven voor een hapje of een drankje, maar toch, niet schieten is altijd mis.
Enige nadeel, ik ben een alleen kamperende 60-er, dus of opa nu veel 30-ers of 40-ers aan zijn tafeltje krijgt....
Geplaatst door: marian
, Datum:
14.06.2019 16:58
@piotr, leuke uitdrukking , maar ook bevooroordeeld. Ik loop ook graag na het eten even een rondje over de camping. Ook thuis wandel ik graag even na het eten. IK hoef geen praatje, groet wel soms uit beleefdheid. Het rondje camping is voor mijzelf, ik kijk wel graag naar andere kampeermiddelen, soms staan er zulke leuke tussen, en verken de camping ook graag. En dat is als een camping bevalt, kijken welke plekken mooi zijn.
Dus groeten is geen contact maken, jammer dat je mensen direct zo labelt.
Geplaatst door: Evelyn
, Datum:
08.01.2020 12:02
Ik ben ook een alleenstaande moeder en kan beamen dat het niet altijd even leuk is om 's avonds alleen voor je tent te zitten. Aanspraak van andere kampeerders is daarbij niet eens het issue. Vaak is vakantie vieren een familieding en tijdens zo'n alleenstaande oudervakantie merk je gewoon extra dat je wat aanspraak of een sparringpartner mist. Veel complete gezinnen zijn vaak ook op zichzelf, maar hebben aanspraak aan elkaar. Wat ik zelf vooral merk is dat wanneer je wel aanspraak hebt, mensen vooral voorzichtig zijn dat ze niet meer van je af komen, wat ik best wel begrijp. Als alleenstaande moeder merk ik ook dat vooral mannen er huiverig voor lijken dat wanneer je eenmaal "beet" hebt, zij jouw persoonlijke klusjesman worden omdat de man ontbreekt. Ik heb niet het gevoel dat de terughoudendheid in de relationele sfeer ligt. Mijn ervaring met Estivant is inderdaad dat deze groep vaak op zichzelf is en dat dat er inderdaad mee te maken heeft dat je een compleet pakket boekt, incl. begeleiding door de reisleiding. Maar hee, zit ik voor mijn tentje en kom je even buurten dan is de stoel al bijgeschoven voor je stoel kunt zeggen ;-). En lieve alleenstaande ouder, in plaats van op een uitnodiging te wachten kun je natuurlijk ook zelf iemand op de koffie vragen!