Nederlandstalige handleiding bij aanvraag Frans milieuvignet (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
02.07.2019 08:10
Zoals het nu is, mag je onder normale omstandigheden over de Périph, maar mag je niet binnen de Périph komen. Bij zware smog wordt de zone uitgebreid, maar mag je nog altijd over de A86. Er is sprake van dat de permanente zone uitgebreid wordt tot het gebied binnen de A86, maar voordat het zo ver is zal er nog wel een boel water door de Seine stromen.
Geplaatst door: Jankees
, Datum:
02.07.2019 08:33
Dank je. Had zelf ook even snel gegoogled.
Volgens mij mag ik ook niet meer op de périphérique (aldus ANWB: https://www.anwb.nl/vakantie/frankrijk/informatie/milieuzones). Is dus anders dan wat jij zegt...
- In het centrum van de stad mogen alleen voertuigen met een milieusticker 0 t/m 4 rijden (niet 5), in de zone eromheen alleen voertuigen met een milieusticker 0 t/m 5 (alle stickers dus).
- De boulevard périphérique, het bois de Boulogne en het bois de Vincennes behoren niet tot de centrumzone, maar behoren wel tot de omringende lage-emissiezone (milieusticker 0 t/m 4).
Geplaatst door: Nika
, Datum:
02.07.2019 20:53
Dank Peter! Zal m gelijk op het raam plakken.
Geplaatst door: ® HenkW
, Datum:
11.10.2019 15:23
Een maand geleden over de periferie van Parijs naar het zuiden gereden ( met milieusticker ).
Niet gezien dat er gecontroleerd werd maar er reden wel veel oude franse dieselauto's ?!?!
Maar voor die 4 euro's wil geen risico lopen op een boete.
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
19.01.2020 12:45
Geplaatst door: ® martwout
, Datum:
13.06.2020 16:52
Even een vraag. Mijn ouders hebben de sticker voor Corona aangeschaft maar door Corona en verblijf in Nederland deze zomer hebben ze wat overgebleven spaargeld nu geïnvesteerd in een andere auto (eentje 1,5 jaar oud). Het kenteken is dus anders. Ik neem aan dat je dan de sticker voor die auto opnieuw moet bestellen. En moet de oude sticker gewoon mee met de aanstaande ex-auto naar de garage? Hij zit er nog niet op. Ik weet dat je bij Duitsland altijd weer opnieuw moet kopen.
Geplaatst door: ® cin
, Datum:
13.06.2020 17:20
Moet je elk jaar een nieuw vignet bestellen ? Wij hebben die van vorig jaar nog
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
13.06.2020 18:26
Nee hoor. Blijft geldig zo lang je je auto hebt en als je die verkoopt mag de koper 'm gebruiken, geen probleem.
Enige uitzomdering: als je voorruit aan barrels gaat,l ben je je sticker kwijt. Dan moet je wel een nieuwe kopen...
Geplaatst door: ® Bertus1
, Datum:
13.06.2020 20:31
Ik zou altijd een sticker bestellen als je door frankrijk wilt rijden en je nog geen sticker heb. Hoef je nergens naar te kijken en loop je ook geen risico.
voor die sticker is het absoluut niet belangrijk wie die bestelt. Een milieuvignet gaat puur en alleen over de auto.
Deze sticker bepaalt hoe milieu vervuilend (of niet) de auto is. Dus de bestuurder maakt helemaal niets uit.
Inderdaad...als je een nieuwe voorruit nodig hebt, heb je ook een nieuwe sticker nodig.
Als je er eentje bestelt, krijg je 1 of 2 dagen later een e-mail met een bevestiging van de kleur sticker die je krijgt.
Deze bevestiging kun je uitprinten en ook als bewijs gebruiken, mocht het nodig zijn en je niet op tijd je sticker in huis hebt.