Nederlandstalige handleiding bij aanvraag Frans milieuvignet (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
07.06.2018 23:26
@h.schoenmaker: site heeft helaas last van een technische storing, waarvoor ik hulp van techneuten nodig heb )-:
, Datum:
07.06.2018 23:30
Als ik het goed heb, is certificat-air.gouv.fr nu ook geheel in het engels. Check in ieder geval dat je niet meer dan 4 euro 21 betaalt. Er zijn sites die doodleuk 30 euro vragen, maar dan word je dus echt opgelicht.
Geplaatst door: Martin
, Datum:
08.06.2018 18:58
25 mei besteld, 27 mei bevestigingsmail ontvangen en 7 juni sticker ontvangen. Toch snel zo binnen 2 weken.
, Datum:
08.06.2018 23:29
Geplaatst door: Nika
, Datum:
11.06.2018 10:09
Ik had me hier nog niet echt in verdiept omdat ik dacht dat t niet nodig zou zijn. Nu las ik wel dat er uitzonderingen zijn voor de regio Drome waar wij naar toe gaan reizen. T blijft allemaal wat vaag, ook omdat anwb medewerkers aangeven dat t niet nodig zal zijn.
Wel of niet bestellen.? Wat moet ik doen? Iig maakt de handleiding het bestellen wel een stuk gemakkelijker. Dank hiervoor Peter !
, Datum:
11.06.2018 11:22
Eh tja, de ANWB... Het juiste antwoord is dat de kans groot is dat je het niet nodig hebt. Alleen kan zo'n zone van de ene op de andere dag ingesteld worden, duurt het een dag voor je een tijdelijk vignet op de mail hebt en dan moet je dat nog ergens zien te printen...
Voor welgeteld 4,21 euro ben je dat probleem voor...
Geplaatst door: Nika
, Datum:
11.06.2018 14:38
Je hebt helemaal gelijk! Beter voorbereid zijn dan daar evt. oponthoud te krijgen!
Ga m bestellen, om t geld hoef je t idd niet te laten :)
Bedankt.
Geplaatst door: H.Schoenmaker
, Datum:
23.06.2018 20:21
Dag Peter, ik heb de milieu sticker al binnen en hij zit al op de voorruit.
Geplaatst door: MaraM
, Datum:
23.06.2018 22:34
Vorig jaar net voor de zomer een vignet besteld, maar niet gebruikt. Afgelopen januari een nieuwe auto gekocht en het vignet is dus meegegaan naar de nieuwe eigenaar van onze oude auto. Vanavond voor de zekerheid toch maar een nieuw vignet besteld.
Geplaatst door: Daniel
, Datum:
24.06.2018 10:05
Ook ik heb hem besteld, engelse versie werkt prima.
Geplaatst door: mark
, Datum:
23.07.2018 09:47
Goedemorgen,
Ik las van het weekend pas over de stickers, echter vertrekken wij zondag al. Wat nu te doen?
Geplaatst door: ® Monique9
, Datum:
23.07.2018 11:53
Je kunt sticker gewoon bestellen en dan krijg je een mailtje met becvestiging en dat kun je uitgeprint meenemen als sticker er niet oprijd is maar als je vandaag besteld moet hij als het goed is nog deze week (als her niet te druk is) met de post komen. Wij hadden hem ook heel snel.
Geplaatst door: ® swatzutphen
, Datum:
23.07.2018 11:59
Sticker is helemaal niet nodig... Enige die ze halen zijn toeristen. Net als de alcohol testers...
Geplaatst door: ® Wieltjes
, Datum:
23.07.2018 18:07
Uit ervaring kan ik vertellen dat in Parijs zeker wordt gecontroleerd.
Na het betalen van de bekeuring ook nog 24 uur beslag op de auto gelegd. Gelukkig waren we er drie dagen??, kostte alleen een extra parkeerkaart. Stomme fout om te denken dat het niet voor ons telt.
Geplaatst door: ® swatzutphen
, Datum:
23.07.2018 18:38
Maar Parijs is niet hetzelfde, dat is een vaste milieu zone waarschijnlijk net als Duitsland.
Geplaatst door: Wieltjes
, Datum:
23.07.2018 18:47
Milieuzone vast of niet blijft hetzelfde. Het kan zomaar zijn dat een diender juist eerder controleert bij een tijdelijke zone.
En voor die €4,21 (daar kan toch geen winst op gemaakt worden?) wil ik het risico niet meer lopen om 24 uur mijn vervoer kwijt te zijn.
Maar ieder zijn ding, wij hebben iig geen stress meer om ergens niet te mogen rijden.
, Datum:
23.07.2018 23:57
Bijzondere ervaring, die houd ik in de gaten. Ik weet dat er boetes staan op het niet hebben van een vignet, maar beslag op je auto (nota bene nadat je je bekeuring betaald hebt) vind ik wel heel bijzonder. Waar en wanneer was dit precies, want die tijdelijke zone in groot-Parijs is nog maar één keer een paar dagen van kracht geweest.
Zou het op prijs stellen als je me je proces-verbaal in een pb kunt mailen (persoonlijke gegevens kun je natuurlijk zwart maken), want ik ben wel heel benieuwd.
Geplaatst door: ® Wieltjes
, Datum:
24.07.2018 20:03
@peter.
Als we terug zijn van vakantie zal ik eens kijken waar we het PV gelaten hebben.
Het was in april. We waren onderweg van La Maroquinerie (op uitnodiging van Kensington) in Rue Boyer naar Place des Commerce waar we een studiootje hadden gehuurd.
We hebben geparkeerd in de ondergrondse parkeergarage van Avenue Foch. Daar werden we aangesproken door de politie. Even meegelift naar het buro en daar de boete per kas betaald en auto 24 uur achter de ketting.
Geplaatst door: gerla
, Datum:
18.06.2019 23:27
ik probeer steeds de nederlandse handleiding te bekijken, maar deze werkt niet. Kunt u mij de handleidingmisschien mailen?
, Datum:
19.06.2019 00:04