Nederlandstalige handleiding bij aanvraag Frans milieuvignet (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® daphne
, Datum:
06.05.2018 16:07
@Ewout1,
Vorig jaar in juni in Frankrijk rondgetrokken en geen enkele keer een milieuzone tegengekomen. Ook niet rond Grenoble (tol). Wel bij Lyon een verlaging van de snelheid meegemaakt naar 90 km/u vanwege smog.
We hebben de sticker wel, maar is ongebruikt in het dashboarskastje gebleven. Misschien dit jaar anders maar ik verwacht van niet. De kans dat je het net treft is erg klein.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
06.05.2018 17:06
@Daphne: er is vooralsnog nog maar één permanente milieuzone (in Parijs, binnen de Périphérique), en die geldt inderdaad alleen op werkdagen van acht tot acht. Als andere gebieden zo'n zone invoeren, bepalen die zelf wanneer die precies geldt.
Het klopt dat veel Fransen, ook in Parijs, nog geen vignet hebben. Dat heeft vermoedelijk te maken met het feit dat er nog nauwelijks controle is. De politie vindt dat ze wel wat beters te doen heeft. De gemeente Parijs overweegt inmiddels cameracontrole in te voeren.
Geplaatst door: ® Ewout1
, Datum:
08.05.2018 16:14
@Peter, ook is het maar € 4 als het toch nauwelijks gehanteerd wordt of de keren dat er eens een tijdelijke zone is vanwege langdurige smog is zeer minimaal dan houd ik die € 4 in mijn zak. Dan geef je geld uit die eigenlijk niet nodig is omdat het toch weinig zal zijn. Als ik nu elke vakantie door een permanente zone moet dan zou ik het wel doen. Maar als de kans dat ik door een tijdelijke zone minder dan paar procent is dan vind ik het wel een geldkoe. De overheid lacht wel van alle toeristen. Die geven € 4 uit voor een sticker die eigenlijk niet nodig is. Ik wil met alle liefde betalen voor iets maar dan wel voor iets waarvan je weet dat het moet. In Duitsland is een zone permanent als je een grote stad in wil rijden. Dan geef ik dat geld wel uit omdat ik weet dat de zone er is.
Geplaatst door: MAB
, Datum:
08.05.2018 16:54
Of je een sticker bestelt is natuurlijk eigen keus. Maar het is zeker géén melkkoe. Sterker nog, ik denk dat de overheid er nu geld op toelegt.
Geplaatst door: Edwin
, Datum:
11.05.2018 12:47
Ik zat te zoeken naar het Co2 antwoord voor mijn auto. Staat namelijk niet op het kentekenbewijs.
Op https://ovi.rdw.nl kun je bijna alle antwoorden van je eigen auto vinden.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
11.05.2018 18:02
Maar die moeite kun je je besparen, want dat is geen verplicht veld en wat je invult maakt ook niet uit. merk, type en bouwjaar, daar gaat het om. De velden die je echt in moet vullen zijn gemarkeerd met een rode ster.
Geplaatst door: femme
, Datum:
12.05.2018 15:57
YES!!!!! Vandaag onze sticker ontvangen! (aangevraagd 10 april en geen bevestigingsmail gehad)
Geplaatst door: ellen
, Datum:
12.05.2018 20:27
Dank je wel Peter, zo was het vignet prima aan te vragen.
Geplaatst door: ® Marja4
, Datum:
13.05.2018 07:08
29 april sticker aangevraagd, geen bevestigingsmail ontvangen (daarom week later nogmaals gedaan, hoop niet dat we een tweede krijgen) en 12 mei sticker ontvangen. 2 weken later dus maar.
Geplaatst door: Femme
, Datum:
13.05.2018 09:47
Dat is ook de reden dat ik de ontvangst even gemeld heb.Het kan dus enkele weken duren, maar met de duidelijke uitleg kan er ook bijna niets mis gaan.Dank je wel Peter.Fijne vakantie voor iedereen.
, Datum:
13.05.2018 10:07
11/05 besteld, bevestigingsmail ontvangen. Prijs €4,21
13/05 factuur mail en klasse indeling (paars klasse 1) met onderaan een strookje om uit te knippen als tijdelijk gebruik.
Nu wachten op sticker via post
Geplaatst door: ® Marja4
, Datum:
18.05.2018 16:22
En nu de tweede ontvangen. We dachten dat het niet goed gegaan was, omdat we geen bevestigingsmail ontvangen hadden. Even geduld hebben dus. Duurde maar 2weken.
, Datum:
19.05.2018 07:30
gisteren ontvangen. Heeft er dus 7 dagen over gedaan.
Geplaatst door: Neel14
, Datum:
20.05.2018 11:00
Ik heb vandaag voor de zekerheid ook maar een milieu vignet besteld, waarschijnlijk zullen we het niet nodig hebben maar je weet het maar nooit. We gaan altijd op de bonnefooi, misschien komen we toch ergens waar het wel nodig is en ik wil geen gedoe voor die paar euro. Dankbaar gebruik gemaakt van de Nederlandse uitleg, dat was heel handig, bedankt Peter! Verder trouwens ook een leuke site, ik heb al vaker op jouw site gekeken om iets op te zoeken over de omgeving waar we waren, er is veel interessante informatie op te vinden :-)
Geplaatst door: Mermaid
, Datum:
20.05.2018 11:14
Bedankt voor al deze info. We hebben m nu ook aangevraagd.
Geplaatst door: ® jetje
, Datum:
20.05.2018 12:11
Danjewel Peter voor de duidelijke uitleg.
Geplaatst door: ® User12227
, Datum:
21.05.2018 07:55
Zojuist alle velden ingevuld dat ging zeer eenvoudig.
Moet je een creditcard hebben om het ding te betalen!
Die creditcard heb ik niet en ga ik ook niet aanschaffen.
Zoals daphne zegt denk ik dat het inderdaad een heel kleine kans is dat je in zo'n zone terecht komt.
Geplaatst door: Jolien
, Datum:
21.05.2018 09:48
Als je de moeite had genomen om de handleiding van Peter te lezen had je kunnen zien dat een creditcard een vereiste is.
En wat is er tegen een creditcard?
Wij doen er internet aankopen mee, vliegtickets, tolwegen enz enz
Geplaatst door: H.Schoenmaker
, Datum:
07.06.2018 21:28
Dag Peter,
De Nederlandstalige handleiding werkt niet meer volgens mij.
Geplaatst door: ® Nic
, Datum:
07.06.2018 22:12