Afgelopen vakantie op een leuke, kleine, eenvoudige en vooral rustige camping gestaan?
Geplaatst door: Dekempers
, Datum:
21.02.2024 19:41
Wij vonden camping Des Alouettes fijn, wel een Nederlandse eigenaar, maar niet het gevoel dat het vol stond met Nederlanders, we waren er in het naseizoen, gelegen aan het bos, rustige omgeving, mooie uitstapjes te maken. Wij betaalden ACSI prijs, weet niet hoe dat nu is.
Geplaatst door: a3aan
, Datum:
22.02.2024 21:32
Ik weet niet of deze al genoemd is, maar ik ben al een paar x naar camping Le Bocage geweest. In het nationaal park de Encrins, direct langs de rivier, heerlijk rustig en geen animatie, bakker aan de overkant van de weg. Een toppertje!!
Geplaatst door: Neel14
, Datum:
26.08.2024 16:05
Mijn eigen topic maar even naar boven gehaald :-)
Camping à la Ferme Le Massiol heb ik aan mijn lijstje toegevoegd, dat is echt een camping voor ons denk ik. Camping Le Bocage in nationaal park de Encrins heb ik helaas niet kunnen vinden. Camping Des Alouettes heeft inderdaad Nederlandse eigenaars en dan is het tarief meestal hoger dan van kleine campings van Franse eigenaars of municipals heb ik inmiddels geleerd, zo ook in dit geval (komt ruim boven de €20 uit).
Wij proberen het nog steeds onder de €20 te houden voor 2 personen incl. elektra en dat lukt nog prima voor het soort campings waar wij van houden, al wordt de spoeling wel dunner helaas. Veel municipals zijn gesloten of zijn een camping-car park geworden, afgesloten met een slagboom waar je aan een betaalautomaat moet betalen. We hebben daar eens voor de poort gestaan, maar begrepen niet precies hoe het werkte. Je moest een kaart kopen voor je er überhaupt op kon en er stond vermeld dat ze er in principe van uit gaan dat als je het terrein verlaat, je al je spullen bij je hebt en niets (ook geen kampeermiddel) achterlaat. Er zal vast wel een mogelijkheid zijn om dat toch te doen, maar wij hadden geen zin om er ons in te vediepen, we geven de voorkeur aan een ‘echte’ camping en die zijn er gelukkig ook nog genoeg.
Mochten er mensen zijn die hetzelfde soort campings leuk vinden als wij, dan heb ik de volgende tips: Camping Municipal de La Noue Marrou in Ligny le Chatel (Yonne) en Camping Municipal La Prade in Neussargues Moissac (Cantal). Beide zijn kleine rustige campings voor een meer dan vriendelijke prijs. Zie ook mijn mening bij de campings.
Camping-frankrijk.nlCamping Municipal de La Noue Marrou in Ligny le ChatelAlles wat u wilt weten over deze camping in Yonne
Camping-frankrijk.nlCamping Municipal La Prade in Neussargues MoissacAlles wat u wilt weten over deze camping in Cantal
En als er nog mensen zijn met tips; die zijn altijd welkom! Volgend jaar staat voor ons zuid oost Frankrijk op de planning, en dan met name de bergachtige gebieden. Maar voor tips voor andere gebieden houden we ons ook aanbevolen, want we hopen nog heel wat jaren in Frankrijk te gaan kamperen.
Geplaatst door: Susanna
, Datum:
26.08.2024 17:29
Camping Le Bocage in St. Maurice en Valgodemar is gesloten wegens het overlijden van de eigenaar. Heel tragisch. Zie de post van 03.04.24.
Geplaatst door: PetraHM
, Datum:
26.08.2024 18:14
Geplaatst door: Neel14
, Datum:
26.08.2024 21:23
@ Susanna: Ik wist alleen de naam en geen plaats van de camping, en met die gegevens kon ik de camping niet vinden op deze website. Ik heb nu de website van de camping opgezocht en de tekst die daar op stond mbv Google vertaald, heel erg triest.
@ Petra: bedankt voor de tip!