Tips / Bezienswaardigheden omgeving Sarlat (Dordogne) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® susan3
, Datum:
29.01.2015 16:10
Wij gaan dit jaar naar de dordogne toe op vakantie. We gaan naar le capeyrou in beynac.
Wat zijn leuke uitstapjes om te doen in de buurt met 2 jongens van 4 en 6 jaar oud?
Heb al gezocht in het forum en al wat gevonden. Maar misschien heeft iemand nog leuke tips.
Tineke, heb jij ook zo'n handig lijstje voor de regio dordogne?
Gr. Susan
Geplaatst door: ® tineke
, Datum:
29.01.2015 16:17
Geplaatst door: Ilja
, Datum:
29.01.2015 18:05
Leuk! Ik ben dan geen Tineke :-) maar wij hebben een paar jaar geleden op le Capeyrou gestaan. Wat een fijne camping en méér dan genoeg te zien en alles wel met een half uur aan te rijden.
Je zit in de vallei van de vijf kastelen, Sarlat is een superleuk stadje. Le Roque Saint Christophe (prehistorisch). Eigenlijk teveel bijna om in 1 vakantie te doen :-) Veel plezier
, Datum:
29.01.2015 18:07
, Datum:
29.01.2015 18:10
Sorry hoor er komt ineens van alles boven :-)
Chateau des Milandes met in de tuin een roofvogelshow!
http://www.milandes.com/
.
Geplaatst door: de vries
, Datum:
29.01.2015 19:57
Geplaatst door: Susan3
, Datum:
29.01.2015 20:03
bedankt voor alle tips. Mooie foto's tineke.
Met al die mooie ideeën krijgen we steeds meer zin.
Nog meer tips zijn altijd van harte welkom.
Geplaatst door: ® Charlotte75
, Datum:
29.01.2015 20:19
Wij hebben in 2011 op Le Capeyrou gestaan. Wij waren daar heen 'gevlucht' omdat we bijna wegspoelden uit de Auvergne. Heel Frankrijk was toen slecht en mijn broer stond op Le Capeyrou en daar was nog plaats. Wij vonden de Dordogne niet geweldig door de vele Nederlanders, maar we hebben toch nog een ruime week aardig weer gehad. Ik kan me vooral het heerlijke brood van de bakker tegenover de camping herinneren. We waren toen met onze jongens van 3, 5 en 8 en zij vonden het Aquarium in Le Bugue (dacht ik) erg leuk. We zijn ook in het kasteel tegenover de camping geweest. We hebben een poging gedaan om naar de markt in Sarlat te gaan, maar we stonden al buiten Sarlat in de file.
Neem waterschoenen mee, dan kunnen ze bij de rivier met stenen spelen.
Fijne vakantie!
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
29.01.2015 20:25
, Datum:
29.01.2015 20:30
Dat kasteel bedoelde ik. Er was volgens mij een rondleiding toen wij er waren.
Geplaatst door: Texel
, Datum:
29.01.2015 21:26
Met een kano een stuk de rivier afzakken.
, Datum:
30.01.2015 09:06
@Charlotte. Leuk, uit jouw verhalen maak ik op dat wij elkaar destijds hebben ontmoet. Onze oudste zoons speelden met elkaar en na de vakantie bleek jouw (schoon?)vader een collega van me te zijn :-)
, Datum:
30.01.2015 10:19
@Ilja, dat klopt! Wat leuk om elkaar weer zo tegen te komen. Wij zijn niet meer terug gegaan naar de Dordogne. Het is niet onze streek, zeg maar. Wij vonden het te toeristisch. We zijn de jaren daarna in de Hérault en op de grens van de Gers enTarn et Garonne geweest. Dit jaar gaan we naar Camping Latapie in Vazerac. Jullie al plannen?
, Datum:
30.01.2015 10:41
@Charlotte, zeker leuk ! Jammer dat de Dordogne toch tegenviel, ik vind het een fantastische streek, weliswaar wat toeristischer maar ik vind het fijn dat alles zo snel aan te rijden is.
Vorig jaar hebben we in Die op een camping gestaan en dat viel tegen, niet qua streek (Drome) maar wel qua drukte op de camping. Nu gaan we 2.5 week naar een camping aan de Tarn (Gorges du Tarn in de Aveyron), hebben dan een staplek aan de rivier en de laatste week naar....De Auvergne (hopelijk spoelen wij niet weg :-)) op een camping met een kasteel.
Wat een toeval weer, wij zijn 3 jaar geleden op Camping Latapie geweest.
, Datum:
30.01.2015 11:16
@Ilja, Fijne vakantie alvast!
, Datum:
01.02.2015 17:54
Bedankt voor alle tips.
Dat apenpark ziet er erg leuk uit. Gaat helemaal goed komen deze vakantie.
, Datum:
03.02.2015 17:05
Is er misschien iemand al eens in het automuseum in Sarlat geweest? Was dit een mooi museum?
Mijn man en kinderen zijn nogal auto liefhebbers.
Geplaatst door: mar3tent
, Datum:
03.02.2015 17:40
buiten de al genoemde uitstapjes vonden wij en onze kinderen deze destijds ook erg leuk:
http://www.rocdecazelle.com/
Verder hebben we Sarlat vermeden op marktdagen (ben ook niet erg fan van "marktjes") gewoon omdat je het mooie stadje veel beter kunt zien en beleven als er GEEN markt is. Dan is het nl ook gewoon gezellig.
Geplaatst door: ® PetraHM
, Datum:
03.02.2015 17:47
Kanotocht met een kind van 4 lijkt me een slecht plan!
Geplaatst door: ® tineke (webmaster)
, Datum:
03.02.2015 18:06