Mobiel internet Frankrijk (tip) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Martinh
, Datum:
24.08.2014 18:00
Ik sluit me aan bij Rob (26-7-2014) wat een gedoe allemaal voor een beetje mobiel internet. En dan moet je nog niet vergeten om alles in en uit te schakelen, over 6 maanden weer inschakelen.
Dan ben je meteen weer aan vakantie toe.
Gewoon wifi op de camping, werkt prima voor mail, weerbericht en laatste nieuws.
Anders gewoon koffie bij de Flunch met gratis wifi.
Striemen van het NL nieuws in de vakantie, ik ben toch niet knetter!!!!
Maar wie wil, ga gerust je gang.
Geplaatst door: ® Antonie
, Datum:
05.02.2015 10:59
Ook in 2015 zijn er weer gratis Joe Mobile Simkaarten beschikbaar. Ik heb kaartjes waar je na activatie 5 euro tegoed op krijgt. Ik krijg dan ook 5 euro tegoed, vandaar dat de kaartjes gratis zijn ;-) Voor 1 euro (verzendkosten) stuur ik ze op met een uitgebreide nederlandstalige handleiding (stappenplan met screenshots). Stuur me een berichtje bij interesse.
Geplaatst door: john
, Datum:
12.02.2015 20:13
mijn abo van joe mobile loopt binnenkort af kan iemand me een aanwijzing geven hoe ik mijn kaartje opwaardeer mijn frans is nu niet om over naar huis te schrijven
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
12.02.2015 22:13
Volgens mij moet je gewoon even inloggen op de Joe-website, je abo even op aan zetten en op 5 euro per maand) en dan na een maand (je betaalt immers toch voor die maand) weer op uit, dan kun je er weer een half jaar tegen.
Geplaatst door: bert
, Datum:
12.02.2015 22:22
Gebruik de chrome browser met google translate. Kies het plan van 5 euro en gebruik de 5 euro uit je spaarvarken. De volgende dag zet je joemobile op off en dan blijft je kaart weer 6 maanden geldig.
Geplaatst door: john
, Datum:
15.02.2015 18:12
Geplaatst door: Theo
, Datum:
16.02.2015 15:44
Heb even advies nodig
Elk jaar als wij onze grote vakantie gaan vieren nemen wij onze tablets ..(2x Apple normale en mini ..beide ook geschikt voor simkaartjes ) onder de arm en gaan we naar een locale Orangeshop en daar kopen we 2 kaarjes(Micro en nano)en kunnen dan een dag of 10 internetten om dan weer nieuwe te halen
Dit jaar gaan we met pasen een aantal dagen met een camper en de laatste week van juli en de eerste 2 weken van Augustus gaan we dan weer naar Frankrijk...met de tent
We gebruiken de tablets voor spelletjes of wat op te zoeken...vaak locale dingen en weetjes of Campings want we reserveren nooit dus we weten niet waar we na een aantal dagen terechtkomen of soms een you tube filmpje
We gebruiken de kaarten dus alleen voor Internet ..
Kan iemand mij een advies geven want begrijp dat je met Joe Mobile Internet uit kunt zetten om het dan later ..na ca3,5 maand weer aan te zetten ?
Geplaatst door: ® jawez
, Datum:
31.03.2015 11:24
Net nu ik m,n simkaart wil activeren lees ik dat Joe-mobile er mee stopt en je vanaf nu niet meer kan activeren of wat dan ook.
Het was ook te mooi ,jammer!
Sjaak
Geplaatst door: Jeroen
, Datum:
31.03.2015 13:04
Ik kreeg deze ochtend ook een mail waarin het stopzetten van Joe Mobile werd aangekondigd. In deze mail werd ook verwezen naar Virgin Mobile en ik heb die prijzen eens bekeken. Er zijn verschillende mogelijkheden zoals bvb: 3u bellen en 1Gb data voor €10,99 of 3u bellen en 3 Gb data voor €14,99. Heeft iemand al ervaringen met Virgin Mobile?
, Datum:
31.03.2015 13:36
Virgin is niet echt bruikbaar voor vakantiegangers omdat je je abonnement niet op stop kan zetten. Je kan alleen kiezen voor het laagste maand tarief.Dat heb ik gelezen op een ander forum.
Dus je zal op zoek moeten naar een ander alternatief.
, Datum:
31.03.2015 13:58
Joemobile stopt 15 mei en het geld uit het spaarvarken ben je kwijt. Heb je geld van je creditcard naar het spaarvarken gestort, dan krijg je dat wel terug.
Geplaatst door: ® Shoppie
, Datum:
31.03.2015 18:18
dat is jammer, was voor ons een goede oplossing, dus opzoek naar wat anders!!
, Datum:
01.04.2015 01:09
Zie ik het goed, dan wordt Joe vervangen door Virgin. Virgin biedt net als Joe 3 gb/maand voor 20 euro. Voornaamste verschil lijkt me (maar heb het nog niet goed kunnen bestuderen) dat de huidige Joe-klanten de mogelijkheid houden om hun contract voor een half jaar stop te zetten en dan dus niets te betalen), terwijl nieuwe klanten daar drie euro per maand voor zouden moeten betalen. Kan iemand bevestigen dat dit klopt?
, Datum:
01.04.2015 14:25
Als je de overstap maakt van Joe naar Virgin dan 'krijg' je nu met een aanbieding de optie 'Cockpit Conso' er bij, waar ze bij Virgin normaal 3€/maand vragen voor die mogelijkheid.
Hier staat echter uitgelegd dat die dienst niks meer is dan een webapp waarop je het gebruik van je soort abonnement kan regelen. Het is dus heel iets anders dan wat voorheen het blokkeren van je Joe Mobilenummer was.
Bovenstaande heb ik van een ander forum
Je kan bij virgin wel je abonnement per maand opzeggen. Maar dan moet je later weer aan een nieuwe simkaart komen.
Het beste alternatief is volgens mij nu orange.
2gb voor 20 euro maand geldig of 3 gb voor 35 euro 6 maanden geldig en dan nog de kosten van simkaart.
Geplaatst door: ® emboca
, Datum:
21.04.2015 21:14
Hallo Is er al een goed alternatief voor joemobile ?? ga begin mee naar frankrijk
, Datum:
21.04.2015 22:08
Kijk eens boven je bij orange!
, Datum:
21.04.2015 22:13
joemobile stopt per 15 mei, dus het werkt nog tot 15 mei. Sommige zeggen dat je nog tot 15 juni gebruik kan maken als je voor 15 mei joemobile aanzet. Ik weet dat niet zeker.
, Datum:
21.04.2015 22:42
Bert heeft gelijk. En helaas heb ik slechte ervaringen met Orange. Data gaan er onverklaarbaar snel door, zelfs zo snel dat het bijladen van 20 euro geen moment gewerkt heeft. Verhaal gehaald in de Orangeshop in Grenoble, maar daar kwamen ze niet verder dan dat die 20 euro echt op waren...
Ik zoek verder...
, Datum:
21.04.2015 23:30
, Datum:
21.04.2015 23:57
https://communaute.joemobile.fr/t5/Blog/IMPORTANT-Joe-se-rapproche-de-Virgin-Mobile-et-vous-remercie/ba-p/632008
Entre le 15 mai et le 15 juin, au moment de votre rechargement automatique, vous ne pourrez plus profiter des services Joe. C’est pourquoi, nous vous invitons dès aujourd’hui, à choisir l’une des offres sans engagement Virgin Mobile et profiter de ses nombreux avantages :
Uit dit stukje is mij niet duidelijk of joemobile na 15 mei of 15 juni niet meer werkt. Wel is mij duidelijk dat je de cockpit voor 15 mei moet aanzetten om internet te krijgen, omdat je anders geen service meer hebt.
Wellicht kan iemand die de franse taal beter beheerst meer duidelijkheid scheppen.