Mobiel internet Frankrijk (tip) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Ad (Fendt)
, Datum:
28.07.2014 08:24
ik gebruik nu voor 3e jaar een orange prepaid simkaartje. Eerste 2 keer in Samsung tablet, die als hotspot diende, en nu in mifi. Nog nooit problemen gehad met verbinding of activeren. Enige nadeel vind ik dat je nog steeds naar orangeshop moet voor opwaarderen: online opwaarderen kan alleen met franse creditcard. Wij zoeken dus altijd van tevoren een orangeshop die vlak langs de route op de heenreis ligt. Dan hebben de kids na halve reisdag (van de 2) al weer verbinding:-)
Je betaalt dan 20,- voor 2 gb en dat is 1 maand geldig. Zo is ons hele gezin 24-uur per dag online in de vakantie.
Voordeel van mifi boven tablet (met hotspot) is de grotere capaciteit van de accu, de sterkte van het signaal en uiteraard het formaat.
Geplaatst door: bert
, Datum:
28.07.2014 09:04
Dan kan je misschien volgende keer beter joemobile nemen, dan heb je 3gig voor 20 euro. Bovendien kan je alles in nederland activeren en het werkt met een nederlandse creditcard.
Gebruikers van joemobile die op 24 juli geactiveerd waren krijgen van joemobile 2 gig extra data ter compensatie van een kortdurende storing.
, Datum:
28.07.2014 10:30
Tot nu toe was 2 gb voldoende. Ik hoor nog wel eens dat bereik van joemobile minder is. Maar vooral het uit en aanzetten van abonnement lijkt me omslachtig..
Als het gewone prepaid was, zou ik erover nadenken..:-)
, Datum:
28.07.2014 10:34
Als de boel eenmaal geactiveerd is, dan hoef je met 1 knop je aboonement aan of uit te zetten.
Het bereik van orange is misschien iets beter, maar het zal niet veel schelen (joemobile zit op het sfr netwerk).
, Datum:
28.07.2014 14:22
En als ik laatste week juli en 1e week augustus naar frankrijk ga, betaal ik dus 2 maanden is 40,- ?
, Datum:
28.07.2014 15:12
Nee, het is 30 dagen, nadat je geactiveerd hebt.
Geplaatst door: Geert
, Datum:
31.07.2014 12:27
Hoe goed is het bereik van Joe Mobile wordt vaak gevraagd. Ikzelf zit nu in zuid Frankrijk op camping Les Tournels in Ramatuelle. Het bereik is hier prima. Ook de bandbreedte is hier dik in orde. De download snelheid bedraagt hier 3,11 Mbps. Upload is dat ruim 2 Mbps. Dat is ruim voldoende om het Nederlandse journaal streaming te kunnen bekijken. Ik maak hierbij gebruik van een Huawei MiFi met externe antenne.
, Datum:
31.07.2014 18:15
De gratis joemobile sims zullen geblokkeerd worden bij verzending naar het buitenland. Joe is achter de 99135 loophole gekomen helaas, dus simkaarten zullen niet meer aankomen.
Dus er gaat een schaarste aan joemobile simkaarten in Nederland komen, omdat ze alleen nog in Frankrijk besteld kunnen worden.
Dus als je een joemobile simkaart hebt, wees er zuinig op en laat hem niet verlopen.
Heb je momenteel nog een niet geactiveerde simkaart in bezit, zal hij nog wel werken bij activering. Gisteren heb ik er nog 1 geactiveerd.
Geplaatst door: Edwin
, Datum:
31.07.2014 21:15
Heb er eentje van je gehad Bert....wil hem morgen of anders zaterdag activeren omdat we zaterdagavond richting Zuid Frankrijk rijden.
, Datum:
01.08.2014 03:54
Dat gaat wel lukken! Ik bedoel dat de 5 vriendensims van joemobile niet meer naar nederland gestuurd worden.
, Datum:
01.08.2014 11:21
Hoe ging die bestelling in het verleden dan? Via via of zo?
Ik vraag me alleen af hoe ik de SIM geactiveerd kan houden. Wij gaan 1x per jaar naar Frankrijk(juli of augustus) en ik ga geen kosten maken door in januari de sim aan te zetten en er een tegoed op te zetten zonder deze daadwerkelijk te gebruiken.
, Datum:
01.08.2014 12:35
Je kan de sim opwaarderen na een half jaar met 5 euro en dat krijg standaard na de activering van de simkaart. Dus dan kan dezelfde simkaart over een jaar weer gebruiken.
Dus voor nu waardeer jvoor voor bv 20 euro voor 3gig en gratis bellen naar vaste nummers en over een half jaar (Je krijgt vanzelf een mail) met de 5 euro die je gratis hebt gekregen.
, Datum:
01.08.2014 12:40
De bestelling kon je als je een geactiveerde simkaart had gratis aanvragen bij joemobile. Vanaf nu doet joemobile dat niet meer.
Eerder gestuurde simkaarten werken gewoon na activering.
Gisteren heb ik er nog 1 geactiveerd voor een vriend.
, Datum:
01.08.2014 13:02
Als er na activering naar een pincode wordt gevraagd is dat voor joemobile 0000 succes
, Datum:
02.08.2014 10:10
Inmiddels zojuist alle stappen doorlopen(incl. betaling van 20,-) Maar hoe lang duurt het voordat de lijn is geactiveerd?
Ik kom namelijk ook nog niet in de cockpit.
, Datum:
02.08.2014 10:33
Je hebt mail. Je Joemobile is geactiveerd.
Je kan ook de joemobile app op je smartphone gratis downloaden en dan inloggen met je opgegeven gebruikersnaam en wachtwoord.
Geplaatst door: Geert
, Datum:
02.08.2014 10:59
@edwin Dat kan we een paar uir duren. De activering moet in verschillende systemen verwerkt worden. En dat duurt even.
Geplaatst door: hvdijk
, Datum:
02.08.2014 13:14
@bert: dankzij jouw tip over de android instellingen is het helemaal gelukt en werkt internet. Bedankt!!
Geplaatst door: rob jansen
, Datum:
07.08.2014 11:38
Nog net vd week 5 kaarten binnen gekregen. Mazzel dus... ?
Was 2 weken geleden een dag storing bij sfr en dus ook bij Joe. Als compensatie kregen we 2gb data er gratis bij.
Super service en werkt echt geweldig in frankrijk ipv de orange mobicarte die we altijd kochten.
, Datum:
07.08.2014 23:04
Zit op op dit moment in Marseillan plage, snelheid in de avond is dramatisch tot niet/geen. Heb op de ipad2 4 van de 5 bolletjes. In de ochtend gaat het wat beter.