Mobiel internet Frankrijk (tip) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
15.07.2017 00:44
De opwaardering bij Orange is bij mij ook al eens fout gegaan. Medewerker Orangeshop hield vol dat ik in 1 minuut een gigabyte opgemaakt moest hebben
Geplaatst door: Jolanda1964
, Datum:
15.07.2017 00:57
Is dit nu nog nodig dan? Binnen de EU gelden nu dezelfde tarieven dan in NL voor internet en gaat het van je bundel af. Waarom dan een Frans SIM-kaartje aanschaffen? Of zie ik iets over het hoofd?
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
15.07.2017 08:19
Jolanda, ik heb ruim 8 Gb Internet verbruik per dag! Mijn Nederlandse bundel is niet genoeg. Ik zie ook dat als ik met mijn Telfort bundel aan het Internetten ben dat mijn snelheid heel laag is, terwijl ik met een Engelse Vodafone provider op dezelfde locatie wel een hoge snelheid krijg. De locatie kan ook van invloed zijn. Probleem van het afschaffen van roaming kosten heeft wel tot gevolg dat netwerken in kleine plaatsjes met veel toeristen overbelast raken. Daarom is het voor mij ook wenselijk om van netwerkt te kunnen switchen.
Voor de meeste vakantie gangers zal hun eigen bundel wel voldoende zijn, maar wees er op bedacht dat de verbinding wat minder kan zijn.
, Datum:
15.07.2017 11:23
Komt bij dat je in het buitenland mogelijk (veel) meer gebruikt dan thuis, waar je ook je vaste internet nog hebt. Dan kon Frans Internet wel eens goedkoper zijn dan extra mb's op je abonnement.
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
15.07.2017 14:55
Vandaag weer naar de SFR winkel. Na ca 1.5 uur hadden ze eindelijk mijn Internet verbinding werkend!
Gevraagd wat ze nu gedaan hadden, maar dat konden ze me niet vertellen.
Toen gevraagd wat mijn tegoed was. Volgens de verkoopster van afgelopen donderdag zou mijn tegoed 14 Gb moeten zijn, maar bij nadere controle bleek dat 4 Gb. Ik zou met een niet-werkende Internet verbinding in 2 dagen 10 Gb verbruikt hebben. Na verder aandringen heeft de zeer behulpzame dame in de SFR winkel weer met SFR gebeld, en toen bleek dat de bundel die ik had aangeschaft (10 Gb voor 30 Euro) een actie van de vorige maand was en dat die nu niet meer geldig is. In plaats daarvan kreeg ik 2 Gb en onbeperkt bellen en sms-en voor een maand. Ze konden mij de extra Mbs niet leveren. In plaats daarvan kreeg ik 20 Euro terug. Dus nu heb ik voor 20 Euro een nieuwe SIM + 4 Gb + Onbeperkt bellen en sms-en voor één maand. De prijs is niet heel slecht, de service van de winkel was OK, maar het gezeur met SFR en de hoeveelheid tijd die het gekost heeft is gigantisch!
Daarna naar de Orange winkel gegaan. Die wisten mij eerst te melden dat het tegoed van 5 Gb Internet verbruikt was. Nadat ik ze uitgelegd had dat dit onzin was, moest ik maar 3900 bellen. Maar dat ging niet van de telefoon met mijn Orange kaart omdat het tegoed op zou zijn. Toen kreeg ik een telefoon van de zaak waar ik mee naar 3900 kon bellen. Na 3 keer te zijn doorverbonden kwam ik bij de technicien van Mobicarte, terwijl de winkel en de sim kaart aangaven dat het om een "Pret a surfer" kaart ging die alleen in routers gebruikt kunnen worden. De technicien wist mij te vertellen dat het een mobicarte was die echter alleen geschikt voor Internet gebruik in een router was. Hij kon mij alleen helpen als ik bij de router was, zodat hij de instellingen kon wijzigen. Ik vertelde hem dat de router op de camping was. Hij vroeg mij om hem te bellen op 3900 als ik op de camping was. Ik vertelde hem dat dit niet werkte met de telefoon waarin de Orange sim kaart zat, omdat ik geen tegoed zou hebben, en met mijn telefoon met een NL-simkaart kan ik geen 3900 bellen. Hij hield vol dat dit wel kon, maar dat gaat echt niet. Ik heb met de winkel afgesproken dat ik met mijn router zou terug komen en dan met de telefoon van de winkel weer naar 3900 zou bellen. Ik ben bij Orange ruim een uur bezig geweest. Wordt vervolgd....
, Datum:
15.07.2017 15:00
Dit wordt een complete roman: 'In de greep van de providers' . Ik hoop wel dat het afloopt met en paar arrestaties... :-)
Geplaatst door: ® daido1964
, Datum:
16.07.2017 22:53
, Datum:
16.07.2017 22:56
Daido, je link werkt helaas niet: Er zijn geen reacties in dit topic die voldoen aan de zoek/filter criteria.
Geplaatst door: ® daido
, Datum:
17.07.2017 07:03
Geplaatst door: Johan
, Datum:
19.07.2017 18:24
Geplaatst door: Madje
, Datum:
10.09.2017 15:25
Ik heb een Huawei mifi en een Nederlandse Lebara simkaart. Dit werkt prima in het buitenland. je moet bij de instellingen van de mifi wel e.e.a aanpassen.
Naam: maakt niet zoveel uit wat je daar neerzet, bijvoorbeeld internet
Gebruikersnaam: leeg laten
Wachtwoord: leeg laten
APN: multimedia.lebara.nl