Mobiel internet Frankrijk (tip) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® daido
, Datum:
12.07.2017 20:04
Geplaatst door: Jolanda1964
, Datum:
12.07.2017 23:56
Is dit nog nodig dan? Nu we in de EU gewoon kunnen internetten met ons eigen, Nederlandse, tarief?
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
13.07.2017 00:12
, Datum:
13.07.2017 07:39
Peter, Sinds dit jaar heeft Bouygues zijn 4g netwerk sterk uitgebreid ( net als sfr en orange) en lijkt qua dekking net zo goed of zelfs ietje beter dan sfr. In mijn vakantie in mei heb op verschillende plaatsen tot mijn eigen verrassing het meest het netwerk van bouyguess gebruikt.
Nadeel van een een franse provider blijft dat je maar 1 netwerk kan blijven gebruiken in vergelijking met een nederlandse provider.
Van de nederlandse providers kan je beter geen tele2 hebben, omdat die alleen 3g aanbiedt in frankrijk en geen toegang heeft tot alle netwerken.
Van Three..co.uk is bekend dat de snelheid niet altijd optimaal is.
, Datum:
13.07.2017 07:56
Het blijft een raar wereldje. Ik ben afgegaan op gegevens over netwerken van een jaar geleden. Die stemmen overeen met mijn ervaringen dat Bouygues vaak slecht bereik had. Mooi als dat verbeterd is.
Met Three.co.uk in Engeland en Ierland op tal van plaatsen prima ervaringen, behalve in één dorp in Noord-Ierland. Daar had ik met Three.co.uk nul komma nul bereik, terwijl een Iers Three.ie kaartje het prima deed.
Geplaatst door: Martin
, Datum:
13.07.2017 09:10
Ik vraag me toch een ding af, of twee eigenlijk. Ik weet niet hoe het bij andere providers zit, maar bij T-mobile kan je je internetbundel resetten als je er doorheen bent. Kost iets van 2,50 tot 5 euro ofzo, afhankelijk van de abonnement. Dat betekend dat ik maar liefst 7 keer kan resetten voor het geld dat ik anders uit zou geven aan een SFR-sim van 20 gig. En tuurlijk kan het zijn dat je meer verbruikt omdat je thuis veel via je wifi doen, maar het ongemak is voor mij al een reden om te resetten ipv sim kopen. Daarnaast vraag ik me af waarom je in godesnaam zoveel data nodig hebt op vakantie. Of begin ik dan te klinken als een oude man? ;-) In Nederland verbrand ik echt veel data, maar op vakantie heb ik helemaal niet zo'n behoefte om te streamen of ander datavretend verkeer. Beetje nieuws checken, appje hier en daar, meer niet. Ik oordeel niet, maar vraag het me gewoon af.
Geplaatst door: ® daido?
, Datum:
13.07.2017 10:03
Three heeft overigens wel een goed bereik in de UK.
En Martin, het makkelijkste is gewoon je nederlandse provider te gebruiken.
Ikzelf heb nog een tmobile abonnement met 60 dagen onbeperkt in de eu. Zelf gebruik ik ook niet zoveel data, maar ik kan mij voorstellen als je een gezin hebt met drie kinderen dat de data er doorheen vliegen.
Geplaatst door: ® Ron3
, Datum:
13.07.2017 11:37
Zo leuk dit forum :-) als tijdmachine..
Het begon met een post van 3 jaar geleden dat je maar liefst 500Mb data kon krijgen voor €45. Bovenop je eigen Nederlandse abbonnement natuurlijk.
Nu heb je een 6Gb abbo voor een fractie van dat bedrag. Kan je nagaan hoe er jarenlang is verdiend door de telecombedrijven.
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
13.07.2017 16:32
Nou daido, https://www.sfr.fr/telephonie-mobile/sfr-la-carte/welcome/ leek mij een prima aanbieding.
Vanmorgen bij 3 TABAC shops geweest, maar die kenden de SFR Welcome SIM Card niet, daarna naar de SFR shop in Ales, die konden me ook niet helpen.
Vervolgens de online chat geprobeerd, na een uur chatten konden zij mij niet verder helpen. Daarna SFR 1026 gebeld (met een telefoon met een SFR SIM kaart), maar dat leverde ook niets op. Uren bezig geweest, zonder enig resultaat!!
, Datum:
13.07.2017 19:40
Dan heeft Peter zijn blog voor niks geschreven vannacht. Wel raar dat het op de website van SFR staat.
, Datum:
13.07.2017 19:54
Johan, wat zeiden ze bij de sfr-shop toen jij zei dat aanbieding toch echt op de website staat?
, Datum:
13.07.2017 21:45
Ik heb de medewerkers van de SFR shop de internet pagina laten zien, maar ze waren er niet mee bekend. Ik moest maar 1026 bellen. Alleen kon ik dat niet, want dat kan alleen vanaf een telefoon met een SFR sim kaart.
Ik heb toen de optie "Etre rappelé" geprobeerd. Eerst aangegeven dat ik vanuit Nederland bel en vervolgens mijn 06 nummer opgegeven. Ik kreeg als response dat het nummer ongeldig was! Dus dat schoot ook niet op.
Vervolgens de optie voor online chat gekozen. De dame waar ik mee verbonden werd kende de Welcome sim card ook niet nadat ik haar eerst had uitgelegd waar de de informatie op het Internet kon vinden, maar ging het aan haar chef vragen. Kortom een uurtje later kreeg ik te horen dat zij mij niet verder kon helpen en dat ik echt 1026 moest bellen.
Daarna heb ik voor Euro 10.- een SFR SIM kaart aangeschaft en 1026 gebeld. Ik ben meer dan een uur bezig geweest met een vriendelijke meneer die mij probeerde een ticket aan te smeren met 8 Gb internet voor Euro 35.- Ik heb heb er toen nogmaals op gewezen dat ik 20 Gb voor Euro 35.- wilde. Hij wist te vertellen dat ik het welcome paket via Internet kon activeren omdat ik al een sim had. Er waren alleen 2 problemen. Ik heb geen bank pas van een Franse bank en met mijn visa kaart gaat het niet, en het Internet welcome pakket lijkt niet op de Welcome SIM waarmee SFR adverteert.
Internet op de camping is een drama. Intnet via Nederlandse SIM van Vodafone met SFR als roaming is ook een drama. Ik maak nu gebruik van mijn Engelse Vodafone SIM die Bytel als roaming partner heeft. Dat gaat een stuk beter, maar is ook niet perfect.
Inmiddels heb ik Internet tegoed aan mijn nieuwe SFR card toegevoegd, maar dat werkt ook voor geen meter. Maandag ga ik weer naar de SFR shop, maar veel vertrouwen dat het iets oplevert heb ik niet. Kortom, een goede oplossing lijkt er in deze omgeving niet te zijn. Ik heb er al aardig wat geld in gestoken, maar dat is niet echt het probleem. Het is wel frustrerend dat een goede Internet verbinding in het hoogseizoen niet tot de mogelijkheden lijkt te behoren.
, Datum:
13.07.2017 21:55
Het is inderdaad drama. Mijn vodafone-kaartje heb ik vorig jaar gefrustreerd in de prullenbak gegooid. Net een brief gehad dat er nog 3,57 aan tegoed op staat dat dreigt te verlopen. Of ik even bij wil storten. Dacht het niet... Oh ja, teruggeven doen ze niet.
In augustus weer naar Frankrijk, ben benieuwd wat mijn three-kaartje daar doet.
, Datum:
13.07.2017 23:40
Overigens blijkt dat dit Welcome-kaartje al sinds 2012 bestaat, alleen de tarieven zijn kennelijk aangescherpt. Vreemd dat men het dan niet kent. Maar ja, de medewerkers van Vodafone zijn ook bericht om onbekendheid met hun eigen producten.
, Datum:
14.07.2017 08:16
Als je internet echt nodig hebt kan je overwegen een goede 4g router met antenne te kopen.
Bv Huawei E5186s-22a 4g/wifi modem, kan volgens mij ook op 12v
Externe antenna: Konig ANT-4g20-KN externe antenne met 2.5m kabel
Dat kan echt 2 streepjes schelen, zeker als je de antenne goed richt.
Eerdere modellen van de huawei kan je vinden op internet voor onder de 100 euro en de antenne kost ronde 60 euro.
Geplaatst door: Piotr
, Datum:
14.07.2017 09:29
Hoe relevant is de discussie over Franse sim-kaarten nog nu de roamingkosten binnen de EU zijn afgeschaft ?
, Datum:
14.07.2017 09:32
Er bestaat ook een SFR Welcome bundel, dat is iets heel anders. Ik denk dat die al langer bestaat.
Ik heb een Huawei LTE CPE E5186-5G-BE4F met externe 2 antennes. Aan de apparatuur zal het niet liggen.
, Datum:
14.07.2017 10:39
Johan, misschien heb je hier wat aan. FREE. De dekking is niet overal even goed, maar de prijs wel. Voor 30 euro 100gb 4g. 25gb 3g
http://mobile.free.fr/fiche-forfait-free.html
voor 19.99 per maand voor 100gb 4g of 25 gb 3 g voor een maand
10 euro voor simkasrt
Automaten: http://mobile.free.fr/assistance/692.html
Dekking:http://mobile.free.fr/couverture/
20€+10€ voor kaartje uit machine met creditcard
Je kan kiezen dat je 1 maand wil en geen doorlopend abonement.
Start is vanaf moment activeren, dus niet lopende maand.
Je kan op een inlog pagina zien tot wanneer het loopt en wat je verbruikt hebt.
, Datum:
14.07.2017 21:50
daido, heb je dit zelf als eens een free abonnement voor 1 maand genomen??
, Datum:
14.07.2017 22:14
Vandaag maar eens aan de gang gegaan met Orange. Vorig jaar een SIM van Orange aangeschaft en met plezier gebruikt. Mijn tegoed was op, dus nu naar de TABAC winkel om voor Euro 40.- een tegoed van 5 Gb te kopen (online kan dat niet, want mijn VISA credit card wordt niet geaccepteerd. Alleen cards van Franse banken worden geaccepteerd !).
Vervolgens via de mobiele telefoon het 14 cijfers tellende activatienummer doorgegeven. SIM ontvangen dat het tegoed van 5 Gb actief was.
Maar helaas, geen Internet. Wil ik Orange service bellen, krijg ik te horen dat mijn tegoed op is en werd de verbinding weer verbroken. Weer naar de TABAC winkel en een beltegoed van Euro 10.- met weer 1 Gb Internet tegoed aangeschaft en geactiveerd, met hetzelfde negatieve resultaat. Op de Orange site staat dat mijn tegoed op is en direct daaronder staat dat ik nog 1 en 5 Gb tegoed heb.
Dus morgen niet alleen naar de SFR shop in Ales, maar ook naar de Orange shop. Hopelijk kunnen ze me daar helpen, maar veel vertrouwen heb ik er niet in. Het zal me in elk geval weer bijna een hele dag kosten.
Wat een elende.
De snelheid van de Internet verbinding op de camping is veeel slechter dan vorig jaar. Er zijn steeds meer mensen op de camping die gebruik maken van de wifi, soms meer dan 900 gebruikers tegelijk!!!
Ook het datanetwerk is aardig overbelast. Dit komt denk ik omdat de roaming kosten zijn afgeschaft en heel veel toeristen via hun eigen provider gebruik maken van het Internet.