Mobiel internet Frankrijk (tip) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: daido1964
, Datum:
08.06.2017 11:48
Bij Tele2 heb je alleen 3g op de meeste plaatsen heb ik gehoord.
Geplaatst door: An
, Datum:
01.07.2017 14:26
Ik kocht verleden jaar in Frankrijk 'n Airbox van Orange, vnl. voor mijn iPad. Ik zit dan in de Morvan in 'n huis voor 'n aantal maanden.
Het werkt perfect(ontvangst daar is 3G) was net zo snel als thuis. Het enige probleem is dat ik de franse taal niet voldoende beheers
en Orange alleen in het Frans communiceert. Ik kocht het in 'n Orange boutique in de Autan in Avallon (waar men niet erg behulpzaam was! Buitenlander?,Taal?). Zo nodig daarna opwaarderen kon via 'n opwaardeerbon van elke(?) Tabac-winkel. Probleem is opwaarden moest via 'n franse vaste telefoonverbinding waar dan weer rap frans wordt gesproken in de aanwijzingen. Dit jaar wil ik 'n provider in Nederland (denk aan tele2) met onbeperkte data. Het probleem was dan de simlock...na lang zoeken vond ik bij T-Mobile de mogelijkheid om dat gratis te doen - zij hebben Orange in Nederland overgenomen naar blijkt. Zij geven de tip om eerst even te kijken of er wel een lock opzit. Er zit geen lock op mijn Airbox naar blijkt, dus ben ik vrij om de provider te kiezen die ik wil. Dat voelt goed! Met die Airbox ben ik heel tevreden.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
01.07.2017 17:32
Wisselende ervaringen met Orange. Nieuw kaartje kopen in een Orange winkel in Frankrijk gaat goed, maar in plaats van nieuw tegoed kopen is het veiliger gewoon nieuw simkaartje te halen.
Eén keer Frans Lebara-kaartje genomen (NL Lebara werkt niet in Frankrijk). Dat werkte op zich goed als het werkt, maar het netwerk is niet goed dekkend.
Op dit moment is er een alternatief: Op E-bay koop je simkaartjes van three.co.uk: 12 gb voor iets van 17 euro, een jaar geldig. Daarmee kun je al een heel eind vooruit. Updaten via three lukt niet, dat accepteert alleen engelse credit-cards. Maar via rechargemysim.de kan het wel 32,50 (28,50 voor Three, de rest voor rechargemysim) voor 10 gb, een maand geldig.
Updaten heb ik niet gedaan omdat ik de mogelijkheid nog niet kende, maar het engelse kaartje werkte in Belgie, Frankrijk omgeving Duinkerken, Enhgeland, wales en ierland prima
Geplaatst door: Knevel
, Datum:
11.07.2017 18:57
Ik heb een Huawei 5330 aangeschaft voor de vakantie zodat we op de camping op de tablet kunnen internetten. Nu hebben we in Frankrijk bij sfr een simkaart gekocht en gelijk 3gb tegoed. Alleen we hebben nog steeds geen internet terwijl er wel bereik is. Wie weet hoe wij alles moeten instellen?
Geplaatst door: ® daido
, Datum:
11.07.2017 19:05
, Datum:
11.07.2017 19:14
Dat heb ik gedaan daido maar kunnen wel whatsappen maar niet op internet
, Datum:
11.07.2017 20:05
Probeer deze eens APN sl2sfr of slsfr of wapsfr
, Datum:
11.07.2017 20:24
Moet er in de namen van die APN's geen punt voor de letters fr?
Geplaatst door: ® daido1964
, Datum:
11.07.2017 21:14
, Datum:
11.07.2017 23:53
is die 5330 een 4g-apparaat, zo niet dan vind je hier nog een paar apn's die je kunt proberen: https://assistance.sfr.fr/mobile-et-tablette/offres-mobile/parametrer-apn-sfr.html#
Andere optie, die bij mijn huwai e5372 wel eens werkt. Log even in op de beheerpagina van je huawei (bij mij in de adresbalk intikken 192.168.8.1 ). Als connexion daar grijs is, even aanklikken, mogelijk dat ie alsnog groen wordt en hij het dan wel doet.
, Datum:
12.07.2017 00:06
Voor de veelgebruikers: op Ebay aanbieding van Three.co.uk 12 gb voor 17 euro, een jaar lang geldig in 42 landen waaronder Frankrijk en België. Heb er zeer beperkte ervaring mee in Frankrijk (alleen Duinkerken), maar in NL, België, Engeland en Ierland werkte het prima. Opwaarderen kan niet direct bij three.co.uk, wel via Europasim
, Datum:
12.07.2017 07:30
Het is een 3g mifi, maar dat maakt voor de instellingen van de apn niet uit. Het simpelste voor de meeste mensen is gewoon hun nederlandse abonnement of prepaid te gebruiken en hun telefoon als hotspot te gebruiken Vaak kan je bij providers je bundel een maand verhogen. Een bijkomend voordeel is dat je vaak kan kiezen tussen een provider die op jouw plaats de beste verbinding heeft.
En als je toch wat beters wilt gebruiken, koop dan ipv van zo'n mifisteen een 4g router wasrop je een externe antenne kan aansluiten zoals dit https://www.routershop.nl/huawei-b315s-22-4g-lte-router/pid=40033. Op internet zijn goedkopere versies te vinden. Maar ook zonder antenne heb je een betere en stabielere ontvangst dan zo'n mifisteen.
Dit jaar is het 4g netwerk in frankrijk sterk verbeterd, dus gebruik bij voorkeur 4g.
Geplaatst door: Jan52
, Datum:
12.07.2017 08:49
Ik snap er echt geen jota meer van.
Wat hier allemaal voorbij komt, daarvoor moet je bijna een universitaire graad hebben..
Ik hou het lekker simpel met mijn Iphone, ga deze gebruiken als mobiele hotspot in combinatie met mijn prepaid.
, Datum:
12.07.2017 09:36
Dat is inderdaad het makkelijkst Jan. Niet vergeten de roaming aan te zetten, anders werkt het nog niet
, Datum:
12.07.2017 12:34
Ik snap er echt niets van. Simkaart gekocht voor 10 euro bij sfr. Ook tegoed van 25 euro maar we krijgen wel WiFi maar geen internet. Wie weet wat je moet doen met briefje met code die je krijgt bij sfr winkel.
, Datum:
12.07.2017 17:39
Heb je simkaart geactiveerd?
, Datum:
12.07.2017 18:24
HOE JE WELKOM Prepaid SIM te genieten?
1. Plaats de SIM-kaart in uw mobiele telefoon
Plaats de SIM-kaart in uw telefoon
2. Bel 963 (gratis) om de lijn te activeren
Bel 963 (gratis) om de lijn te activeren
3. Get That een tekst vermelding van jouw lijnnummer en uw gelukkige is bruikbaar
ontvangt u een sms met vermelding van activatie van je lijn en mobiele lijnnummer ontvangen
Of via deze link activeren
Weet ik niet zeker
https://www.sfr.fr/mobile/ma-commande/suivre-ma-commande/login
, Datum:
12.07.2017 18:51
, Datum:
12.07.2017 19:26
, Datum:
12.07.2017 19:46
Ik vind die site van sfr een ramp.Ik ben al een uur aan het zoeken hoe je een bundel kan aanschaffen of activeren. Voor mensen die een franse prepaid willen aanschaffen. Ga naar een orange winkel en vraag of ze boel activeren.