Mobiel internet Frankrijk (tip) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Vakantie13
, Datum:
12.08.2015 23:40
@peter, ik zie idd in de boutique het 3G aanbod maar volgens mij kan dat alleen met sms, wij hadden alleen de mifi en konden geen sms sturen.
Het is me ook nog steeds niet duidelijk of je inderdaad pas na een maand 3go kan opwaarderen. De chatsessie was trouwens wel keurig, heb van het hele gesprek een verslag per mail gekregen.
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
13.08.2015 00:32
Ik liep er inderdaad ook tegenaan dat dat alleen via sms lukte, nada ik via internet mijn krediet aangevuld had. Gelukkig had ik nog een oud lijk van een mobieltje voor dat doel meegenomen...
Geplaatst door: Gooz74
, Datum:
13.08.2015 11:28
Allen,
ik probeer ook een 3gb kaartje van Lebara te bestellen maar ik loop ook tegen het Adres aan.
Ik ben woonachtig in Belgie dus gebruik ik bij postcode de code 99131 (zoals Nederland 99135 is).
Echter word mij ook gevraagd om "N° de rue" en "Nom de rue" aan te geven en deze ken ik niet. Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt.
Geplaatst door: ® Christina
, Datum:
13.08.2015 14:27
Als postcode vul je gewoon 99131 in en bij adres je volledige adres dus straatnaam + huisnummer+postcode ( je eigen dus) en land. laatste was ik vergeten maar kwam wel aan met wat vertraging.
Kijk voor overige uitleg op blz 10, 11 en 12 van dit topic
Geplaatst door: ® Rien Bosch
, Datum:
22.08.2015 15:49
Ik heb 3 x geprobeerd bij Lebara een simkaart te bestellen: een aantal chatsessies met Lebara daarover gehad. Zouden sturen, maar niets ontvangen. Toen maar in Frankrijk bij een Orange-winkel voor 15 euro een simkaart + 25 euro (3Gig data) gekocht. Ze hebben hem in de winkel netjes voor mij in orde gemaakt. (Autun). Drie en halve week op verschillende plaatsen redelijk tot goed internet gehad. Ik had genoeg aan de 3 G. Opwaarderen kun je doen via internet. De simkaart blijft 1 jaar geldig, tenzij voor die tijd opwaardeert.
Geplaatst door: ® daido1964
, Datum:
26.08.2015 07:47
Wie weet hoe ik bij lebara.fr kan kijken hoeveel data ik gebruikt heb? Bij het dashboard kan ik het niet vinden.
Ik had simkaart in een mifi gestopt en binnen een paar uur gaf het apparaat aan dat ik 600mb had verbruikt. Het internet is hier zo langzaam dat ik wel een week nodig zou hebben om dit te gebruiken. Bovendien stond het automatisch updaten van apps via wifi van mijn tablet uit.
Nu is het gebruik weer normaal, nadat de sim in mijn tablet gestopt heb.
Geplaatst door: cor
, Datum:
07.09.2015 19:19
Heb 3 weken 2 lebara kaartjes gebruikt in Zuid west Frankrijk. Meestal prima 3g en H+ bereik, sommige gebieden ook slechts E. ook tethering werkt prima. Onderling bellen was gratis. Had beide kaartjes opgewaardeerd in NL met 10€ om te bellen en 7,99€ voor 1GB. Toen ik vanmiddag terug kwam had ik nog een Frans Lebara kaartje bij de post. Als iemand hiervoor belangstelling heeft stuur ik hem op.
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
07.09.2015 19:43
Je kunt met je mifi wel een SMS ontvangen en verzenden door eerst in te loggen op je mifi. Zie hiervoor de handleiding van je mifi.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
08.09.2015 00:21
@Daido: als je inlogt, direct op de eerste pagina die je krijgt. Kijk in de tabel onder het kopje Forfaits bij de regel Data Fr. In de kolom Crédit restant lees je hoeveel mb je nog kunt verstoken.
Geplaatst door: ® daido1964
, Datum:
14.09.2015 07:03
Bedankt Peter! Ik ben al terug,maar ik had het al gevonden. Mijn teller bleef maar op 3000mb staan, dus ik dacht dat de site mijn aanschafte bundel aangaf en niet wat ik verbruikt had.
Opvallend is dat lebara (en in het verleden ook joemobile) veel minder data aangeven dan het gebruik wat ik op mijn wifi ziet. Het scheelt aanzienlijk. In nederland klopt het datagebruik van mijn teller precies met het datagebruik van mijn provider.
Ik ben op veel verschillende plaatsen geweest in Frankrijk, maar ik vind de dekking van lebara matig. Orange heeft echt een betere dekking en meer3 en 4g.
Geplaatst door: @ms
, Datum:
02.06.2016 18:08
Na alle enthousiaste verhalen heb ik een MIFI ZTE MF65 gekocht om tijdens mijn vakantie een wifiverbinding te hebben met mijn iPhone 6S en iPad, allebei met de laatste iOS versie. Nu kom ik een probleem tegen dat ik op dit forum niet gelezen heb.
Als ik de MIFI aanzet, dan zie ik deze in mijn wifi, en ik kan er mee verbinden, maar ik kan de configuratiepagina 192.168.0.1 niet openen vanaf mijn iPhone/iPad. En dit is nodig om de (APN) instellingen van de configuratie aan te passen bij een SIM-wissel.
Ik heb diverse browsers geprobeerd (Safari / Chrome / Firefox), wel/geen http:// ervoor, maar helaas.
Het frustrerende is: op niet Apple apparaten werkt het wel.
Zijn er Apple-gebruikers die een oplossing voor dit probleem hebben gevonden, zodat het wel vanaf de iPhone/iPad kan?
Geplaatst door: ® Wilma5
, Datum:
02.07.2016 12:25
Ik heb een Huawei mobile Wifi router. Daar heb ik een vodafone simkaart in laten zetten voor 15 euro. Daar heb ik in Nederland op een camping met slechte wifi 5 dagen gedaan. Vervolgens opgewaardeerd voor 10 euro en dit was er in een paar uur doorheen. Nog een keer gedaan en dat was met een paar minuten weg. Wat doe ik verkeerd?
Geplaatst door: ® Johan (webmaster)
, Datum:
02.07.2016 12:55
Als je met de mifi verbonden bent en http://192.168.8.1 in je browser invoert, dan kun je het verbruik van de mifi zien.
Het kan zijn dat je allerlei automatische zaken hebt aanstaan, zoals back-ups op het Internet, Updates van software en antivirus database, e-mail met attachments, etc.
Hou er verder rekening mee dat plaatjes, incl google maps en filmpjes veel bandbreedte verbruiken.
, Datum:
02.07.2016 14:40
En zet je updates helemaal uit. Vaak staan die op de stand alleen updaten als er een wifi-verbinding is, maar je mifi geeft ook een wifi-signaal en jouw laptop/tablet/telefoon denkt dan dat ie mag updaten...
Geplaatst door: ® Zwarien
, Datum:
30.07.2016 23:04
Help, Tplink Mifi met Lebara sim kaart.
Instellingen volgens mij goed, maar internet werkt niet. Wie kan mij helpen
Geplaatst door: Tjub
, Datum:
03.08.2016 11:45
Ik heb deze instellingen (van Franse site) en dat werkt. Ik heb een Vodafone mifi (huawei).
APN is "fr.lebara.mobi", that your Username and Password are both "wap" and that the authentification type is "PAP
Geplaatst door: Lisa
, Datum:
16.08.2016 01:02
Ik had vorig jaar een Lebara, beviel prima, deed hem in de laptop, goedkoop en snel internet, maar dit jaar was het nummer ineens vervallen
terwijl ik gewoon kon opwaarderen via account, geld weg dus, balen. Hou daar rekening mee
Geplaatst door: Maxim
, Datum:
03.05.2017 08:30
Hallo allemaal. Even een vraag. We gaan naar France. Heb een lebara nummer. Met internet.(daar gebruik ik hem ook voor. Andere nummer voor bellen hier in Nederland. Is het nou slim om lebara internet op te waarderen in Nederland en daar er mee te internetten.?of is het slim om in Frankrijk een lebara te kopen en daar internet te nemen. Offfffff kan ik in Frankrijk met m'n Nederlands lebara nummer opwaarderen met bv ideal abn amro via internet. Wie weet de oplossing..ik vroeg me af of internet daar duurder is dan hier.....
Geplaatst door: ® Itsjustme
, Datum:
03.05.2017 09:41
, Datum:
03.05.2017 13:06
Bij mijn weten biedt Lebara geen internet in het buitenland, op de site staan daar geen tarieven voor. Was voor mij ooit reden om een Frans Lebarakaartje te nemen. Dat werkte wel, maar de dekking was beduidend slechter dan bij Orange