Mobiel internet Frankrijk (tip) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
09.08.2015 22:23
Ik heb bij Lebara voor 20 euro 3 gig gebruikt in anderhalve week.
Liep er wel tegenaan dat je het plts op was en ik dus geen verbinding meer had. Lebara stuurt daarover wel een sms-je, maar dat zie je dus niet als je je kaartje in laptop of mifi stopt. Vervolgens bleek ik alleen op te kunnen waarderen met sms, nadat ik met credit-card geld op mijn account had gezet. Via Internet in de boutique lukte dat niet...
Geplaatst door: Frank
, Datum:
10.08.2015 14:07
Bij SFR krijg je ook een SMS als het tegoed (bijna) op is. Op mijn mifi van TP-Link zie je een melding van SMS die je ontvangt. Via de beheerpagina van de mifi kan je die SMS lezen. Ook kan je hier SMS versturen. Opwaarderen kan eenvoudig via de App van SFR. Met o.a. creditkaart of een in de winkel gekochte opwaardeerkaart (code). Via de SFR app kan je ook je resterende tegoed zien.
Geplaatst door: Milburn
, Datum:
10.08.2015 17:49
De campings die wij dit jaar hadden bezocht, was de WIFI redelijk tot zeer goed tot op de staanplaats. De kosten voor onbeperkt dataverbruik was bij de ene camping gratis en bij een andere camping € 10,00 voor 4 weken.
Onderweg gebruik gemaakt van internet bij de tankstations op de peage.
Geplaatst door: ® Peter, Hurktoilet
, Datum:
11.08.2015 00:25
@Frank: zie nu dat de beheerpagina van Lebara die mogelijkheid inderdaad ook biedt. Hoef ik mijn simkaartje teminste nietvoor het opwaardeen alleen in een afgedankte telefoon te stoppen.blijft toch lastig dat het niet gewoon via de site kan.
, Datum:
11.08.2015 11:39
@Peter, Mooi dat Lebera dit ook biedt. Zelf geen ervaring met Lebera. Wel zie ik in de app-store een app van Lebera staan voor het opwaarderen. Is dit een optie om het eenvoudiger te doen? Met de SFR app ging het vrij simpel. Via "Recharger ma ligne" wordt je bij SFR naar een portal geleid waar je kan kiezen uit een aantal opwaardeeropties. Vrij simpel te doen.
Ik moet er wel bij zeggen dat in vergelijk met soortgelijke apps van Nederlandse providers de Franse providers wel wat achter lopen.
, Datum:
11.08.2015 11:40
Oeps, bedoel Lebara natuurlijk.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
11.08.2015 14:32
Geen idee of die app werkt, ik gebruik een aftands mobieltje om voor dat kaartje een sms-je te kunnen sturen. en dan gaat de sim-kaart weer in de de mifi. dacht dus vervolgens via de boutique op te waarderen, maar dat gaf steeds de merkwaardige optie dat de bundel al geactiveerd/geblokkeerd was voor deze gebruiker...
Geplaatst door: hvdijk
, Datum:
11.08.2015 20:47
Ook wij hebben dit jaar wederom gebruik gemaakt van onze Orange sim-kaart. Deze hadden we vorig jaar al aangeschaft en ook al gebruikt. De simkaart blijft 1 jaar na het laatste gebruik geldig. Zodra wij dit jaar in Frankrijk waren zijn we naar een Orangeshop gegaan en hebben we deze weer opgewaardeerd (let's go) door een behulpzame medewerker van de Orange shop. We hadden 3 gb voor 25,- euro. De simkaart in een oude smartphone die we over hadden, gestopt en tethering aan gezet. Met 3 smartphones en 1 tablet veelvuldig gebruik van gemaakt. Uiteraard inderdaad automatische updates bij wifi uitgeschakeld en niet op Youtube of andere filmpjes etc op internet bekijken. Op de camping was alleen gratis wifi bij de receptie en wij konden vanaf onze kampeerplaats gewoon whatsappen en diverse sites/apps bezoeken. Orange heeft ook een app waarbij we dagelijks konden checken hoevel mb we hadden verbruikt/nog over hadden. Uiteindelijk zijn we na 2,5 week met nog 1 gb tegoed thuisgekomen........gewoon niet op gekregen. Bijkomend voordeel is dat we overal internet hebben dus ook in de auto/tijdens stad bezoeken etc. Aangezien de simkaart in een oude smartphone gaat, is het laden van websites/apps niet altijd even snel. Daarom gaan we voor de volgende vakanties een mifi aanschaffen. Tenminste, ik neem aan dat dat sneller werkt. Maar vooralsnog zijn we heel erg blij met deze goedkope oplossing.
Geplaatst door: Ad(Fendt)
, Datum:
11.08.2015 21:28
Ook wij hebben die 3Gb van Orange niet opgekregen:-)
Waar/hoe heb je die app van Orange.fr gevonden? Ik kan m zo niet vinden.
Wij moesten gokken hoever we waren met ons tegoed...
, Datum:
11.08.2015 21:41
Geplaatst door: ® Johan
, Datum:
11.08.2015 21:53
, Datum:
11.08.2015 22:15
Dat is me tot op heden niet gelukt. Ik heb een account aangemaakt. Het 06 nummer gekoppeld, maar verder kom ik niet, omdat ze een clientnummer nodig hebben. Dat heb ik echter nooit gehad, nooit gezien. Zonder dat nummer kan je dus niets?? Dat zou op iedere faktuur staan, maar ja, ik heb geen faktuur.
Alle papieren van aanschaf sim in 2012 heb ik nog, maar geen klantnummer...
, Datum:
11.08.2015 22:16
@Johan: ik kan op de jouw genoemde manier niet verder. Dan wordt er om een password gevraagd en dat heb ik nooit eerder ingevoerd.
Via de app hoefde ik helemaal niets in te voeren.............alhoewel nu ik dit zojuist (in Nederland dus) op de smartphone met de orange simkaart probeer, lukt het nu niet.......vreemd.
, Datum:
11.08.2015 22:36
Ik heb zojuist een account bij Orange aangemaakt maar loop net als @Ad tegen het clientnummer aan...............dat heb ik niet en kan niet verder.
Ik begrijp het niet helemaal. In Frankrijk bij orangeshop de app "Orange et moi"gedownload op smartphone; ik klik op de app en kan direct mijn resterende internettegoed opvragen. Zonder maar een mobiel nummer of wachtwoord of iets anders in te voeren. De app herkent dus direct mijn telefoonnummer met bijbehorend tegoed.
Dat is trouwens ook zo op mijn gewone mobiel: ik heb een hollandsnieuwe abonnement en ook een app van hn en kan daarop direct mijn mb tegoed checken zonder een wachtwoord oid in te voeren.
Geplaatst door: ® tineke
, Datum:
11.08.2015 23:28
http://www.orange.fr/
Klik op identifiez-vous
Klik op "mot de passe oublié ?"
Vul het telefoonnummer van de SIM kaart in.
Je krijgt dan het wachtwoord per SMS toegestuurd.
Als je met een Mifi werkt, dan kun je het smsje lezen via het configuratiescherm van jouw mifi.
Geplaatst door: Jurgen
, Datum:
12.08.2015 18:25
Wij hebben dit jaar een sim van SFR gebruikt in een Huawei mifi. Met 4 smartphones (geen updates of filmpjes) hebben we maar liefst 7 gb verbruikt. Vorig jaar met Joe Mobile hebben we met z'n 5en nog geen 3 gb opgemaakt. Makelijk verdienen voor SFR, blijkbaar hebben ze een andere manier om het data verbruik te berekenen dan Orange en Lebara. Wat is jullie ervaring met data verbruik?
Geplaatst door: Vakantie13
, Datum:
12.08.2015 19:03
Wij hebben ook gebruik gemaakt van een Lebara simkaart, thuis opgewaardeerd met 3Go voor 19,95.
De 3G waren bij ons na twee weken verbruikt door veel heen en weer appen met reizende kinderen.
Het opwaarderen viel me niet mee, of ik snap het nog steeds niet.....
Ik kon alleen 20 euro opwaarderen maar dat was voor bellen en internetten. Na een lange chat sessie met Lebara heeft een van de medewerkers onze sim nogmaals opgewaardeerd met 3G.
Uiteindelijk hebben we dus bijna 6 G opgemaakt....maar daar wel erg van genoten. Ik vind het bij Lebara niet allemaal even duidelijk.
Volgend jaar toch maar twee simkaarten gaan gebruiken om opwaardeer moeilijkheden te vermijden?!
, Datum:
12.08.2015 20:18
@Tineke.
Zojuist geprobeerd via identifier op orange.fr
Helaas werkt dat (ws) alleen als je in frankrijk zit. Ik krijg nu geen sms'je binnen.
Je kunt wel weer online om hulp vragen, maar dan kom je weer niet verder als je geen klantnummer hebt...
Volgend jaar maar proberen als ik weer in frankrijk ben.
Hopelijk kan je dan ook eindelijk van tevoren thuis een recharge regelen....
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
12.08.2015 22:10
@vakantnie13: je vind in de lebaraboutique door op internet te klikken ook bundels met alleen internet. En daar staat een bundel van 3 gig voor 20 euro bij.
, Datum:
12.08.2015 22:50
@Jurgen, wij hebben met SFR in 3 weken iets meer dan 3Gb gebruikt. Wij zijn met drie kinderen waarvan met name de oudste twee nog wel eens wat berichten uitwisselen met vriendinnetjes. Daarnaast de standaard zaken als mail, weer, af en toe krant, campings zoeken e.d.. Wellicht dat er bij jullie toch ergens een MB slurper actief was?