Mobiel internet Frankrijk (tip) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: bert
, Datum:
25.06.2014 08:36
Als de handleiding in het nederlands is heb je die inderdaad zelf gemaakt, want er is een engelse versie in omloop.
Met chrome met google translate gaat het overigens ook prima.
Wat mij irriteert is een verwijzing naar marktplaats. Dus je bent comercieel bezig, anders zet je geen advertentie op marktplaats.Een paar simmetjes raak je op dit forum heus wel kwijt.
En dat verhaal van die franse kennis trek ik ook in twijfel, omdat anders het 5 euro tegoed naar het account van je kennis gaat.
En je weet heus wel dat je via je eigen account 5 simkaarten per keer van joemobile kan krijgen en die sturen ook nog eens gratis naar nederland. En dat kan je meerdere keren doen.
, Datum:
25.06.2014 08:44
Op deze site kun je goede informatie vinden over mobiel internet in het buitenland.
www.gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1367022/last
, Datum:
25.06.2014 08:51
www.camping-frankrijk.nl/forum/topic.asp?ID=37365&p=1&pp=2
Inmiddels kan je wel met een nederlandse creditcard opwaarderen.
, Datum:
25.06.2014 15:00
Je zit gwoon te fantaseren met je franse kennis, want joemobile stuurt je 5 simkaartjes gewoon gratis naar nederland. Gewoon de postcode van nederland invoeren. Zo heb ik ze ook gekregen en andere mensen ook (zie de site van tweakers, want daar heb ik het ook van). www.gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1367022/last
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
28.06.2014 18:56
Zie ik het goed, dan heb je daarmee gewoon een Frans abo van 20 euro per maand, waarvoor je dan buiten Frankrijk tien dagen internet hebt. Zo op het eerste oog zie ik daar het voordeel niet van voor mensen die in Nederland wonen, zeker niet als ze ook nog af en toe naar veen ander land dan Frankrijk gaan
Geplaatst door: Jurgen 
, Datum:
28.06.2014 23:29
Volgens mij is de truc dat je het abbo uit kan zetten na je vakantie. Na 6 maanden verloopt de sim, dus tussentijds moet de sim nog een keer aangezet worden.
Geplaatst door: Geert
, Datum:
29.06.2014 10:55
Je kiest je bundel met een geldigheidsduur van 30 dagen. Deze periode kun je niet stopzetten. Het principe is dat na afloop van deze 30 dagen automatisch wordt opgewaardeerd voor de volgende 30 dagen. Echter dit laatste kun je uitzetten. Nadat je dat gedaan hebt, heb je 6 maanden de tijd om opnieuw op te waarderen. Doe je dat niet dan verloopt je simkaart met bijbehorend telefoonnummer. Succes met Joe Mobile.
, Datum:
30.06.2014 19:57
Duidelijk verhaal Geert, ik sloeg de plank dus niet volledig mis maar heb het idd niet erg duidelijk opgeschreven ;-)
Geplaatst door: ® Wim 
, Datum:
04.07.2014 18:03
@Geert , ik heb net een klacht bij Johan neergelegd over de irritante manier waarop jij je handeltje hier op het forum aanprijst
Het is volledig tegen de forum regels in
Geplaatst door: ® daido1964
, Datum:
04.07.2014 22:09
Ik begon mij ook flink te irriteren an Geert en heb daarom 5 simkaartjes aangevraagd bij joemobile. Ik krijg ze hoop ik dinsdag binnen.
Voor mensen die er 1 willen hebben, moeten hun adres maar sturen naar daido1964@yahoo.com.
Ik stuur ze dan gratis op.
, Datum:
05.07.2014 01:14
Ik ben zelf al een tijdje bezig met internetten via joe mobile. Dat werkt prima op de meeste campings in Frankrijk. Maar soms werkt orange beter. Wie heeft hier ervaring mee en wie weet hoe je hier in nederland aan een simkaartje kunt komen?
, Datum:
05.07.2014 08:37
Klik op deze link en vraag in het draadje van het forum of iemand een sim op wil sturen. Binnen enkele dagen gratis in huis. http://tinyurl.com/lu62qzb
, Datum:
05.07.2014 12:31
Joemobile werkt op het sfr netwerk en orange vanzelfsprekend op het orange netwerk. Dit zijn de twee grootste netwerken van frankrijk.
Het netwerk van orange is op sommige plaatsen net iets beter dan het sfr netwerk.
Een orange simkaart is in nederland naar mijn weten niet te verkrijgen. Ze sturen het ook niet op. Wel kan je een orange simkaart verkrijgen in een orangewinkel.Die zitten in heel frankrijk. Soms hebben ze een leuke aanbieding in combinatie met een mifi hotspot. www.orange.fr
, Datum:
05.07.2014 12:35
, Datum:
05.07.2014 12:47
@ Peter Doorzakpoepdoos: redelijk dure bedoeling om in Nederland een Orange simkaartje te bestellen (dik € 52) Wellicht zijn de prijzen in Frankrijk zelf wat lager?
Geplaatst door: ® Johan (webmaster) 
, Datum:
05.07.2014 16:26
Een prepaid Orange of SFR SIM kaartje kost in Frankrijk Euro 9.90
Meestal zit daar 500 Mb Internet bij met een geldigheid van 2 weken (legitimeren met paspoort of IDkaart).
Verder kun je internet tegoed bijkopen.
Er zijn overal SFR en Orange winkels te vinden. Het opwaarderen is vaak ook online mogelijk (credit card) of via journaux winkels, etc.
Kijk eerst ter plekke welke provider(s) er via het mobiele netwerk te bereiken zijn (liefst 3G, eventueel 2G).
Laatst was ik op een camping waar Bouygues een goede dekking had en SFR een heel zwak signaal gaf. Orange had wel dekking voor de telefoon, maar niet voor het mobiele netwerk.
, Datum:
05.07.2014 16:41
De prijs voor Nederland is inderdaad gepeperd. Werk aan de winkel voor tante Neelie Kroes, lijkt me.
Geplaatst door: Stijn
, Datum:
06.07.2014 11:25
Weet iemand of Joe Mobile ook goed in de auto werkt?
En of je dan ook fatsoenlijk kunt internetten?
Geplaatst door: Edwin 
, Datum:
06.07.2014 12:31
Kan iemand mij uitleggen als ik eenmaal een Joe Mobile SIM heb wat het meest handige is. Ik zie door de bomen het bos niet meer, pakketje hier, aanmelden daar, €20, aanbieding etc..
Het is de bedoeling dat we de SIM in de Ipad drukken en wat kunnen internetten.
Wij gaan vanaf 3/8/2014 2 weken naar Frankrijk.
, Datum:
06.07.2014 14:51
@Edwin. Ik kan me voorstellen dat het allemaal wat verwarrend overkomt. Laat ik het je zo goed mogelijk uitleggen. Ten eerste: de aanbiedingen op de site van Joe Mobile kunt je vergeten. Deze liepen af op 4 juli. Wat blijft zijn de normale bundels van Joe Mobile. Het zijn allemaal 30 dagen prepaid bundels.
Je kunt kiezen tussen een goedkope van €5 en een dure van €20. Deze bundels kun je weer uitbreiden met extra's zoals extra data.
Voor ons nederlanders is het dure bundel aantrekkelijk omdat je naast 3 gig aan data ook nog 10 dagen in nederland kunt internetten (data roaming heet dat). In dit bundel is ook onbeperkt bellen binnen Frankrijk en gratis bellen naar vaste Nederlandse telefoonnummers opgenomen. U kunt ook onbeperkt sms-en en mms-en. Zoals gezegd kun je bijvoorbeeld ook nog 4 Gig extra data aanschaffen voor €10 extra.
Ik hoop dat het zo duidelijk is?