Mobiel internet Frankrijk (tip) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
08.07.2015 18:33
Ik heb Lebarategoed betaald met credit-card, dat was direct zichtbaar
Geplaatst door: Richard
, Datum:
12.07.2015 10:25
Via deze link kun je aan een gratis lebara simkaart komen. Lees de instructies in eerdere posts op dit forum. Als je na activatie voor 10 euro opwaardeert krijgen jij en ik allebei 5 euro extra tegoed.
Doe er je voordeel mee.
http://l3b.in/2QJUV2
Geplaatst door: ® Realray
, Datum:
15.07.2015 19:38
Vandaag via My Lebara via credit card vanuit NL opgewaardeerd en toen een sms naar 22241 met als tekst WEB3GO gestuurd.
Binnen 10 seconden kreeg ik een sms dat mijn tegoed van 3GB geactiveerd was. Ik heb het tevens gecontroleerd in My Lebara en daar wordt de bundel ook vermeld.
Geplaatst door: Ikke
, Datum:
23.07.2015 21:16
Vraagje welke mifi router werkt lebara kaartje en wat zijn precies de instellingen
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
23.07.2015 22:10
In mijn huawei werkte het prima, maar ik zou niet weten waarom het in een ander type niet zou werken. Enige is dat als je een 4G-forfait koopt en je mifi ondersteunt alleen 3G, dat je dan natuurlijk nooit de voordelen van 4G benut. Maar Lebara biedt toch (nog) geen 4G aan...
Blader voor de instellingen even terug in dit draadje, ze zijn een keer voorbij gekomen.
Geplaatst door: ® Bert
, Datum:
24.07.2015 13:05
Sommige mifi of smartphone ondersteunen niet de netwerkwerkfrequentie van bv orange of sfr (zal ook wel voor lebara gelden). Je krijgt dan alleen traag internet. Ik dacht het 900mhz netwerk voor 3g moet ondersteunen. Voor 4g weet ik het niet.
Geplaatst door: ® Bert
, Datum:
24.07.2015 13:15
Als je er niet veel verstand van heb en je je wilt niet teveel klooien met registreren kan je beter bij een orangewinkel https://boutique.orange.fr/tablette-et-cle/coffret-pret-a-surfer-internet-prepaye-4G dit kopen.
Print de pagina uit en laat deze zien in de orangewinkel anders krijg je een mifi zonder simkaart en 2gb data. ( schijnt simlockvrij te zijn, dus je kan er ook nog sims van andere providers in stoppen).
Je moet wel even kijken of je bereik hebt op de camping waar je naar tor gaat.
, Datum:
25.07.2015 12:13
Kan je een Lebara sim kaartje thuis testen in je mifi of alleen in Frankrijk ?
Ik probeer het met enable roaming maar krijg geen verbinding en met de verschillen username en paswoord
Is username nu web paswoord leeg of
Username web paswoord web of
Username wap paswoord leeg
In deze topic worden verschillende genoemd.
Hopelijk kan iemand mij helpen
, Datum:
25.07.2015 12:33
Kan je een Lebara sim kaartje thuis testen in je mifi of alleen in Frankrijk ?
Ik probeer het met enable roaming maar krijg geen verbinding en met de verschillen username en paswoord
Is username nu web paswoord leeg of
Username web paswoord web of
Username wap paswoord leeg
In deze topic worden verschillende genoemd.
Hopelijk kan iemand mij helpen
Geplaatst door: ® daido1964
, Datum:
25.07.2015 17:56
Profile name: [zelf in te vullen] bv lebara.fr
User name: wap
Password: [leeg]
APN: fr.lebara.mobi
Als dit niet werkt web usename en password web invoeren.
Ik denk dat het pas in frankrijk werkt.
Geplaatst door: Mm
, Datum:
25.07.2015 19:58
Welke mogelijkheden zijn er als je Lebara tegoed op is? Ik kan niet opnieuw een dataproduct in de Lebara webwinkel aanschaffen nl..
, Datum:
25.07.2015 21:00
Net gevonden op de Lebara site, dus je kan internet niet thuis testen, overal op hun site wordt username wap en paswoord leeg vermeld
Unfortunately, we do not currently support Internet from abroad.
Lebara operates in 7 other countries: UK, Denmark, Germany, Netherlands, Poland, Spain, Australia. If you travel to any of those countries you can purchase a local Lebara SIM for your call and data usage. For more information click here and go to the country you're travelling to.
Geplaatst door: ® Christina
, Datum:
25.07.2015 22:27
Ik heb vorige maand in Belgie uit mijn gewone bundel wel degelijk gebruik gemaakt van internet. De internetbundels werken niet buiten Frankrijk. Je kunt het dus wel proberen maar dat kost je dus 24cent per Mb uit je gewone beltegoed. Overigens kun je voor vragen terecht bij de chat en ligne (alleen franstalig) heb ik goede ervaringen mee.
, Datum:
26.07.2015 14:17
Een update vanuit de Ardeche (camping Ranc Davaine):
Momenteel geniet ik van snel internet via Lebara. Ik maak gebruik van een Huaweii E5372 met de volgende instellingen:
Name: Lebara Frankrijk
APN: fr.lebara.mobi
User Name: wap
Password: leeglaten
Ik heb ook nog een externe antenne bij de Huaweii maar die hoef ik hier helemaal niet te gebruiken.
Wij zijn eerst een paar dagen naar Parijs en Disney geweest. Wij verbleven in de Davy Crockett Ranch en daar was de ontvangst niet goed. In Disney en Parijs echter ook prima.
, Datum:
26.07.2015 14:50
Bedankt voor de instelling deed jouw internet alleen in Frankrijk en wat heb je ingesteld voor authentication type PAP,CHAP of none
, Datum:
27.07.2015 14:35
@Ikke: mijn Huaweii "vraagt" niet om een authentication type.
Geplaatst door: Richard
, Datum:
27.07.2015 14:54
Ik heb net 20 euro internet bundel gekocht vanuit nl.
Als je tegoed op je account hebt kan je in nl al testen of je internet werkt.
Account ingesteld volgens de aanwijzingen hier en bij mij doet ie het.
Internet uit bundel werkt niet in het buitenland, maar wel van tegoed.
Geplaatst door: freekvo
, Datum:
02.08.2015 09:59
Ik heb mijn Lebara-sim medio mei ontvangen en voor € 20 veel plezier gehad van de mobiele internetverbinding in Frankrijk (in combinatie met mijn Huawei-mifi).
Bij mijn account op lebara.fr zie ik nu dat mijn 'compte principal' verloopt op 15 augustus. Dat klopt dus met de eerder in dit topic genoemde termijn van 90 dagen.
Ik neem aan dat mijn nummer dan wordt afgesloten tenzij ik opwaardeer (met zo te zien een minimum € 10). Klopt dat? Dat zou ik dan elke drie maanden moeten doen.
Klopt dit en heeft iemand daar al een andere oplossing voor gevonden?
Geplaatst door: ® Christina
, Datum:
02.08.2015 11:39
Ik heb via de chat verschillende antwoorden gekregen, elke 3 maanden opwaarderen maar de !aatste jongedame zei dat gebruiken voldoende was om het nummer in de lucht te houden....maar ja daar heb je weer saldo voor nodig. Nu kun je ook 5 euro opwaarderen (30 dagen geldig) rn dat dan elke 3 maanden doen en een keertje bellen of smsen. Ik heb er nog 4 euro opstaan en denk dat ik volgend jaarvmaar gewoon een nieuwe sim bestel.
Geplaatst door: Loes
, Datum:
09.08.2015 16:32
Ik had Lebara sim in mijn laptop, heb 2 weken vrijwel onbeperkt kunnen internetten voor ongeveer 45 euro. Ik vond het super.