Mobiel internet Frankrijk (tip) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: Richard
, Datum:
28.06.2015 10:30
Weet iemand hoe lang tegoed op een lebara kaartje geldig blijft?
Ik ga pas eind juli naar frankrijk maar wil het tegoed er graag al van te voren opzetten.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
28.06.2015 11:31
Geplaatst door: ® Christina
, Datum:
28.06.2015 11:50
Volgens de voorwaarden 80 dagrn en na rlk belletje of smsje die je doet wordt het weer met 80 dagen verlengd. Na die 80 dagen heb je nog 10 dagen de tiid om je nummer te behouden door op te waarderen via de helpdesk. Maar volgens mijn account blijft het 3 maanden geldig en ik heb deze week een smsje gestuurd maar de geldigheid is niet verlengd....... Dus ik kan je niet met zekerheid zeggrn of het klopt.
Geplaatst door: cor
, Datum:
02.07.2015 22:52
Hallo Realray
Mooie handleiding maar 1 vraag:
Heb je deze activatie in nederland gedaan?
groet Cor
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
03.07.2015 00:26
@Christina: op http://www.lebara.fr/boutique/internet zie ik toch echt overal geldigheid 30 dagen staan
Voor wat betreft het behoud van je nummer ga ik de site er nog even op nalezen. Heb gen zin volgend jaar weer dezelfde omslachtige registratie te moeten doorlopen, maar ook niet om op te moeten waarderen zonder dat ik het tegoed gebruik
Geplaatst door: ® Bert
, Datum:
03.07.2015 07:04
Geplaatst door: John
, Datum:
03.07.2015 07:50
Heeft iemand ervaring met Bouygues? Ik zag dat zij 32 Gb voor € 39,95 aanbieden.
, Datum:
03.07.2015 19:04
@Peter. Ik bedoel mijn gewone tegoed, ik heb geen internet bundel gebruikt, die vervallen na 30 dagen. Maar mijn gewone tegoed is geldig tot 1 september, hoop dat dat wel verlengd wordt want heb weinig zin om elke 2 maanden op te waarderen.
Geplaatst door: Patriess
, Datum:
04.07.2015 12:55
Wij hebben besloten pas in Frankrijk een sim kaartje te gaan kopen ( voor onze geleende mifi) , begrijp ik het goed en kan ik dit dan het beste een kaartje van Lebera daar aanschaffen, of is er nog een andere betaalbare aanbieder?
Geplaatst door: ® Realray
, Datum:
04.07.2015 14:52
@Cor: registratie heeft gewoon in Nederland plaatsgevonden.
, Datum:
04.07.2015 15:04
Lebara kun je ook in Frankrijk kopen maar de sim is dan niet gratis dacht ik. Kijk vooral goed op je camping welke provider dekking heeft anders heb je misschien een kaartje wat het niet doet. Kijk anders even op Google wat de andere providers bieden, in dit topic staan de naam die de provider gebruikt voor deze prepaid kaartjes. Succes.
Geplaatst door: Angies
, Datum:
04.07.2015 15:38
Patriess, wij hebben vorig jaar voor het eerst ook een mifi gebruikt. We zijn met de mifi naar een Orange winkel geweest, daar een prepaid sim gekocht met 500 Mb voor
€ 10,- (week geldig) en daarbij een opwaardering van Let's Go van 2 GB voor € 20,- (1 maand geldig). De sim werd geactiveerd en de opwaardering telefonisch geregeld door het personeel. Zo liepen we met een werkende mifi de winkel weer uit. De simkaart is na het laatste gebruik een jaar geldig, dus als je volgende vakantie binnen het jaar valt, dan hoef je alleen maar een nieuwe opwaardeercode te kopen en voor je te laten bellen.
Geplaatst door: john
, Datum:
04.07.2015 16:09
https://www.bouyguestelecom.fr/forfait-internet-mobile
Als ik het goed begrijp kun je via Bouygues 32 Gb kopen voor € 39,95..
Heeft iemand hier al ervaring mee?
Ook de goedkopere van 6 en 16 Gb vind ik persoonlijk meevallen in prijs. Ik test eerst of deze goed bereik heeft op onze camping. Zo ja, dan schaf ik mij deze aan..
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
04.07.2015 17:40
Ik worstel nog altijd met dit probleem: veel franse providers bieden een forfait 'sans engagement', maar daar hangt dan vervolgens wel een prijs per maand aan. En als ik doorklik naar bestellen staat daar inderdaad 'a payer tous les mois'Dus toch een abo? Dat is niet wat ik zoek.
Wat Bouygues betreft: om te bellen overal goed genoeg. Om te internetten schijnt dit toch minder te zijn dan Orange en SFR. Met mijn Lebara-kaartje had ik paar weken geleden op plage de piemanson en in fontvieille belazerde internetverbinding. Op Piemanson mag je daar wellicht niets van zeggen, dat is echt het eind van de wereld, maar Fontvieille stonden we net buiten het dorp.
Geplaatst door: ® Bert
, Datum:
05.07.2015 07:19
@john,Dat schijnt alleen mogelijk te zijn als je een Frans bankrekeningnummer hebt.
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
05.07.2015 10:26
Zie dat je bij Bouygues eerst een abo moet nemen (eerste jaar één euro per maand, daarna 9 euro per maand) en dat je dan die 32 gig kun kopen... Als ik het verkeerd begrijp, hoor ik het graag!
Geplaatst door: Loes
, Datum:
08.07.2015 09:20
Vraagje, zo'n Lebarakaart kun je toch ook gewoon gebruiken zonder draadloze hotspot? Gewoon in je dongel en dan voor de laptop??
Geplaatst door: ® piotr
, Datum:
08.07.2015 15:00
Ik heb een tegoed van 19,99 aangeschaft op de Lebara.fr site en afgerekend met PayPal. Ik zie echter in mijn profiel geen tegoed staan. Wordt dit direct zichtbaar of pas later ?
Geplaatst door: MAB
, Datum:
08.07.2015 15:07
Geplaatst door: Patriess
, Datum:
08.07.2015 15:45
Ik denk dat ik dat ook ga doen MAB, maar ik ga dat daar pas regelen. Ben wel benieuwd of het gaat werken, want via T-Mobile heb ik mij suf betaald vorig jaar