Mobiel internet Frankrijk (tip) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: freekvo
, Datum:
18.06.2015 18:05
Dank je, Peter vhH. We zullen morgenavond ervaren of het bij ons ook lukt :-)
, Datum:
19.06.2015 10:16
De instellingen in mijn mifi staan dus ook goed. Hoe bizar: ik type dit nu op mijn ipad terwijl we op de A31 door Metz rijden (mijn vrouw stuurt).
Geplaatst door: ® Shoppie
, Datum:
19.06.2015 10:59
We zijn verkast we staan nu bij Fréjus in de buurt, de Lebara 3G op thetering gaat weer prima. Ik heb niet eens de moeite genomen om te kijken wat de betaalde WiFi verbinding kost. Dit bevalt prima zo
Geplaatst door: Richard
, Datum:
20.06.2015 16:41
Net mijn kaartje geactiveerd en meteen geregistreerd, althans ....dat dacht ik.
Ik kreeg geen email notificatie en kon mijn account niet accessen.
Mijn nummer bleek al door iemand anders geregistreerd!
Na veel gedoe met de online chatservice van lebara zou mijn nummer rond 7 uur vanavond weer worden vrijgegeven.
Ik ben benieuwd.....
Wordt vervolgd.
Geplaatst door: Bolke
, Datum:
20.06.2015 18:49
Ik heb inmiddels mijn Lebara Sim ontvangen. Best wel snel, binnen 10 dagen.
Binnenkort maar eens vakantieproof maken. Ik ben heel benieuwd :-)
, Datum:
20.06.2015 22:50
Ik kan nog steeds niet registreren....
Morgen nog maar 's proberen :(
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
21.06.2015 01:05
Het kaartje werkt prima, zo lang je bereik van het Bouygues netwerk hebt. Nu kleine tien dagen bezig. Op paar dun bevolkte plekken overdag redelijke verbinding, 's avonds slecht, maar verder eigenlijk geen probleem.
, Datum:
21.06.2015 12:18
Eindelijk is mijn kaart geactiveerd en geregistreerd.
Nu nog uitzoeken hoe ik er tegoed op krijg.
Geplaatst door: Yeahroen
, Datum:
22.06.2015 00:16
Registreren van Lebara.fr SIM is gelukt en ook een account aan kunnen maken.
Er zat een aanbieding bij de SIM:
SMS ONLINE naar 22241 voor 20% extra
Is het eigenlijk wel mogelijk om vanuit NL een SMS te sturen naar 22241 of +3322241 ??
Op dit moment krijg ik een foutmelding waar ik eigenlijk niets mee kan.
Het opwaarderen van tegoed zal waarschijnlijk wel lukken maar ik wil dit omzetten naar 3GB data.
Ik begrijp dat ik hiervoor ook een SMS moet sturen naar 22241 met WEB3GO
Dit zal mij dus ook niet lukken.
Moet ik wachten tot ik in Frankrijk ben voordat SMS naar 22241 gaat werken?
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
22.06.2015 00:55
Kan je alleen vertellen dat het vanuit Frankrijk wel lukt. Verder hoef je niet per se een tegoed op je Lebara-account te zetten, je kunt ook direct 3 gb kopen. Ontdekte ik ook pas nadat ik al 20 euro op mijn account gezet had. Ook belangrijk: In ieder geval als je via je Lebara-account koopt (mogelijk ook als je direct koopt met je credit card) moet je 22241 ook nog een keer sms-en met de tekst web3go*stop. Anders schrijven ze elke maand 20 euro van je rekening af. Heb nog niet gevonden hoe vaak per jaar je je kaartje moet gebruiken voor het nummer geblokkeerd wordt.
, Datum:
22.06.2015 07:02
Ik heb de sms in Frankrijk verstuurd en daar dus de data geactiveerd, dit ging prima zo.
De data wordt direkt aangezet.
Geplaatst door: mm
, Datum:
22.06.2015 11:17
Ik ben erg blij met deze thread, maar heb wel een vraagje. De informatie over de Lebara sim staat nu erg verspreid in de berichten. Ik heb inmiddels zo'n sim thuis die ik in mijn mifi wil gaan gebruiken. Ik zal de info wel bij elkaar kunnen harken denk ik, maar is het mogelijk dat iemand de stappen die gevolgd moeten worden om zo'n sim aan te vragen, te activeren, te registreren en te gebruiken in 1 bericht kan plaatsen? Ik vind het zelf altijd leuk om zo'n overzicht te maken, maar heb er door omstandigheden even geen tijd voor (en kan het nu wel goed gebruiken dus). Voelt iemand zich geroepen? Misschien handig om het dan in een nieuw bericht te plaatsen? Dan is het gemakkelijk beschikbaar. Bedankt alvast!
Geplaatst door: Raantjeq
, Datum:
22.06.2015 15:26
Hallo,
Ook ik heb de sim ontvangen en geactiveerd en 20 euro betaald via paypal. Hier in Nederland via het KPN netwerk aangemeld. Alles is volgens verwachting verlopen maar ik heb nog geen internet. Wel ontvang ik sms-jes. Roaming staat aan.
Heb ik alleen in Frankrijk toegang tot internet via 3g? of staan de instellingen nog niet goed? en moet ik nog wat veranderen?
Ik gebruik een Huawei E5220 mobile router.
Groet,
Raantje
Geplaatst door: cor
, Datum:
22.06.2015 19:28
Op een duits forum las ik dat gebruikernaam en paswoord web moet zijn, op de site van Lebara staat dat je als gebruikersnaam wap moet gebruiken en paswoord leeg
Misschien kun je dat proberen.
, Datum:
23.06.2015 07:43
Ik heb ook een E5220. De instellingen kun je invoeren via de app van Huawei. Zie voor de juiste instellingen de vorige pagina.
Ik had ook geen internet in NL maar hier in Frankrijk is het perfect mits je dekking van Bouygues hebt natuurlijk.
, Datum:
23.06.2015 07:51
Nu vlakbij, valeas plage, dekking is hier minder maar het werkt nog wel.
Moet gewoon iets meer geduld hebben, en gelukkig is het vakantie dus dat lukt prima
Geplaatst door: Realray
, Datum:
27.06.2015 12:34
Geplaatst door: Mm
, Datum:
27.06.2015 15:21
@Realray: hartelijk dank voor de duidelijke instructie!
Geplaatst door: PDVeenstra
, Datum:
27.06.2015 16:35
Is er ook iemand die duidelijk kan beschrijven hoe je nu het beste een data abbonementje kan afsluiten n of dit in Nederland al gestrest kan worden? Ik wil heel graag een 3gb data maar moet ik dan eerst saldo kopen of kan dit direct via een SMS en kan dat al vanuit NL en is dit te testen? Ik hoop dat iemand me daar in kan helpen.
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
27.06.2015 21:25
Geen idee of het in NL al kan, niet geprobeerd, maar jre hoeft niet eerst saldo te kopen om daar dan een 3gb-pakketje mee te betalen. Ik ontdekte zelf te laat dat ik die drie gb ook direct had kunnen kopen (betaling met creditcard)