Mobiel internet Frankrijk (tip) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® Christina
, Datum:
12.06.2015 12:09
Nog even een tip, om de dekking te bekijken kun je de app Sensorly gebruiken, je kunt van alle providers zien of er 2g 3g of lte en eventueel wifi is.
Geplaatst door: freekvo
, Datum:
12.06.2015 15:37
Geplaatst door: ® Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
12.06.2015 22:26
Zit nu met geactiveerd Frans lebara-kaartje in Frankrijk. In een mobieltje werkt ie prima als mobiele hotspot, maar in mijn huawei-mifi levert ie geen internet (terwijl ik wel verbinding tussen laptop en mifi heb, blijft de melding: beperkte verbinding. geen internet-toegang
Geplaatst door: ® bert
, Datum:
12.06.2015 23:59
@petervh Heb je je mifi wel ingesteld op lebara, want dat gaat meestal niet vanzelf (zoals een gsm)) bij een mifi?
Of anders, zit de simlock van Orange er nog op?
, Datum:
13.06.2015 00:19
Mijn mifi heb ik gekocht zonder abo, is dus simlockvrij. Helaas ben ik de inlog-gegevens voor de admin pagina van de mifi kwijt (zullen ergens thuis liggen, maar daar heb ik hier niets aan), anders zou ik daar kunnen kijken of ik iets anders in zou kunnen stellen
Geplaatst door: Ad(Fendt)
, Datum:
13.06.2015 07:04
Welke mifi heb je precies? Ik neem aan dat je 'gebr.naam' admin 'wachtwoord' admin, al geprobeerd hebt?
Dat is vaak standaard, maar anders kan je vaak online wel een gebruiksaanwijzing vinden.
Geplaatst door: ® bert
, Datum:
13.06.2015 07:43
http://192.168.1.1 of http://192.168.0.1 probeer hiermee eens in te loggen en dan inderdaad admin als passsword.
Vaak staan de gegevens ook aan de binnenkant op de deksel van je mifi.
Geplaatst door: Ad(fendt)
, Datum:
13.06.2015 07:46
Je moet sowieso in je mifi zijn om een ander profiel aan te maken en deze te selecteren. Er staat nu een profiel (met instellingen) in van je vorige simkaart.
Dus met die gegevens en een Lebara simkaart kan je nooit het internet op.
Bij aanmaken van het nieuwe profiel voor je Lebara moet je de volgende gegevens gebruiken;
APN: fr.lebara.mobi
User: web
Password: web (of juist leeglaten, daarover verschillen de meningen. dit zou afhankelijk zijn van het toestel)
Op een andere site vond ik juist gebruikersnaam (en evt wachtwoord) wap (ipv web).
, Datum:
13.06.2015 08:03
Het bovenstaande klopt iig voor een Huawei (IP 192.168.1.1 en inloggen met admin/admin).
Je kunt onder Settings-Dial-up-Profile management een nieuw profiel aanmaken. Ik heb bij mezelf (via internet gevonden) het volgende staan:
Profile name: [zelf in te vullen]
User name: wap
Password: [leeg]
Mocht dat niet werken dan kun je nog web/web proberen als User name/Password. Ik ben zelf pas volgende week in Frankrijk, dus ik kan het nu niet testen helaas.
NB In de Huawei-app bovenstaande invullen via Settings-Network-APN.
, Datum:
13.06.2015 10:16
En dat werkt, geweldig! Nog sneller ok dan op dat oude samsung mobieltje, dank!
, Datum:
13.06.2015 10:51
@Peter: kun je even aangeven welke code je hebt gebruikt? Dat kunnen we dat hier in NL vast gaan instellen.
Geplaatst door: PDVeenstra
, Datum:
14.06.2015 05:27
Kan iemand mij nog met deze vraag helpen?
Sorry ik heb toch nog een vraagje: Welke bundel kan ik er nu het beste opzetten? Ik wilde de 3Gb Internet bundle kopen maar dit gaat om de een of andere reden niet.
Ben ik wat vergeten? Ik kan wel voor die TopUp bundels kiezen maar wat kan ik daar exact mee?
, Datum:
14.06.2015 13:27
Welke code bedoel je?
Ik heb een willekeurig Frans adres uit een campinggids ingevoerd om te activeren. Vervolgens kun je bij het aanmaken van je lebara-account wel een NL adres invoeren... En verder heb ik bij legitimatie voor geboortebewijs gekozen en daar mijn burgerservicenummer ingevoerd (nu ja, met tiepfoutjes). Tijdens dat proces krijg je nog een keer een sms-je met een code die je in moet tikken, dus op dat moment moet je kaartje nog wel in een telefoon zitten.
, Datum:
14.06.2015 15:16
@Peter vhH: ik bedoelde de codes in de settings van de mifi :-) Is het wap/[leeg] of web/web.
Geplaatst door: ® Shoppie
, Datum:
14.06.2015 15:25
Vanuit de Ardèche. Telefoon op thetering, en fit bericht vanaf de iPad. Goede verbinding, in ieder geval veel sneller dan op de camping WiFi bij de receptie.
Ik moest nog wel via een sms van Lebara de instellingen binnen halen maar daarna als een trein.
Al met drie toestellen tegelijk geinternet gen dat ging prima
, Datum:
14.06.2015 21:59
Ik heb de codes gebruikt die Freek hierboven gaf:
Profile name: [zelf in te vullen]
User name: wap
Password: [leeg]
Geplaatst door: ® Leffunk
, Datum:
15.06.2015 09:21
Ik zie dat zo'n MIFI ook wel wat instelwerk heeft? Kan ik gewoon een Orange.fr kaartje er in steken en al eens thuis proberen om te zien of het werkt? OK, je bent dan aan het roamen, maar dan weet ik tenminste dat alles goed staat voor in Frankrijk zelf? Of gaat dat sowieso niet werken en zal het afwachten zijn om in Frankrijk zelf dan maar aan de slag ermee te gaan en te hopen dat je dat aan de gang krijgt? In Frankrijk hebben we geen laptop of PC bij de hand, enkel tablet en smartphones.
Geplaatst door: Johan
, Datum:
15.06.2015 10:28
Voor mijn Orange Lets Go prepaid SIM hoefde ik niets in te stellen op mijn mifi. Volgens mij kun je met de prepaid SIM niet roamen. Betalen met VISAcard lukte niet bij Orange, wel bij SFR.
Geplaatst door: ® Bert
, Datum:
15.06.2015 12:10
@ leffunk Je kan ook met je tablet inloggen op je mifi en de instellingen veranderen. Meestal hoef je alleen je apn in te stellen. Ik dacht voor orange het orange.fr is. Wachtwoord en gebruikersnaam is geloof ik orange. Voor de zekerheid maar op de site kijken.
, Datum:
15.06.2015 12:18
Sterker nog, op de huawei moet je met laptop of tablet inloggen om instellingen aan te passen (tik in de url-balk 192.168.8.1 in en log in met twee keer admin), want op het apparaatje zelf kun je dat niet doen.