Mobiel internet Frankrijk (tip) (Gesloten voor reacties)
Geplaatst door: ® PeterO
, Datum:
06.06.2015 14:20
Nog een kleine tip bij de registratie bij lebara. Neem gmail of hotmail mailadres, wanneer je kiest voor een .nl of .de of zoiets dan werkt het niet, dan krijg een Frans account en je mag alleen inloggen op lebara.nl ipv lebara.fr.
Verder vul nooit je echte paspoort of rijbewijs nummer in, dan mag niet meer en het word gebruikt bij identisiteitsfrauda heb je een uiitdaging :) op het internet zijn dummy nummers te vinden die werken. Vul bij het adres het adres van de camping in zonder huisnummer.
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
07.06.2015 22:35
Hoera, het was even geduld hebben, maar nu heb ik plots zelfs twee Lebarakaartjes, allebei per luchtpost en met gebruik van de code 9135. Alleen staat op de ene envelop 'Goed nieuws! Je Lebara simkaart is binnen' en op de andere Bienvenue chez Lebara Mobile!
IK ga er maar van uit dat ik in Frankrijk beter die laatste kan gebruiken...
Geplaatst door: Peter van Het Hurktoilet, Frankrijkgids
, Datum:
08.06.2015 00:18
ik bedoelde: allebei met de code 99135
Geplaatst door: ® bolke
, Datum:
08.06.2015 16:15
Ik heb ook net een kaartje aangevraagd. Het was even puzzelen maar met de info hier op de site is het goed gegaan (hoop ik dan).
Moet ik als ik mijn sim ontvangen heb me registreren bij Lebara en kan dat ook vanuit NL?
, Datum:
08.06.2015 16:28
En waar kan ik fictieve paspoortnummers vinden?
Geplaatst door: ® Shoppie
, Datum:
08.06.2015 18:02
Hoi
Ik heb als paspoort nummer gewoon wat verzonnen en dat accepteerde hij. Ik heb een gmail mail adres gebruikt. En ik heb een adres van een camping gebruikt zoals eerder getipt.
Het is uiteindelijk gelukt.
Gewoon proberen en volhouden.
, Datum:
08.06.2015 21:55
Je kan aan het telefoonnummer zien of het Frans of niet, begint het met 06 dan heb je NL kaartje
, Datum:
08.06.2015 21:59
Je kan inderdaad wat gokken voor een paspoortnummer, maar ze hebben wel een controlle ingebouwd, het slikt dus niet alles. Voorbeelden zijn te vinden met Google. Google op voorbeeld rijbewijs of voorbeeld paspoort en dan vindt je er genoeg
, Datum:
10.06.2015 11:07
ok bedankt voor de info! Ik ga het proberen als ik het sim-kaartje op tijd krijg voor de vakantie.
En anders wordt het toch gewoon 200 mb van KPN voor € 10,- :-)
Geplaatst door: bob
, Datum:
10.06.2015 12:32
Ik heb besloten - ondanks de aanschaf van een mifiroutre - om geen bundels oid te kopen, dus ook geen buitenlandse kaartjes.
Zodoende zitten de kinderen niet de hele dag voor de tent te internetten, want ik erger me daar wel een beetje aan.
Geplaatst door: ® PDVeenstra
, Datum:
11.06.2015 16:07
Ik heb inmiddels ook een sim kaartje van Lebara. Nu heb ik deze net geactiveerd, maar als nu probeer in te loggen op MyLebara geven ze aan dat de gebruikersnaam niet bestaat. Ook heb ik na activatie geen bevestiging mail ontvangen. Doe ik iets verkeert of moet ik meer geduld hebben?
, Datum:
11.06.2015 16:53
Net reeds chat support gehad met Lebara support na opgeven van mijn (voor)naam en geboortedatum hebben ze mijn account gereset en kon ik opnieuw activeren.
Vergeet dus niet wat je als naam en geboortedatum invult tijdens de aanvraag / registratie :-).
Nu hopen of iemand snel naar Frankrijk gaat om te testen of het met MiFi ook werkt :-)
, Datum:
11.06.2015 17:08
Sorry ik heb toch nog een vraagje: Welke bundel kan ik er nu het beste opzetten? Ik wilde de 3Gb Internet bundle kopen maar dit gaat om de een of andere reden niet.
Ben ik wat vergeten? Ik kan wel voor die TopUp bundels kiezen maar wat kan ik daar exact mee?
Geplaatst door: ® Christina
, Datum:
11.06.2015 17:21
Inmiddels aangekomen in Frankrijk en zoals beloofd geprobeerd of tetheren werkt met het Lebarakaartje. Via 3g met Lebara google geprobeerd en ja hoor google.fr verschijnt op het mijn tablet. Het wordt dus niet standaard geblokkeerd. Inmiddels heb ik wifi op de camping dus kan ik rustig internetten zonder extra kosten maar voor diegenen die niet zo gelukkig zijn de mogelijkheid om via Lebara te tetheren. Houd er wel rekening mee dat de dekking van Lebara niet overal even goed is.
Geplaatst door: rkjansen
, Datum:
11.06.2015 21:40
@Chirstina, bedankt voor je verslag dat het wel werkt in Frankrijk. Goed om te horen en fijne vakantie verder.
Geplaatst door: freekvo
, Datum:
11.06.2015 22:17
@Christina: kun je ook nog iets vertellen over de instellingen?
Geplaatst door: ® prutsky
, Datum:
12.06.2015 07:49
De dekking van Lebara inderdaad niet echt goed. Vorig jaar in de buurt van Sisteron gezeten. Totaal geen dekking.
Een overzichtskaartje van hun dekking (zoiets als dit https://www.t-mobile.nl/service-en-contact/bereik/dekkingskaart) heb ik gezocht, maar niet gevonden. Dat zou wel helpen om te beslissen of het handig is om deze provider te kiezen.
Geplaatst door: ® Shoppie
, Datum:
12.06.2015 08:00
Bedankt voor het delen van de info, wij wachten tot dat we op weg naar Frankrijk kunnen. Onze eerste poging om die kant uit te gaan afgelopen woensdag is na 80 km al gestrand door een hert voor de auto. Onze bestemming wordt Ardèche hopelijk morgen of anders dinsdag die kant uit, als de auto weer heel is. Ook daar zullen we het Lebara kaartje proberen
Geplaatst door: Freek
, Datum:
12.06.2015 08:56
Ik zit nu in de buurt van Molieres.
Ik kan hier alleen Internet ontvangen via SFR. Orange en Lebara hebben hier geen dekking.
Geplaatst door: ® Christina
, Datum:
12.06.2015 12:05
@freekvo Instellingen voor het tetheren, weinig. Op je telefoon tetheren aanzetten, je netwerk een naam geven en een wachtwoord kiezen zodat de rest van de goegemeente jouw beltegoed niet opmaakt. Dsn op je laptop het het netwerk kiezen en ww invullen en bij werkte het gelijk. Niks api's ed misschien dat het bij een dongel wel moet maar ik heb het rechtstreeks op mijn tablet gedaan.
@shoppie Hopelijk is alles weer ok met jullie na die aanrijding.
Verder wens ik iedereen een fijne vakantie :)